Gå til innhold

Gave til venninnes baby - 3 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal hilse på en venninne og hennes baby for første gang. Og den lille har rukket å bli 3. mnd gammel. :oops:

Har ikke barn selv og er ikke så dreven på hva man trenger/er gøy å få ol. Noen som har tips?

Prisen har ingenting å si, har lyst til å gi noe ordentlig.

Babyen er ei jente.

Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig kjekt med ting man faktisk kan bruke. Sparkebukser og bodier er en forbruks vare med babyer. Kjøp gjerne i litt forskjellige str så den har litt og vokse i.

Leker har de ikke bruk for.

Hvis hun ikke har en baby bok så er det også en veldig koselig :-)

Skrevet

Jeg pleier stort sett å kjøpe klær til venners babyer. Størrelse kan de hjelpe deg med der du handler, men husk at det er bedre med noe som er litt for stort enn noe som er akkurat passe!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi opplevde at mange sikkert tenkte som deg og ga "noe ordentlig", hvilket førte til at vi satt der med 5 utedresser hvorav vi fikk brukt én....

Hvis du har god kontakt med henne kunne du kanskje spørre om det er noe hun har bruk for? Ellers syns jeg du kan kjøpe forbruksklær, bukser (det fins så mange fine sett med bukse/genser), bodyer, nattdrakt.

En annen fin ting å få er klær av tynn ull eller merino-ull. Ull er kjempefint til små babyer og småbarn fordi stoffet blir ikke "kaldt" selv om de sikler og søler på seg, slik bomullstøy blir. Kjøp en body og en strømpebukse i ull, evt en nattdrakt. Ordentlige ullplagg er ofte litt dyre også, men du verden så flott å bruke. Og nei, slike ullplagg til småttiser klør ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

hvis det er hennes første barn, så har hun sikkert ikke et merino-ull teppe til babyer. det er suverene tepper som vi har brukt til alt mulig her i huset!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

det var kimmi, ikke innlogget

Skrevet

Det er barn nr. .2 og nr. 1 er ei jente det og (1 år gammel), derfor føler jeg kanskje at klær ville vært litt kjedelig å kjøpe siden hun sikkert har mye fra 1. mann som kan brukes.

Men sånne ulltepper er kanskje fint å ha flere av?? Eller er det dumt?

Nei, jeg er skikkelig i villrede nå. Bok var jo ikke et dårlig alternativ. Hvilken bøker kan anbefales til en 2. barns mor/familie?

Skrevet

Om du har riktig god råd, synes jeg et ordentlig saueskinn ville vært bra. De er utrolig anvendelige i mange år, både i vogna og på piknik.

Ellers kan jeg jo foreslå ei varmeflaske kamuflert som en søt bamse. Den er veldig god å varme opp senga/vogna med.

Av mer miljøvennlige forslagene, kan du kanskje gi bort et visst antall trilleturer. Det kan være deilig for en nybakt mor å få litt tid alene hjemme. Det er kanskje litt tidlig å gi bort barnevakt-kveld, men ellers vil nok det også være kjærkomment.

Skrevet

Kjøp noe til mporen istedet, noen gode kkremer, parfyme, sjokolade eller noe annet.

Skrevet

Enig med Tex :P

kjøp en ting til babyen _( teppe, klær, bok el. lignende)

+ en ting til mor

fikk en flott bodylotion ( av fint merke) + klær til babyen av en venninne når jeg fødte mitt fjerde barn, og det syntes jeg var veldig kos :-)

Skrevet

-bortsett fra at jeg tydeligvis hadde det veldig travelt da jeg skrev det innlegget... Makan til slurving! :ler:

Skrevet

3 mnd gamle babyer har da bruk for leker. Ikke en hel masse men noe som stimulerer sansene, motorikken og andre ferdigheter..- rangler, uro, babygym. Klare farger og litt lyd er topp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...