AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Jeg er en jente på 15 år som egentlig ikke har det så bra. Jeg har hatt depresjon i flere år på grunn av fortiden min, og hver gang jeg tror ting kommer til å bli bedre blir det bare verre. Moren min har fått kreft. Hun har fire barn, inkludert meg, som hun så vidt har råd til å forsørge. Vi bor i en liten leilighet sammen og hun må sove i stua til tross for ryggproblemene sine. Faren min har masse, masse penger pga grunner jeg ikke vil oppgi her i tilfelle noen kjenner meg igjen, likevel betaler han mindre enn det som er lov (100 kr i måneden til sine egne døtre). Vi har så vidt kontakt med han siden han bor i et annet land sammen med lillesøsteren min som jeg tenker på hver eneste dag. Jeg har lyst til å løpe langt vekk hvor ingen kan finne meg, hvor penger ikke er noe problem og jeg ikke må gråte meg til søvne hver natt. Moren min må snart i retten siden hun ikke har råd til å betale regningene sine. Hun får seg ikke jobb siden hun er sykemeldt på grunn av alvorlige skader. To av søsknene mine har autisme, så jeg får ikke "kommunisert" noe særlig med dem, bortsett fra at jeg får sagt at jeg er glad i dem og at alt kommer til å ordne seg. Det blir ikke noe jul i år. Dette er ikke et spørsmål, for jeg vet ikke om det finnes noe hjelp. Det er sånn det er, men jeg gråter så mye hver dag at jeg tror jeg kommer til å spy. Anonym poster: b81fce42f61d9007a74e6c1ac3daaec5
Karenina Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har ikke noen råd å komme med, men du er i mine tanker! 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Tusen takk <3 Anonym poster: b81fce42f61d9007a74e6c1ac3daaec5
Karenina Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Har du noen du kan snakke med, helsesøster eller noen andre du stoler på?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Jeg tror du skal finne noen å snakke med, dette er alt for store problemer for en jente på 15år å gå rundt og tenke på. Mange varme gode klemmer til deg, jeg håper inderlig noe godt kommer din vei snart. Anonym poster: 10d40ed25b663d29ff2942e14bc6eb18 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Herregud, dette gjør så vondt å lese. Du er nødt å snakke med noen TS. Hva med helsesøster? Ingen skal måtte ha det sånn. Håper du tar kontakt med noen, enten det er helsesøster, lege, psykolog. Klem til deg<3 Anonym poster: b2fd597b1d403fa7b80be23b4b40c8b4
Gjest navnelapp Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Kan du sjekke om det er noko som heiter Sosial Vakttjeneste i di kommune? Dei kan vise deg vidare til rett instans for å få hjelp. Du skulle ikkje behøve å bere alt dette på dine skuldre. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har ikke noen å snakke med, nei... Jeg har vært hos psykolog før, men til ingen nytte.. Jeg føler ikke at det hjelper i det hele tatt. Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å svare <3 Anonym poster: b81fce42f61d9007a74e6c1ac3daaec5
:-) Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Så utrolig vondt å lese.. Håper virkelig det ordner seg for dere. Stor klem fra meg
momo Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Det her var grusomt å lese. Du skal virkelig slippe og ha det sånn som det her. Kan du prate med helsesøster, lege eller noen andre. Håper virkelig dere får den hjelpen dere trenger.
Gjest navnelapp Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har ikke noen å snakke med, nei... Jeg har vært hos psykolog før, men til ingen nytte.. Jeg føler ikke at det hjelper i det hele tatt. Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å svare <3 Anonym poster: b81fce42f61d9007a74e6c1ac3daaec5 Kvifor hjelper det ikkje? Høyrer ikkje psykologen på deg? Eller klarer du ikkje å opne deg, og fortelje om korleis du har det? Mange byttar psykolog fleire gongar før dei finn ein/ei som dei trivest med. Men psykologen kan uansett berre hjelpe deg med å få orden på og forstå dine eigne tankar og kjensler. Forholda i familien din bør du få hjelp av ein sosionom hos sosial vaktteneste eller der dei henviser deg til for å rydde opp i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå