Gå til innhold

Hvordan finne kjærligheten om man har HIV eller herpes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det er slik at man har HIV eller herpes ... hvordan kan man finne kjærligheten da? Er man dømt til å leve et liv i ensomheten?

Hilsen en dame som aldri har hatt kjæreste, og som ikke aner hvordan det er/fungerer.

Anonym poster: 28e441e4afbfa2b8c6535a44ce0fe532

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du har HIV, kan du kanskje ta kontakt med HIV Norge? Der kan du kanskje få noen å snakke med som er i samme situasjon som deg.
www.hivnorge.no/id/10.0

Ønsker deg masse lykke til!

Endret av Evans
Skrevet

Vet om kjærester hvor bare den ene har aids, men ville tro at det skal litt til før den andre parten er villig til å ha sex(med kondom) med en med aids.

Anonym poster: 3455969ac7319a744e331639a4c1cc3f

Skrevet

Om du har HIV, kan du kanskje ta kontakt med HIV Norge? Der kan du kanskje få noen å snakke med som er i samme situasjon som deg.

www.hivnorge.no/id/10.0

Jeg har noen bekjente som har HIV og de har funnet kjærligheten, etter de testet positivt, og det har gått veldig fint :)

Ønsker deg masse lykke til!

Hvordan klarte de det? Å finne kjærligheten, mener jeg? De må ha møtt noen personer med lite fordommer isåfall?

Skrevet

Vet om kjærester hvor bare den ene har aids, men ville tro at det skal litt til før den andre parten er villig til å ha sex(med kondom) med en med aids.

Du mener HIV? Har man aids er man vel døden nær...

• Liker 1
Skrevet

Eeeeeeeh... Jeg forstår hva du mener, men HIV og herpes er IKKE sammenlignbare sykdommer. HIV kan utvikle seg til AIDS, som er potensielt dødelig, herpes er ufarlig, men kan være plagsomt. Bare sånn for å ha sagt det.

Anonym poster: 84cc8d8f76669be157e6e995c7eb4620

• Liker 9
Skrevet

ja mente hiv.

Skrevet

HIV eller herpes? Det er to ganske forskjellige ting

Anonym poster: ed22274ae76351cb4c1a623ff2005295

• Liker 4
Skrevet

Eeeeeeeh... Jeg forstår hva du mener, men HIV og herpes er IKKE sammenlignbare sykdommer. HIV kan utvikle seg til AIDS, som er potensielt dødelig, herpes er ufarlig, men kan være plagsomt. Bare sånn for å ha sagt det.

Ja, det forstår jeg ... men det er mange som sliter veldig med å finne seg en partner om de har herpes også. Derfor jeg lurer.

Skrevet

Det er jo tross alt ikke AIDS som dreper deg hvis man skal være pinlig nøyaktig. Det er den lungebetennelsen e.l. som du får som du dør av.

Men eller er jeg veldig enig, det er ikke to sykdommer som kan sammenlignes i det hele tatt.

Skrevet

Det er folk som ikke har noen av delene som aldri finner kjærligheten, så ingen garantier for noe som helst. Og bare så det er sagt, HIV og Herpes er ikke sammenlignbart.

Det viktigste er nok hvordan man er som person, og hvordan man setter seg i situasjoner hvor man møter likesinnede.

Anonym poster: b8c7389f841669edb6217c03429d5688

• Liker 2
Skrevet

Kan være jeg tar gruuundig feil men er ikke herpes ikke smittsomt når man ikke har utbrudd?

Og er det ikke slik at nesten alle har herpes, men ingen utbrudd?

Jeg har aldri hatt hatt noe utbrudd neden til eller rundt munnen. Men jeg har bare regnet med det er så vanlig at alle har det og ikke tenkt noe videre over det. Skulle det vise seg at min sammboer har herpes så hadde jeg trukket på skuldrene.

Hadde han hatt HIV og fortalt meg i begynnelsen av forholdet så hadde jeg ikke dømt ham for det og KUN hatt veldig sikker sex med ham og vært like fornøyd med det. Jeg har i all tid vært veldig glad i denne mannen jeg nå bor med og ser ikke for meg det er noe som ville ha gjort at jeg tok andre valg når vi begynte å date.

