AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Jeg er litt ny i dette NAV-systemet, bostøttesystemet osv, men jeg mener å ha hørt at man får dette utbetalt tidligere enn normalt i desember måned? Stemmer dette, og i så fall når blir pengene utbetalt? Jeg tenker hovedsakelig på overgangsstønad og bostøtte. Anonym poster: 46a3de4f3270e6b1fd32bbcb58c9d84a
Gjest Marmot Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Overgangsstødnad kommer den 12. desember i hvert fall.
Lillah Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 (endret) Alderspensjon Trekkfritt, unntaket er de som betaler kildeskatt. 12. desember --- Uførepensjon Trekkfritt, unntaket er de som betaler kildeskatt 12. desember --- Supplerende stønad Trekkfritt 12. desember --- Overgangsstønad Trekkfritt 12. desember --- Barnetrygd 20. desember --- Kontantstøtte 20. desember --- Grunn- og hjelpestønad 12. desember --- Sykepenger Trekkfri periode: 1. -15. desember Vanlig skattetrekk: 16.-31. desember 13. desember --- Pleiepenger, opplæringspenger og omsorgspenger Trekkfri periode: 1. -15. desember Vanlig skattetrekk: 16.-31. desember Løpende utbetaling --- Foreldre- og svangerskapspenger Trekkfri periode: 1. -15. desember Vanlig skattetrekk: 16.-31. desember 13. desember --- Dagpenger ogarbeidsavklarings-penger Trekkfritt i meldeperiode uke 47/48 eller uke 48/49 Løpende utbetaling Ventelønn Halv skatt 12. desember --- Ytelser til gjenlevende ektefelle Trekkfritt, unntaket er de som betaler kildeskatt 12. desember --- Barnepensjon Trekkfritt, unntaket er de som betaler kildeskatt 12. desember --- Avtalefestet pensjon (AFP) Ikke trekkpliktig 12. desember --- Ytelser til tidligere familiepleier Trekkfritt, unntaket er de som betaler kildeskatt 12. desember --- Yrkesskade (Menerstatning) Ikke skattepliktig 12. desember Endret 7. desember 2012 av Lillah 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Alderspensjon Trekkfritt, unntaket er de som betaler kildeskatt. 12. desember --- Uførepensjon Trekkfritt, unntaket er de som betaler kildeskatt 12. desember --- Supplerende stønad Trekkfritt 12. desember --- Overgangsstønad Trekkfritt 12. desember Var faktisk ikke klar over at disse var skattefrie i desember, takk (og jeg ble så forfjamsa at jeg måtte dobbeltsjekke endatil ) Anonym poster: 2979fba9effe2e3fb8efd3b0dcfbd94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå