Gå til innhold

Flytte til utlandet med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og skal reise til Spania på utveksling neste høst (1 år). Planen er å ta med bikkja og å kjøre ned. Jeg liker ikke tanken på å ha ham i lasterommet på et fly.

Han er rabiesvaksinert, får det oss igjennom alle land nedover (Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike)?

Er det vanskelig å finne et sted å bo med bikkje i Spania? Noen som har kjøpt hus/leilighet der nede og vet om noen bra eiendomssider (Murcia/Alicante)? Jeg finner bare sider som virker tvilsomme.

Tanker/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rabies vaksine får dere hele veien nedover til Spania, så lenge dere har det stemplet i passet (bevis på at vaksinen er tatt minst 21 dager før utreise. Dere skal også ha ormekur tidligst 48 timer før reise. Veterinæren min pleier også å signere bak i passet for at hunden er i god helse og vil tåle reisen.

Vi slet ikke med å finne leilighet som tillot hund. De alle fleste sa at så lenge ingen av naboene klager, så kan vi gjøre som vi vil :fnise: Nå bor vi i Marbella, men regner ikke med at forskjellene er så store.

Send meg gjerne en PM om du har flere spørsmål. Vi fikk hunden da vi allerede bodde her nede, men har reist til og fra Norge samt til flere EU land med henne, så vi har litt erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...