Gå til innhold

sint på legevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på legevakten med min sønn på 5 år idag for han hadde fått et dypt sår i hodet. Legen kom frem til at det måtte stiftes,men hun hadde aldri stiftet sår før.

Jeg spurte om ikke en av den andre legene kunne gjøre det( de var 2 leger på jobb) Nei det kunne den andre legen ikke gjøre for det, for dette var en mulighet for henne å få prøve å gjøre det.... og det endte opp med at den ene stiften ikke ble skikkelig festet og måtte tas på nytt.... Jeg ble ganske forbanna, men sa ikke noe mer for å ikke gjøre det ennå mer ubehagelig situasjon for gutten min.

kunne ikke det andre legen stiftet sønnen min, og så kunne heller hun øvd seg på voksne litt først......blir så sint :rasende:

Anonym poster: 014d551e8149286a5148da757d9a14a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gid a meg, for en krise!

Anonym poster: 6e730bde3fad2252eac7518a410ff9be

• Liker 15
Skrevet

Stiftene settes inn uten bedøvelse i et sår i hodet til en 5 åring. Og når hun da ikke treffer skikkelig må da stiften fjernest og så settes inn på nytt, forsatt uten bedøvelse. Å overtale en 5 til å gå gjennom det 2 ganger på samme sted burde være unødvendig når det er så vondt og andre er tilstede som har erfaring til å gjøre det.

• Liker 2
Skrevet

Å overtale en 5 åring skulle det stå

Skrevet

Så lenge du bruker offentlig helsevesen må du regne med at noen vil lære..

Undervisningsplikt på legevakter og akuttmottak, en erfaren lege er der i tilfelle at prosedyren ikke kan gjennomføres forsvarlig av den som skal gjøre den, Og en agraff (stift) som må byttes er ikke allverden. Du virker noe hysterisk synes jeg.

• Liker 12
Skrevet

Ikke faen om jeg hadde akseptert det.

Hvorfor sto du ikke på krava? Du kunne jo bare sagt til henne at skulle hun "øve" seg så fikk hun ta en voksen person som syns det var greit å være forsøkskanin?

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok også satt hardt mot hardt her og sagt at det ikke kom på tale å bruke mitt barn som "prøvekanin", men det er jo litt sent nå.

Det er jo ikke så mye å gjøre annet enn å snakke med barnet om opplevelsen hvis han har behov for det. Jeg tviler på at opplevelsen var så traumatisk at han får problemer senere, ihvertfall hvis du klarer å la være å gjøre det verre enn det var.

Neste gang sier du fra og unngår problement, denne gangen gjør du det beste ut av det. For dere begge.

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du bruker offentlig helsevesen må du regne med at noen vil lære..

Undervisningsplikt på legevakter og akuttmottak, en erfaren lege er der i tilfelle at prosedyren ikke kan gjennomføres forsvarlig av den som skal gjøre den, Og en agraff (stift) som må byttes er ikke allverden. Du virker noe hysterisk synes jeg.

Man bruker ikke barn som forsøkskaniner. Det er ikke hysterisk, det er er å bruke vettet.

• Liker 4
Skrevet

Har lang erfaring fra akuttmedisin og vil påstå at hysteriske mødre er et mye større problem enn barna i seg selv. Det å hisse seg opp gjør situasjonen mye mer skremmende enn prosedyren og smerten i seg selv.

Og lokal bedøvelse må settes med sprøyte det også, så om det ikke er mange agraffer/stifter er det mer barnevennlig å bare sette dem enn å stikke flere ganger med sprøyte først å så sette agraffen.

Det er din reaksjon som forelder og pårørende som danner barnets bilde av hva som er farlig og blir husket som kjempevondt, det minner jeg meg selv om når jeg er innom med husets ulykkesfugl her.

Og vi har periodevis klippekort på skadestua.

• Liker 13
Skrevet

Har lang erfaring fra akuttmedisin og vil påstå at hysteriske mødre er et mye større problem enn barna i seg selv. Det å hisse seg opp gjør situasjonen mye mer skremmende enn prosedyren og smerten i seg selv.

Og lokal bedøvelse må settes med sprøyte det også, så om det ikke er mange agraffer/stifter er det mer barnevennlig å bare sette dem enn å stikke flere ganger med sprøyte først å så sette agraffen.

Det er din reaksjon som forelder og pårørende som danner barnets bilde av hva som er farlig og blir husket som kjempevondt, det minner jeg meg selv om når jeg er innom med husets ulykkesfugl her.

Og vi har periodevis klippekort på skadestua.

TS hisset seg ikke opp. Og det spiller ingen rolle, sprøyter og slikt bør settes på barn av de som kan det.

• Liker 3
Gjest annemor30
Skrevet

En kan jo godt se ann situasjonen litt syns jeg da,jeg skjønner at for å lære må noen være prøve kaniner,men dette går ikke på livet løst,men klokken var mye og ungen ikke så stor,så hun kunne kanskje lært det på en annen;)

Skrevet

Jeg ser ikke problemet, hadde det vært snakk om hjernekirurgi så kunne jeg forstått at du ville hatt en mer erfaren lege, men hvordan tror du folk blir erfarne leger? Jo, ved å øve og jeg vil anta at huden på en voksen og et barn er noe forskjellig så det å få øvd på et barn innimellom er bare bra og så lenge du ikke ble hysterisk så er nok ikke ungen traumatisert.

(Klart, dette ble sikkert ubehagelig for din sønn, men er jo da det er bra å gi ham ros for å ha vært så tøff!)

• Liker 5
Skrevet

Hos oss er det aldri mere enn en lege på vakt og siden de flertallet av legene i byen er fritatt legevaktordningen (pga alder) så møter vi som oftest turnuskandidater der. Turnuskandidatene er kanskje ikke så erfarne men alltid veldig villige og grundige. Så gjør de noen feil men det gjør sannelig de fastlegene som er missfornøyde med å ha vakt og.

• Liker 3
Skrevet

jeg var på legevakten med min sønn på 5 år idag for han hadde fått et dypt sår i hodet. Legen kom frem til at det måtte stiftes,men hun hadde aldri stiftet sår før.

Jeg spurte om ikke en av den andre legene kunne gjøre det( de var 2 leger på jobb) Nei det kunne den andre legen ikke gjøre for det, for dette var en mulighet for henne å få prøve å gjøre det.... og det endte opp med at den ene stiften ikke ble skikkelig festet og måtte tas på nytt.... Jeg ble ganske forbanna, men sa ikke noe mer for å ikke gjøre det ennå mer ubehagelig situasjon for gutten min.

kunne ikke det andre legen stiftet sønnen min, og så kunne heller hun øvd seg på voksne litt først......blir så sint :rasende:

Er du seriøs, eller er dette en parodi på en sånn hysterisk mor fra helvete som skal ha det som hun vil fordi hennes barn er viktigere enn alle andre mennesker i samfunnet ?

• Liker 4
Skrevet

Når man har skadet seg slik så har man så vondt der fra før av (nummen) at man trenger ikke bedøvelse. Hysteri, hysteri.

Anonym poster: a5f82bc276b9ffd2fddf8818ff976b6e

• Liker 2
Skrevet

Er du seriøs, eller er dette en parodi på en sånn hysterisk mor fra helvete som skal ha det som hun vil fordi hennes barn er viktigere enn alle andre mennesker i samfunnet ?

Mitt barn er viktigere enn alle andre mennesker i samfunnet - for meg!

Jeg hadde nektet legen å bruke mitt barn til å øve seg på, men jeg syns det som egentlig var dumt i denne situasjonen var at legen sa noe i det hele tatt. Kunne ikke vedkommende bare ha stiftet i vei og gjort som ingenting? Det ville vært best for alle parter slik jeg ser det.

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Vel, hadde jeg vært legen og blitt nektet av en hysterisk mor å sette stifter i ungen, så hadde jeg sagt "Nei, beklager, da får du gå et annet sted". Det får være grenser synes nå jeg hva disse mødrene tar seg til. Ingen unger tar skade av sprøytestikk, sying eller lignende, ja det gjør vondt, men faen, det går over.

Jeg måtte sy sting om igjen, og en annen gang måtte jeg få sånn sviende væske i et sår 2 ganger pga legen begge gangene gjorde feil, jeg var liten og jeg grein, men jeg overlevde.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...