Gå til innhold

Sint på søsken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 33 år, arbeidssøkende, singel og barnløs dermed god tid til å hjelpe andre. I det siste har jeg slitt litt med psyken, noe som har gjort at eg er mer eller mindre psykisk utslitt. Ene søsteren min mener pga jeg bor hjemme hos mine foreldre av 2 grunner, min mor er kreftsyk og trenger en del mer hjelp enn det min far kan gi henne og situasjonen med å være arbeidssøkende. Ene søsteren min mener jeg ikke har mye rett å si min mening ovenfor min far som jeg er mye uenig med, hun mener jeg bør holde munn pga jeg bor gratis der, jeg er den som gjør mest husarbeid og den som går mest tur med min mors hund så jeg mener jeg har all rett til å si min mening når jeg mener min far er frekk.

Min andre søster er mye sliten da hun har småbarn og lider av struma, nesten hver gang hun har bedt meg om hjelp har jeg stilt opp, når jeg ikke har gjort det har det vært en grunn, sykdom eller en annen avtale. I går ringte hun meg og spurte om jeg ikke kunne hjelpe henne med å passe et av hennes barn pga barnet er sykt og hun måtte på jobb i dag, jeg sa motvillig ja, da jeg er redd for å bli syk og dermed smitte min kreftsyke mor. Stod opp tidlig i dag og tok bussen til min søster, hun hadde allerede gått på jobb da jeg kom, typen hennes gikk vel ca en time etter jeg hadde kommet, noen timer senere ser jeg at min søster hadde skrevet en lapp til meg om jeg ikke kunne rydde litt, støvsuge, te opp sengene og gå med bosset... Jeg ble litt betenkt... men tok sengene og ryddet litt, men støvsuge og gå med boss mente jeg at de kunne gjøre selv... Jeg var der for barnepass, ikke som hushjelp. Da min søster kom hjem, sa eg at eg hadde redd opp sengene og ryddet litt, men datteren hadde rotet en del til igjen. Min søster menet jeg burde gjort alt på listen pga det hadde vært det rette, jeg sa at det hadde vi ikke avtalt uansett, men hun mente at hun hadde nå skrevet det ned så da hadde det vært avtalt. Noe jeg er uenig i, hun burde sagt det i telefonen dagen før, da hadde det vært en avtale. Hun gav meg 400 kr for hjelpen, jeg hadde mest lyst å kaste pengene tilbake i ansiktet hennes pga jeg ble ganske sint, men tok i mot og kom meg ut døren, gikk til bussen med tårer i øynene og meget frustrert.. Tenkte på at hun burde vært mer takknemlig ovenfor meg da jeg har stilt mye opp for henne, har ikke alltid tatt i mot penger, kun om de reiser på ferie at de legger penger igjen til meg til mat og slikt, ikke om jeg bare skal passe ungene, tok imot pengene i dag pga det nærmer seg jul og hun ytet et ønske om at jeg skulle ta imot. Begynte å tenke på at hver gang en av mine søstre tar kontakt med meg er det fordi de trenger informasjon om noe eller hjelp til noe, aldri for å høre hvordan jeg har det eller be meg være med på noe. Ikke følt meg inkludert i de siste årene akkurat, føler at jeg mest er i veien og kun god nok når de trenger hjelp. Jeg har kronisk dystymi Info: (Dystymi er en depressiv lidelse som har lignende trekk som klinisk depresjon, men den har mildere symptomer og den varer lengre. Dystymi kan altså bli betraktet som en kronisk mild form for depresjon.)

Har jeg grunn til å være sint og frustrert?

Anonym poster: 7cca7e40050212ffceac90ee84b8003d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var innmari frekt av søsteren din å skrive liste med arbeidsoppgaver når du kom dit for å hjelpe med barnepass! :hug:

Anonym poster: 0d3cd0c6f08196762279797c4b324d13

• Liker 3
Skrevet

Du har kommet inn i en rolle hvor all verdien din er ift hva slags tjenester du kan gjøre for søskene dine.

Få deg jobb, flytt ut og slutt å la deg utnytte av søstrene dine.

Anonym poster: 23da0dfc903c3eead9364815674189b6

Skrevet

Det beste du kan gjøre er å få deg en jobb. Da slipper du å hele tiden måtte gjøre tjenester og du vil føle deg mer verdt. Mange med milde (og sterke) depresjoner klarer helt fint å jobbe, og mange bli faktisk bedre av det.

Ikke vær kresen på hvilken jobb du tar, ta hva som helst og så kan du søke andre mer passende jobber etterhvert.

Anonym poster: 34b821de2c1c6e6aa3fbeaedecb6a4fa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...