Gjest Sobril Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Har begynt å lage mer kaker enn jeg noensinne torde å drømme om. Må derfor gå til innkjøp av ny kjøkkenmaskin etterhvert. Liker KitchenAid sin utelukkende pga design - men Kenwood har noen som ser ganske greie ut også. Noen som har erfaring med disse? Endret 3. desember 2012 av Sobril
Gjest navnelapp Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Eg har berre erfaring med Kenwood, vi bytta nettopp til oss ein Kenwood med induksjon etter bryllupet vårt. Eg elskar Kenwood, men har altså ikkje brukt KitchenAid. Eg ser for meg at KitchenAid er mindre, og ikkje har så stor kapasitet som Kenwooden. Men dei eg kjenner som har KitchenAid elskar den og, så eg trur dette er omtrent som Apple og Microsoft, eller Nikon og Canon. Begge har sine varme tilhengarar som forsvarer "sitt"valg til det siste.
Gjest Sobril Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Sitter og leser denne: http://t.dinside.no/901452/stor-test-av-kjokkenmaskiner Synes KitchenAid kommer relativt dårlig ut kontra Kenwoods kmix, som jeg også liker designet på. Den er jo mye billigere også.
Gjest gjest17 Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Viss du søker Sobril, tror jeg du finner iallefall tre-fire nylige tråder om det samme :-) Baker du mye ville jeg helt klart valgt en Major istedet for en KitchenAid, jeg har begge. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Har ei venninne som har begge. Hun bruker aldri KitchenAiden, den står bare som pynt! Det er mer kraft i Kenwood sine (de fleste ihvertfall), og elting går mye bedre med denne. Den bruker mer av plassen på en måte.. Ting går generelt sett fortere, og hun sier at den er enklere å rengjøre. Jeg har ingen av dem personlig, men jeg ville kjøpt en Kenwood Anonym poster: 650a4db1ccd86975e7f2c6ea044066ea 1
KristineS Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Både jeg og mamma har Kenwood og er storfornøyd med det. Hun har kMix og jeg har Major. Knallmaskiner som du har leeeenge. Om du velger kenwood er det viktigste at du vet hva du skal bruke den til. Om du for det meste lager kakerører og mindre gjærdeiger er kMix ypperlig, men skal du lage store deiger f.eks. blir den fort både for svak og har for liten bolle. 1
Gjest navnelapp Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Viss du ikkje har tenkt å ta heile julebaksten med Kenwooden din ville eg venta til utpå nyåret, då kjem dei veldig ofte på tilbod. Og er du heldig kan du finne ein av dei med induksjon, den er genial når du skal halde på med fleire ting samtidig. Eg har brukt den til å lage store batchar med pastasaus, til rømmegraut og risgraut og til kvit saus. Når du lagar lasagne til dømes, kan du la Kenwooden lage kvitsausen, medan du ordnar med kjøttsaus og alt mogeleg anna. Viss du ikkje treng kokefunksjonen bør du uansett gå for ein av dei med størst motor og mest utstyr. Det finnst uendeleg mange variantar med ulike utstyrspakkar.
Asso Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Jeg stemmer for Kenwood, KitchenAid har fått litt for mye positiv oppmerksomhet på grunn av alle bakebloggene som bruker den. Den er god, men hvis du vil ha noe som holder og som du kan legge til flere elementer, gå for Kenwood =) Jeg og samboeren kjøpte nettopp en billig/studentvenlig Kenwoodmaskin og den holder helt klart tempo med KitchenAid, men med litt mindre bolle. Så når jeg blir stor og får jobb så skal jeg kjøpe en heftig Kenwood :D 1
Zzyzx Skrevet 5. desember 2012 #9 Skrevet 5. desember 2012 Jeg har KA, men det er fordi jeg er forfengelig og jeg baker ikke så mye. Den holder så absolutt til det jeg trenger den til, og en del ting til, så jeg er kjempefornøyd. Sist kvernet jeg kjøtt og lagde pølser, så med tilbehør kan den brukes til veldig mye forskjellig. Hadde jeg hatt skapplass og ikke minst tendenser til å lage større porsjoner av ting, så hadde kenwood vært greia.
Satellites Skrevet 5. desember 2012 #10 Skrevet 5. desember 2012 Jeg slår et slag for assistent, som både har utseendet og stor kapasitet :-) https://www.google.no/search?q=assistent&sugexp=chrome,mod%3D1&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=QVG_UJHoB-ih4gTYuIC4Dw&biw=1244&bih=707&sei=QlG_UPDqFcfx4QTMvYCoBg 1
Gjest Sobril Skrevet 5. desember 2012 #11 Skrevet 5. desember 2012 (endret) Det blir Kenwoods kmix. Har lest test fra sifo hvor den totalt sett presterer bittelitt bedre enn KA. Nå som jeg har kikket på begge tusen ganger også så synes jeg faktisk kmix'en er finere å se på, samt at KA ikke kan rettferdiggjøre prisen kontra kmix'en. ingen av maskinene klarer STORE brøddeiger, men det blir det neppe her i huset uansett. Antakeligvis perfekt til mitt bruk. Endret 5. desember 2012 av Sobril
Gjest Sobril Skrevet 5. desember 2012 #12 Skrevet 5. desember 2012 Men at ikke de tar inn fler modeller i Norge?? De er jo knallfine! http://www.kenwoodworld.com/en-INT/All-products/Kitchen-Machines/kMix/?sort=1
Passiata Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Jeg sitter fortsatt på gjerdet når det gjelder innkjøp av kjøkkenmaskin. Er stort sett Kenwood og Kitchenaid jeg vipper mellom. Ville bare svare de som mener Kitchenaid bare er til pynt/ lette kakedeiger og marengs; det finnes en sterkere utgave; Kitchenaid Pro 600. Den er storebroren til Artisan og Classic. Er vel kankje denne de begeistrede bloggerne har? Tror nok den skal greie det meste, men prisen er fullstendig vanvittig. Billigste jeg har funnet i nettbutikk her hjemme er 6999kr. Borti staur og vegger. Kjøper du den fra USA via Ebay kan du få den til ca 5000kr, inkludert frakt, toll og mva. Men da kan man jo forvente litt bryderi om man må reklamere. Men forhandlerne får selvfølgelig langt snillere priser i innkjøp, så kan ikke skjønne annet enn at de tar over 100% avanse? Grådige jævler. Hadde likevel kjøpt den, tror jeg, om de hadde hatt den i kremfarget. Skal jeg betale skjorta så skal det både være muskler og utseende. Irriterer meg grønn over Kenwood her. Jeg trenger ikke noen av de endeløse tilleggene de har, elting, miks og visp holder lenge for meg. Men for å få nok kraft til en muslideig, så må jeg kjøpe en av majorene. Som er dønn stygge. Kenwood har også veldig pene miksere Kmix serien, men de har omtrent halvparten av den ktaften jeg trenger.Så jeg er svært skuffet over kjøkkenmaskin-søket mitt. Nok kraft, godt utseende, tilleggsfri og fornuftig pris er visst en umulig kombinasjon.
Gjest Overrasket Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 Nå som jeg har prøv Kenwood for første gang er jeg ikke i tvil. Min KitchenAid Artisan og jeg = sann kjærlighet livet ut.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 Har begge, syns KA'en er ubrukelig til baking. Anonymkode: 61570...f86
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #16 Skrevet 6. januar 2017 Kenwood er super, mamma har hatt en i alle år og nå har jeg en. Sterk motor for vanskelige deiger selv om lydnivået kunne vært mindre. Anonymkode: 658b5...143
Zzyzx Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 (endret) 3 timer siden, Passiata skrev: Kjøper du den fra USA via Ebay kan du få den til ca 5000kr, inkludert frakt, toll og mva. Men da kan man jo forvente litt bryderi om man må reklamere. Ikke bare ved reklamasjon, men man trenger også en omformer av noe slag for å i det hele tatt få brukt den. Det går ikke an å bare plugge den i veggen med en adapter. Endret 6. januar 2017 av Zzyzx
skruf Skrevet 6. januar 2017 #18 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har begge, kitchen-aiden er nesten i daglig bruk og står fremme på kjøkkenbenken, men kenwood´en er den jeg henter frem og bruker når jeg skal bake grovbrød. Kitchen Aid´en takler ikke stor gjærdeiger.
minienthe Skrevet 7. januar 2017 #19 Skrevet 7. januar 2017 Må innrømme jeg humrer litt over forskjellen på folks smak når det gjelder utseende på kjøkkenutstyr for personlig synes jeg Kitchenaid og Kmix'en til Kenwood er helt forferdelige å se på. Kan ikke fordra "retroutseende" eller hva jeg nå enn skal kalle det. De rene linjene til Majoren min derimot er helt godkjent. Når det er sagt, sverger til Kenwood major her (minimum 1200 watt). Bedre på deig enn Kitchenaid ut i fra det jeg har testet selv om lydnivået kanskje kan oppfattes som plagsomt for noen. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #20 Skrevet 7. januar 2017 På Monday, December 03, 2012 den 22.23, Sobril skrev: Har begynt å lage mer kaker enn jeg noensinne torde å drømme om. Må derfor gå til innkjøp av ny kjøkkenmaskin etterhvert. Liker KitchenAid sin utelukkende pga design - men Kenwood har noen som ser ganske greie ut også. Noen som har erfaring med disse? Skal du ha en arbeidshest velger du Kenvood. Skal du ha en designermaskin som er pen å se på, så velger du KitchenAid. Jeg er på min andre Kenvood og vil ikke ha noe annet. (Og ja, jeg har prøvd alternativene og solgt to maskiner igjen.) Anonymkode: da9be...0dd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå