AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Det står på brevet jeg fikk fra lånekasse ,at dersom jeg består i eksamen vil en del av lånet bli omgjort til stipend. si hvis jeg ikke består i eksamen på første forsøket og tar eksamen på nytt og jeg består vil jeg da fortsatt få den del av lånet til stipend eller gjelder denne reglen kun ved første gang ,at hvis man ikke består vil ikke en del av lånet bli omgjort til stipend? Anonym poster: eea9217f618c7c8ed3cce611d6091a67
Gjest Sakone Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Nei det gjelder på alle forsøk. Bare du består faget til slutt. Men det blir ikke omgjort til stipend før du har bestått faget.
frk. sørensen Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 spørsmålet her var vel egentlig ikke hva det vil si å bestå? Ståkarakter er litt avhengig av om du studerer på universitet eller noe som tilsvarer videregående skole og om det er i Norge du studerer. På vgs regnes vel 2 på bestått hvis det fortsatt er som før. På universitet (hvertfal i Danmark) er det som tilsvarer 3 bestått. Du får omgjort lånet til stipent NÅR du står på eksamen, dvs også om du må ta den på nytt. Om og evnt hvor mange ganger du får ta eksamen på nytt avhenger av det stedet du studerer, og reglene der. Men generelt bør man vel ikke ta en utdannelse man ikke tror man kan stå på eksamen til.....
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 jeg går på vgs(allmennpåbygg) Anonym poster: eea9217f618c7c8ed3cce611d6091a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå