Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan gravide spise på peppes pizza? Hvordan er hygienen der?

Er det tryggere å spise vegetarpizzaen?

Anonym poster: 6c1c639bc23784bb49f6542ff8b4a59b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravide bør holde seg til Dolly's.

• Liker 18
Skrevet

Gravide bør holde seg til Dolly's.

Hehehe...

Men fra spøk til revolver..

Pizza er ok samme hva siden den er stekt på høy varme i ovnen

Skrevet

Haha, Sol79! :D

Men TS, er du seriøs?

(Troll?)

Hvorfor skal du ikke kunne spise på PP?

Og hygienen vil vel være forskjellig fra restaurant til restaurant, men forhåpentligvis bra!

Skrevet

Haha, Sol79! :D

Men TS, er du seriøs?

(Troll?)

Hvorfor skal du ikke kunne spise på PP?

Og hygienen vil vel være forskjellig fra restaurant til restaurant, men forhåpentligvis bra!

Fordi jeg ikke vet om pizzaen er stekt godt nok. Kanskje de slurver.

Skrevet

Fordi jeg ikke vet om pizzaen er stekt godt nok. Kanskje de slurver.

Men det kan jo skje overalt..?

Skrevet

Da kjøper du en grandis og steker den selv, så vet du at det ikke blir slurv

• Liker 3
Skrevet

Rart at det blir født friske babyer andre steder enn i Vest-Europa og USA, med de kravene som stilles til mat, hygiene, kostholdsregler og kosttilskudd... :fnise:

Anonym poster: 91ebf4a8577e578bb2dcedf3f3c5b2c7

• Liker 2
Skrevet

Kan gravide spise på peppes pizza? Hvordan er hygienen der?

Er det tryggere å spise vegetarpizzaen?

når det gjelder steketidene, går pizzaene i ovnen på fast tid. Dvs. at det ikke er en samme type ovn som Dolly har, hvor de må ta den inn og ut selv, men en ovn hvor du setter pizzan inn i en ende og den kommer ut den andre. varmen er høy og steketiden er ca 8-10 min. ca.

når det gjelder hygienen, kan jeg desverre ikke svare for hver person som lager maten, men ingrediensene skal være oppbevart etter bøkene og byttes ut ofte.

vet ikke om det vår forståelig i det hele tatt :fnise: skriver fra mobilen.

hilsen x-medarbeider :)

Anonym poster: 140bcb1312dc3a134a1538b278492db2

Skrevet

Da kjøper du en grandis og steker den selv, så vet du at det ikke blir slurv

Ja, så vi skal ut og spise med noen. Alle drar på ultra og kjøper grandis, så står vi og snakker 5 min, drar hjem hver for oss og steker pizza selv. Ok. Koselig.

Dessuten smaker det anus.

Takk for svar på om jeg kan spise på peppes eller ikke, svaret ditt er altså nei.

Skrevet

når det gjelder steketidene, går pizzaene i ovnen på fast tid. Dvs. at det ikke er en samme type ovn som Dolly har, hvor de må ta den inn og ut selv, men en ovn hvor du setter pizzan inn i en ende og den kommer ut den andre. varmen er høy og steketiden er ca 8-10 min. ca.

når det gjelder hygienen, kan jeg desverre ikke svare for hver person som lager maten, men ingrediensene skal være oppbevart etter bøkene og byttes ut ofte.

vet ikke om det vår forståelig i det hele tatt :fnise: skriver fra mobilen.

hilsen x-medarbeider :)

Anonym poster: 140bcb1312dc3a134a1538b278492db2

Var forståelig ja :) Men pizzaen på Dolly Dimples er ikke noe god (!), så spiser aldri der uansett.

Men vegetarpizzaen har jo ikke kjøtt, kanskje mindre sjanse for at ting ikke blir ordentlig stekt? Det jeg tenker i allefall. Kjøttet er det kanskje verre med. Men det er vel stekt på forhånd uansett?

Skrevet

Skulle ikke være noe problem å spise på Peppes, men ikke server det i bryllupet.

• Liker 2
Skrevet

Skulle ikke være noe problem å spise på Peppes, men ikke server det i bryllupet.

:wow:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har problemer med å ta deg alvorlig, men selvfølgelig kan du spise på Peppes fordi om du er gravid. Du vil få et bekymringsfylt svangerskap om dette virkelig er noe du lurer på.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner jeg er glad for at jeg valgte å være lite hysterisk på ting som gravid... Å spise ute i Norge anser jeg virkelig ikke som noe problem så lenge man holder seg til anbefalingene fra Helsedirektoratet.

• Liker 5
Skrevet

Jeg bestilte pizza med spekeskinke en gang på cafe, trodde det skulle gå greit siden pizzaen stekes. Det viste seg at pizzaen ble toppet toppet med skinke etter at den var stekt og dermed kunne jeg ikke spise den, altså er ikke pizza alltid OK.

Tror ikke pizza på Peppes skulle være noe problem, så lenge kjøtt er gjennomstekt (kan ikke huske rosa kjøtt på pizza derfra) er det trygt. De sjekkes vel jevnlig av mattilsynet, så hyginene bør også være god.

Anonym poster: eefb2d4a237b581b2b0ca490a545bb36

Skrevet

Føler meg plutselig veldig lite hysterisk altså. Dette har jeg aldri tenkt over engang, og vi spiser ute et par dager i uka minst. Har spist på alle slags restauranter uten å tenke over at det kan være farlig, men jeg ber alltid om gjennomstekt biff selvfølgelig.

Men ja, du kan helt fint spise på Peppes eller andre pizza restauranter for den del. Vi gravide spiser ikke alltid hjemme altså, vi kan være ganske normale selv om vi er gravide.

Anonym poster: 67a8b84c45833b24030d9150c12d364b

• Liker 1
Skrevet

Spiste der, gikk greit :) Men smaken min har forandret seg, så det var ikke noe godt!

Hehe..

Nei, det skal vel være bra hygiene, men det er jo en sjanse å ta når man spiser ute.

Dere som sier at dere har problemer med å ta meg på alvor/roper "troll":

Skal det ikke være lov å lure på ting?

Er det ikke bedre å spørre 1 gang for mye enn 1 gang for lite?

Jeg var gravid en gang tidligere, SA, da visste jeg ikke at det var mye en skulle unngå av matvarer og lignende. Spiste spekemat bla.a og sånn. Er glad for at jeg denne gangen er mer obs.

Vil heller være for forsiktig enn for uforsiktig. For ting kan jo faktisk skje.

Skrevet

Hvor gammel er du, TS?.

Anonym poster: 50e65742dff8c68ca3071dbeff3acc90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...