Fashionistaen Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Vet ikke om denne skulle vært plassert på reiseliv, men prøver her, så får dere heller flytte Hei, jeg skal altså til Bangkok om ikke så altfor lang tid og i den sammenheng så har jeg tenkt til å få sydd meg noen klær (altså to blazere og et par skjørt). Vet dere om noen gode skreddere? Hvor mange prøvinger er det for f.eks. en blazer og hvor høyt opp i pris burde jeg gå for å få noe av god kvalitet, men som samtidig ikke trenger å være det beste? Endret 3. desember 2012 av Fashionistaen
*Vilje* Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Ikke helt svar på spørsmålet ditt, men jeg har fått sydd meg klær to ganger i Thailand på forskjellige steder. Det eneste jeg har vært fornøyd med er et par skjørt som ble sydd etter et skjørt jeg hadde med på ferien. Jeg har også fått sydd et par kjoler men var ikke fornøyd med snittet på noen av dem selv om jeg var inne til prøving to ganger. Virker som skredderne jeg var hos var litt "stuck in the eighties" som gir et snitt med et gammeldags kjerringpreg. Kjenner også flere med samme erfaring. Så et råd er å ta med seg en blazer og et skjørt du allerede har (om mulig) og få dem til å bruke det som mal. Hvor mye du betaler kommer an på stoffet du velger.
Fashionistaen Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Ja, jeg har også hørt at folk har fått sydd klær med varierende resultat... En jeg kjenner (som bor i Thailand) synes nivået på skreddere der er så dårlig at han tar seg en svipptur til Singapore når han skal få sydd seg nye klær fordi kvaliteten rett og slett ikke er bra nok i hans øyne, selv blant de beste skredderne.... Men vet ikke hvor mye jeg kan stole på det iom at det er en person som er langt mer kravstor når det kommer til slikt enn meg. Ja, det skal jeg huske på å gjøre! Det har jeg faktisk ikke tenkt på før nå. Jeg har allerede et blyantskjørt jeg er veldig fornøyd med som de kan bruke som mal, blazeren er det litt verre med (og den er vel også ærlig talt vanskeligere å få slik jeg vil ha den). Men jeg er iaf helt sikker på hvordan den skal være og kan sikkert ta med bilder osv. Endret 4. desember 2012 av Fashionistaen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå