Dingo Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Er det noen som har tatt dette, og har noen erfaringer å komme med? Er det mye jobb? Vanskelig stoff? Interessant eller tørt? (Hører så mye forskjellig om psykologi ) Eller om dere har annen info å komme med Setter stor pris på hvis noen har noen innspill!
Gjest Yellow Taxi Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Hva skal du med det? Årsstudium i psykologi på universitet er ikke særlig vanskelig å komme inn på, det kan brukes som bredde år, men er ellers rimelig ubrukelig. 1
Dingo Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2012 Det spiller vel egentlig ingen rolle HVORFOR jeg vil ta det, men det er rett og slett fordi jeg har lyst Jeg bor for langt unna vanlig universitet/høyskole hvor de har det, og har ikke mulighet til å flytte, og derfor lurer jeg på å ta det på Folkeuniversitetet eller som fjernstudium. Noen andre som har noen innspill?
Dingo Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2012 Ingen som har noen erfaringer..?
Missandei Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Det har faktisk noe å si hvorfor du vil ta det, da man enklere kan svare utifra forutsetningene dine. Som et ledd i å kunne få seg en jobb eller for å utdanne seg videre, er det nok rimelig bortkastet. Om det kun er for din egen del, at du har lyst til å ha noe å holde på med og kan tenke deg å lære mer om psykologi, kan det sikkert være helt fint. Men det vil jo koste en del, så da kan det være like greit å bare skaffe seg noen gode bøker og lese seg opp på egenhånd.
Dingo Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2012 Det er helst for min egen del, fordi jeg synes det virker interessant. Men ingen utdanning er jo bortkastet heller Men spørsmålet mitt er uansett ikke om folk synes jeg burde ta det eller ikke. Spørsmålet er om noen har tatt det og kan fortelle litt om hvordan det var og hvilke erfaringer de hadde ved dette studiet.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Jeg har alle fagene (med ett unntak) som årsstudium i psykologi består av. Jeg syns ikke det var særlig stor arbeidsmengde. Og jeg syns det var svært interessant fordi jeg skulle bli psykolog (gikk profesjonsstudiet, men det er felles emner). Men jeg tok meg selv stadig vekk i å tenke hvor ufattelig meningsløst og lite anvendelig denne kunnskapen var for folk som ikke skal bli klinikere.
Dingo Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 6. desember 2012 Ok. Takk for innspill! Jeg har fått inntrykk av at det er noe som kommer godt med i mange forskjellige jobber (som et tillegg til en annen utdanning f eks). Derfor tenkte jeg kanskje det kunne være noe som var greit å "ha i bagasjen" uansett. Men det er som sagt helst for min egen del, så SÅ viktig er det ikke, men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå