Monimos Skrevet 8. mars 2004 #1 Del Skrevet 8. mars 2004 Hei jenter! Jeg trenger litt hjelp fra dere. Min onkel har sagt ja til å være sjåfør på vår store dag. Han har en ganske ny bil, men ikke noe fancy(en mazda 6 kjøpt i fjor)så vi må nok pynte den litt. Men hvordan gjør vi det??? Har sett at mange pynter med hvite bånd, men hvordan festes de egentlig? Og er dette vanlige, brede sløyfebånd?? Hva slags annen pynt er vanlig? Har aldri gjort dette eller studert slik pynting så nøye før, så jeg har altså ikke peiling. Hvordan har dere tenkt å pynte/pyntet dere bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 8. mars 2004 #2 Del Skrevet 8. mars 2004 Det er forloveres ansvar å sørge for det, så det har ikke vi brydd oss med i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 8. mars 2004 #3 Del Skrevet 8. mars 2004 Vi kjøpte noen bånd i en gardin-butikk og pyntet bilen med vi. Båndet var litt tynt, og mye billigere en sløyfebånd. Men fløyfebånd er nok det mest vanlige å bruke. Båndene festet vi med gaffa-teip. Her kan du se resultatet: http://www.home.no/augustbrud02/bilder2.htm Ellers så kan man bruke bjørkeris, en spesiell penn å skrive på panseret, plakater eller rett og slett blomster. Norske flagg er det også mange som bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 8. mars 2004 #4 Del Skrevet 8. mars 2004 Vi får blomsterbutikken til å pynte bilen! De gjorde det i min søsters bryllup også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 8. mars 2004 #5 Del Skrevet 8. mars 2004 Forloveres ansvar er å "pynte" bilen etter vielsen. Før vielsen kan dere pynte bilen selv. Kjøp et langt - bredt bånd (bokhandel eller systue) og fest den i en "v" på panseret. Du fester bånden på undersiden av panseret, ganske enkelt men best hvis du ser hvordan det ser ut under panseret først. Du kan ha norske flagg i grillen, eller pynte hvor du vil med blomster.. Ettter vielsen kan du feste en "nygift" skilt (eller "just married") på bakruten. Vi hadde også blikkbokser som vi festet bak i bilen... Søk litt på nettet så finner du endel bilder av brudebiler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2004 #6 Del Skrevet 8. mars 2004 Er det forlovernes ansvar???? Det tror jeg ikke forloverne våre er klar over. Nei, vi må nok ordne dette selv. Men det bør vel ikke være så vanskelig. Noen bånd, flagg og blomster, så blir det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 8. mars 2004 #7 Del Skrevet 8. mars 2004 Det er forloveres ansvar å sørge for det, så det har ikke vi brydd oss med i det hele tatt. Og husk at dette isåfall bør avklares med forloveren(e) på forhånd, siden dette ikke er noen selvfølge overalt... Vi pyntet iallfall bilen vår selv, da vi ikke ville bry forloverene med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 8. mars 2004 #8 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg trodde det var vanlig overalt,jeg. Jaja, man lærer stadig noe nytt. Våre forlovere er ihvertfall klar over det. og jeg er spent på å se hva de finner på, min forlover er en særdeles kreativ sjel...!:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 8. mars 2004 #9 Del Skrevet 8. mars 2004 Forloverne våre har fått alt ansvar med tanke på transport, vi aner ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. mars 2004 #10 Del Skrevet 8. mars 2004 Det blir flagg og bjørkeris på min pappas bil tenker jeg.............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 8. mars 2004 #11 Del Skrevet 8. mars 2004 Det er mannen sin forlover som fikser sånt ja.. Ihvertfall i henhold til tradisjonen. Vi visste ikke hvilken bil vi skulle kjøre engang vi.. På vår bil var det festet bjørkeris og flagg i kryss foran og så hadde de festet hvite og lilla bånd (våre farger) på tvers over panseret. Veldig enkelt og stilig.. Vi kjørte en Audi SR6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 8. mars 2004 #12 Del Skrevet 8. mars 2004 Det er stilig å pynte bilden med hvitt bånd..Man fester det litt under panseret og kan sikkert festes i vinduet.. Vi skal ha hvitt bånd på bilden..De som eier bilden ordner dette... Jeg ville ha blikk bokser etter bilden jeg da :oops: syns det er så kult.. men han som eier bilen syns det var litt harry og sambo ville ikke ha det,så jeg får ikke det da :cry: Men det er jo helt ok for bilen er jo litt for fin til å bli harry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 9. mars 2004 #13 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg ville ha blikk bokser etter bilden jeg da :oops: Trodde ikke det var lov jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimos Skrevet 9. mars 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg har lyst på blikkbokser......(må vel tipse min forlover, da) Men man kjører vel ikke så langt før de blir tatt av. Fra kirken vår så er det et stykke ned til hovedveien, så vi kan vel stoppe og ta de av før vi hiver oss ut i fredagsrushet! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå