Gå til innhold

Hvordan venne en katt til å gå med klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av sprengkulden som er om dagene, så påvirker det kattens muligheter til å gå ut, blir som oftest bare halv time før hun vil inn, helt "sprengt" av frost på poter og nese og ørene. Har derfor tenkt på muligheten til å lage en ekstra lag med "pels" i form av klær.

Vurderer å ta min gamle dunjakke og sy det om, i en passende størrelse (kattestørrelse), en slags mini-dunjakke. Eller ta ut fjærne som er i jakken, lage en "sekk" og putte inn fjærne og sy det inn. Og så lage fire sett med sokker og lage en tau rundt som man strammer til slik at katten ikke mister sokkene.

Tankene er mange, men så gjenstår naturligvis det vanskeligste biten, å få på katten jakken, venne det til den og få den til å føle seg bekvem med å ha "ekstra" lag med "pels".

Noen som har den slags erfaringer?

Tips taes i mot med glede og takk!

Anonym poster: 7b682059507294048eb86881b14db2c8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha. Ha. Ha. Ha. :rolleyes:

Anonym poster: 7f64050fe7592334a61b51a5dd341716

• Liker 14
Skrevet

Ikke så halvgærent forsøk det der ts, det ble nesten et LOL fra meg.

Anonym poster: 1b1e5ec1c9404bf409aaba4ccfda93aa

• Liker 2
Skrevet

Ha. Ha. Ha. Ha. :rolleyes:

Anonym poster: 7f64050fe7592334a61b51a5dd341716

Jeg spør fordi jeg ikke vil bli klort opp, har ingen erfaring med å dresse opp katter, og spesielt ikke en forfengelig kattepusfrøken.

Skrevet

Jeg laget en gang en vannseng til min katt. Det gikk ikke så bra….

• Liker 3
Skrevet

Jeg laget en gang en vannseng til min katt. Det gikk ikke så bra….

Votter og sokker, sier jeg bare. I kattestørrelse. Aner jeg en forretningsidé med potensial?

Skrevet

Nek!

lol

Julenek? Men er det ikke ment for fuglene?

• Liker 1
Skrevet

Votter og sokker, sier jeg bare. I kattestørrelse. Aner jeg en forretningsidé med potensial?

Jeg dro kondomer på potene til katta jeg. Sånne skikkelig tykke. Men jeg ser at det med votter har potensiale til å bli en hit!

Skrevet

Jeg dro kondomer på potene til katta jeg. Sånne skikkelig tykke. Men jeg ser at det med votter har potensiale til å bli en hit!

Så sant, så sant. Og dette må skje fort som i en overrumples-taktikk , og bli sluppet som nyhet nærmest over natten, for å unngå en sammensvergelse av katter som garantert vil legge de som står bak forretningen for et intenst hat. Katter hater mer enn de elsker, og de glemmer aldri de som forulemper dem. Det vil gi folkene bak forretningen tid til å flykte fra kattemobben som da vil oppstå i kjølvannet av en slik nyhet.

• Liker 1
Skrevet

Så sant, så sant. Og dette må skje fort som i en overrumples-taktikk , og bli sluppet som nyhet nærmest over natten, for å unngå en sammensvergelse av katter som garantert vil legge de som står bak forretningen for et intenst hat. Katter hater mer enn de elsker, og de glemmer aldri de som forulemper dem. Det vil gi folkene bak forretningen tid til å flykte fra kattemobben som da vil oppstå i kjølvannet av en slik nyhet.

Gud, jeg fniser nå.

men jeg ser absolutt poenget ditt! Disse kattene er ikke til å spøke med. Jeg fikk en kattunge for en måned siden. Jeg ser ut som en pinglete selvskader og stuen min lukter katte-promp 24/7. Har du katter? Hvis ikke syns jeg vi skal lage prototypen hos deg. Mine katter sitter helst på skulderen å kikker på alt jeg gjør, så ingen hemmeligheter er trygge her.