Anonym poster: b36136b9ddc9cf73340f7627fed14307

Gjest Gunfreak
Skrevet

Så lenge persjonen med HIV går på anti virus piller, er virus landingen i kroppen så lav at de ikke er smittbare, viss du slenger på en kondom samtidig, er sjangsen for å bli smittet 0% selv over et forhold som vare i mange tiår.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er bra man kan beskytte seg, men hvem vil egentlig inngå et forhold med en person som har HIV?

• Liker 1
Skrevet

Som noen over her sier; herpes er kun smittsomt under utbrudd. Jeg har aldri hørt om noen som går rundt med herpesutbrudd konstand.

Jeg har det nedentil selv, og tviler sterkt på at det var vanskeligere for meg å finne en partner enn for noen uten herpes...

Anonym poster: ae5477ed0ddbc54397e9c3f2d0ff1876

Skrevet

Som noen over her sier; herpes er kun smittsomt under utbrudd. Jeg har aldri hørt om noen som går rundt med herpesutbrudd konstand.

Jeg har det nedentil selv, og tviler sterkt på at det var vanskeligere for meg å finne en partner enn for noen uten herpes...

Jeg forstår selvfølgelig at HIV er mye værre enn herpes ... men jeg vet om mange som sliter med det på lik linje som HIV, fordi de tror at ingen vil være sammen med dem.

Men vet det er mye værre med HIV fordiom.

Jeg får vel forberede meg på et liv i ensomheten ... sukk! :sukk:

Bare så det er sagt, så har jeg aldri hatt et utsvevende sexliv. Har egentlig ikke hatt et sexliv ...

Jeg føler et stort ansvar, og jeg er redd for å gi noen oppmerksomhet, for jeg er redd for at de skal like meg ... Da må jeg fortelle hemmeligheten min, og da er jeg redd for at han forsvinner og jeg blir såret - gang på gang.

Skrevet

Jeg forstår selvfølgelig at HIV er mye værre enn herpes ... men jeg vet om mange som sliter med det på lik linje som HIV, fordi de tror at ingen vil være sammen med dem.

Men vet det er mye værre med HIV fordiom.

Jeg får vel forberede meg på et liv i ensomheten ... sukk! :sukk:

Bare så det er sagt, så har jeg aldri hatt et utsvevende sexliv. Har egentlig ikke hatt et sexliv ...

Jeg føler et stort ansvar, og jeg er redd for å gi noen oppmerksomhet, for jeg er redd for at de skal like meg ... Da må jeg fortelle hemmeligheten min, og da er jeg redd for at han forsvinner og jeg blir såret - gang på gang.

Hvilke av virusene er det du har da, om det er lov å spørre om?

Har du hiv kan jeg skjønne at du er nervøs, men som skrevet lenger oppe er det jo mulig å beskytte seg, og du fikk jo en link. Der kan du kanskje treffe andre i samme situasjon? :)

Har du herpes er det ingenting å bekymre seg over. Hvis du blir dumpet på grunn av et utbrudd som dukker opp i ny og ne er det nok ingen du har lyst til å være sammen med uansett :)

Gjest Elseby13
Skrevet

De aller fleste mennesker er bærere av herpesviruset, da spesielt den typen man får i munnviken. Det var kanskje ikke det du mente? Merkelig å putte noe så alminnelig som herpesviruset i samme bås som hiv...

Skrevet

De aller fleste mennesker er bærere av herpesviruset, da spesielt den typen man får i munnviken. Det var kanskje ikke det du mente? Merkelig å putte noe så alminnelig som herpesviruset i samme bås som hiv...

Nå, jeg tenkte ikke på den som er vanlig i munnen, men den som er vanlig på kjønnsorganene.

Jeg ordla meg nok litt dumt i startinnlegget, og det var ikke meningen at det skulle komme frem sånn.

Jeg bare lurte på dette, fordi dette er noe jeg lurer veldig på. Om jeg hadde hatt herpes på kjønnsorganene, ville jeg slitt veldig med å involvere meg med en partner.

Om jeg hadde hatt HIV hadde jeg slitt noe grusomt med å involvere meg med en partner.

Men dette er meg...

Skrevet

Ja, det er bra man kan beskytte seg, men hvem vil egentlig inngå et forhold med en person som har HIV?

Om personen ellers er full klaff, jeg.

Det som hadde holdt meg tilbake var eventuelt om vi ikke kom til å kunne ha et sexliv som både var tilfredsstillende, og trygt nok for både meg og dermed også eventuelle andre partnere. Men en asexuell HIV smittet, eller noen som har et tenningmønster som involverer sikker sex? Jeg hadde absolutt vurdert det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...