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Med litt erfaring fra 3 stk sofistikerte og meget motebevisste katter har jeg lært at det nok vil være en god idè å legge åpne/lukke mekanismen på kattens ryggside. Dette da hun enkelt vil kunne trede oppi dunkåpen, hvorpå mor og tjenerinne med nennsomme hender forsiktig lukker kåpen.

Farvevalg vil selvsagt også være viktig for en forfengelig frøkenpus.

Har du tenkt på farve, eller kan det være en mulighet å hente prøver i en bedre forretning slik at henne feline høyhet selv kan velge ?

Sokker burde nok ha åpning til kør (5 på hver forpotesokk, og 4 på hver bakpotesokk). Hva med anti-skli såler ? Tror du det kunne være smart ? Jeg tenker på synest av en pusefrøken som spinner på isen i ullsokker. Ingen god tanke, og utrygt i trafikken.

Aprops trafikk. Refleks må nok være på dunkåpen.

• Liker 11
Skrevet

Gud, jeg fniser nå.

men jeg ser absolutt poenget ditt! Disse kattene er ikke til å spøke med. Jeg fikk en kattunge for en måned siden. Jeg ser ut som en pinglete selvskader og stuen min lukter katte-promp 24/7. Har du katter? Hvis ikke syns jeg vi skal lage prototypen hos deg. Mine katter sitter helst på skulderen å kikker på alt jeg gjør, så ingen hemmeligheter er trygge her.

Jeg har en forfengelig hunnkatt, som vasker seg hele dagen, hele natten, og stirrer olmt på meg hver gang jeg puskjer litt i pelsen hennes, demonstrativt så skal hun vaske seg enda mer rett etter at jeg har trukket til meg hånden, synes det er fanatisk gøy å plage meg mens jeg står med døren åpen med isende kulde inn, mens hun har tilsynelatende store vansker med å bestemme seg hvorvidt hun skal ut eller ikke.

Jeg tror ikke det er sant, det de sier om katter, at det er elskverdige dyr som er glad i mennesker. Derfor; stol aldri, aldri, aldri på en katt! Spesielt ikke når de ser på deg med bedende, store øyne. Da kan du være sikker på at noe er i gjære. Derfor må dette med klær-til-katter-firmaet ha sin oppstart i aller, aller dypeste hemmelighet, og helst FØR mørkets frembrudd. Det skal komme som en overraskelse på kattene!

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo "katten" min da... jeg tør ikke skru av lyset når hun er i rommet. (ja jeg har pyntet bilde til jul)

878744-8-1292407404294.jpg

• Liker 4
Skrevet

Med litt erfaring fra 3 stk sofistikerte og meget motebevisste katter har jeg lært at det nok vil være en god idè å legge åpne/lukke mekanismen på kattens ryggside. Dette da hun enkelt vil kunne trede oppi dunkåpen, hvorpå mor og tjenerinne med nennsomme hender forsiktig lukker kåpen.

Farvevalg vil selvsagt også være viktig for en forfengelig frøkenpus.

Har du tenkt på farve, eller kan det være en mulighet å hente prøver i en bedre forretning slik at henne feline høyhet selv kan velge ?

Sokker burde nok ha åpning til kør (5 på hver forpotesokk, og 4 på hver bakpotesokk). Hva med anti-skli såler ? Tror du det kunne være smart ? Jeg tenker på synest av en pusefrøken som spinner på isen i ullsokker. Ingen god tanke, og utrygt i trafikken.

Aprops trafikk. Refleks må nok være på dunkåpen.

Fargevalget må være variert, og i helst i xxx-small-størrelse og gjerne med kule påskrifter, noe som dette "Jeg hater mennesker" eller "Cat-power", eller "Jeg eier deg, dumme menneske" eller annet nedsettende om menneskeheten, noe som gir dem status i katteverden.

Det er ikke uten grunn at katters favoritt-litteratur heter "Hvordan få menneskene inn i din hule pote".

Og de som skal lage og produsere katteklær? Store motehus, selvfølgelig! Katter nøyer seg ikke med noe mindre, og en av nyhetene skal være høyhælte sko. Men siden katter fortsatt ikke vet om våre (menneskenes) planer om å dresse dem opp, så må det skje i aller dypeste hemmelighet.

Og så arrangerer man en surprise-party for kattene! Viktig å overraske dem, slik at de ikke får mulighet eller tid til å planlegge mottrekk!

• Liker 4
Skrevet

Vet ikke om det lar seg gjøre på alle katter.

Jeg prøver alltid å venne pus til å gå med en sløyfe rundt halsen hver jul, men den venner seg ikke til det i det hele tatt! Og slapper ikke av et sekund før den er vridd av. Kan jo ikke stramme den så mye heller, så katten får den av til slutt.

Vil tenke meg at mye vinterklær vil være tungt, uvant og upraktisk for en katt å ha på seg når den er ute, og den vil ikke klare å forstå sammenhengen..

Men lykke til!

Skrevet

Dette er jo "katten" min da... jeg tør ikke skru av lyset når hun er i rommet. (ja jeg har pyntet bilde til jul)

878744-8-1292407404294.jpg

Søt katt! :)

Men, du har nok skadet hans selvtillit i all overskuelig fremtid med å pynte på bildet. Det er det samme som å kastrere katta. Og det blikket, det skal du passe deg svært godt for. Allerede nå planlegger han å hevne seg på deg. Bare vent, hevnens time er aldri langt unna. Katter er svært hevngjerrige av natur. Det vet jeg av erfaring.

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke om det lar seg gjøre på alle katter.

Jeg prøver alltid å venne pus til å gå med en sløyfe rundt halsen hver jul, men den venner seg ikke til det i det hele tatt! Og slapper ikke av et sekund før den er vridd av. Kan jo ikke stramme den så mye heller, så katten får den av til slutt.

Vil tenke meg at mye vinterklær vil være tungt, uvant og upraktisk for en katt å ha på seg når den er ute, og den vil ikke klare å forstå sammenhengen..

Men lykke til!

Den vil jo etterhvert merke forskjellen, at den fryser mindre med klær PÅ, og fryse mer UTEN klær. Kattenes logikk er enkel og de vil naturligvis skjønne det etterhvert. Og etter x-antall kloremerker. Her gjelder det å være tålmodig, og motsette seg kattenes simple kloreangrep. Det viktigste er å overse sånt, og ikke gi dem lillefingeren. Så vips, en dag, så ser de lyset, og logikken. Tålmodighet er nøkkelordet.

• Liker 1
Skrevet

Skulle faktisk ønske jeg kunne kle på katten, synes så synd der hun sitter ute på trappa og vil inn. Og hun har masse pels, men ingen evne til å ta vare på seg selv. Hoppa inn i en remapose her om dagen og satte utfor trappa. Selvmordsforsøk kanskje?

Neida, hun ligger bare på badegulvet og blir feit, og mater hatet mot meg for at vi ikke bor i Spania.

Anonym poster: df8ab5f918b324ddca39231727140a6a

• Liker 1
Skrevet

Den vil jo etterhvert merke forskjellen, at den fryser mindre med klær PÅ, og fryse mer UTEN klær. Kattenes logikk er enkel og de vil naturligvis skjønne det etterhvert. Og etter x-antall kloremerker. Her gjelder det å være tålmodig, og motsette seg kattenes simple kloreangrep. Det viktigste er å overse sånt, og ikke gi dem lillefingeren. Så vips, en dag, så ser de lyset, og logikken. Tålmodighet er nøkkelordet.

http://www.youtube.com/watch?v=n9LHiw8XIs4

Kan hende katten merker den fryser mindre, men tviler på at den skjønner at det er på grunn av klærne. Den er for opptatt med å prøve å få det ubehagelige dritten av! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...