Anciol Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Jeg er 10 år gammel 20 desember, mamma ligger på fødestuen og pappa er der med henne. Broren min på 17 tar meg med til byen og inn i en lekebutikk, hvor han tar av sine egne penger og kjøper den legoborgen jeg har siklet etter i julegave til meg:) fikk den selvsagt ikke før 24 desember:=) og hva bedre var at det kom en skjønn liten søster om natten 20 desember! Hun var den største julegaven:) Synd vi bare fikk ha henne i 7 år før hun døde av en hjertefeil! 1
skruf Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Faren min brukte, helt fra jeg var nyfødt, å sitte ved senga mi og spille gitar og synge helt til jeg sovnet. Som oftest barnesanger og visesanger (Lillebjørn Nilsen, Taube...), men også litt Elvis:) 1
Anglofil Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Utenlandsturene med mamma, pappa og deres venner + deres felles barn. Vi var som en litt stor familie, delte som regel alltid leilighet og jeg syntes det var så utrolig gøy og artig. Savner veldig de feriene fra jeg var barn. Fikk se og oppleve veldig mye spennende. Mvh Yvonne
Gjest Uanonymbruker Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Pappa pleide å kjøpe donaldblad til meg hver uke, og så lå vi sengen min og leste donald bladet på kvelden. Og han pekte alltid på hvem som sa hva så jeg skulle klare å følge med. Innerst inne tror jeg nok han gjorde det like mye for egen del for han syns Donald er skikkelig gøy Og innimellom så stod vi i vinduet og så ut på veien og da fant han opp ting som liksom gikk forbi og fortalte meg historier om tingen, favoritten min var et pinnsvin som hadde stjålet et skilpaddeskall som den gikk med på hodet 1
Capricorn Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Pappa pleide å kjøpe donaldblad til meg hver uke, og så lå vi sengen min og leste donald bladet på kvelden. Og han pekte alltid på hvem som sa hva så jeg skulle klare å følge med. Innerst inne tror jeg nok han gjorde det like mye for egen del for han syns Donald er skikkelig gøy Og innimellom så stod vi i vinduet og så ut på veien og da fant han opp ting som liksom gikk forbi og fortalte meg historier om tingen, favoritten min var et pinnsvin som hadde stjålet et skilpaddeskall som den gikk med på hodet Bestefaren min leste alltid Donald da jeg overnattet. Han pekte også på hvem som sa hva. Syns det var så koselig der jeg lå på armen hans. Jeg skulle selvfølgelig ligge mellom besteforeldrene mine og bestefaren min måtte legge seg da jeg la meg. Det gjorde han alltid uten å blunke. Snille, gode bestefaren min. Savner han veldig. Andre gode minner er da pappa kom hjem fra sjøen. Den gangen var sjøfolk borte i mange mnd og opp til et par år av gangen. Husker jeg var litt sjenert. Kjente han nesten ikke igjen, men det var bare de første minuttene. Det var grusomt for ei lita jente å savne faren i så lang tid, men så godt å få han hjem.
Kontormus Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Den gangen vi stoppet på vei hjem fra besøk hos besteforeldrene min på lekebutikken, og mutter og fatter var veldig hemmelighetsfulle om hva vi skulle gjøre der. Jeg hadde i måneder sett storøyd på et Lundeby dukkehus som var fullt møblert, hadde gardiner. potteplanter, lamper med lys og bilder på veggene som sto i utstillingen. Og det var borte!!! En stooooooooor pakke ble smuglet ut i bilen, og når vi kom hjem: Dukkehuset sto på rommet, akkurat slik jeg hadde sett det!
Ciara Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Sommerferiene hos farmor og farfar. En ordentlig sommeridyll i vakker natur der hele storfamilien var samlet. Lykken var å få være med de store søskenbarna og spille amerikaner, å gå ut i jordbæråkeren i pysjen eller vinne konkurransen om å få den største fisken. Men det aller beste var egentlig noe helt annet - det var å se hvor ekstra morsom og avslappet faren min var blant sine egne, hvordan alle lo seg skakke av gamle historier.
Zakuro Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Koselig tråd:) Da jeg var lita var jeg bestevenn med nabo-gutten(det er jeg enda, 20 år etter!<3), og jeg minnes godt da jeg løp over plenen og vi satt på gulvet i den iiiiiskalde kjellerstua til foreldrene hans og spilte Nintendo sammen^^, *sukk*
Tolly Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Alle fisketurene med faren min, til de store lakseelvene. Vi overnatta i telt eller leide hytte. Vi gjorde opp bål og han stekte koteletter i masse smør som vi etterpå trakk brødskivene i mens vi spiste kjøttet. Mange, mange timer i bil, ofte helt uten å snakke sammen på lenge. Derfor verdsetter jeg fortsatt folk jeg kan være stille sammen med i timesvis. Å være sammen med pappa er det beste jeg vet fortsatt:)
charactouy Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Campingvogna til farmor og farfar... Gå barbeint i duggvått gress om morgenen, leke hele dagen i strålende sol... Farmor som fulgte oss over hovedveien til lekeplassen, når vi gikk til sentrum og kjøpte soft-is etter middag... Nygrillede koteletter med salat og ris til... Hente vann fra vaskehuset sammen med farfar, og være sterk nok til å bære lilledunken tilbake... Farmor som klutvasket beina våre med lano-såpe på sengekanten hver kveld - å legge seg med skitne ute-bein var ikke et alternativ der i gården. Og så å ligge i senga sammen med kusina mi og lytte til farmor og farfar som små-pratet i forteltet, mens regnet trommet på taket (jeg kan sverge på at det regnet hver eneste natt når vi var på campingen) og det lyste gult fra lufteventilen i taket... Åh, den som kunne vært liten igjen!
McAdams Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Åh, har så mange gode minner!! Men jeg husker en periode da jeg var rundt 4-5 år, hadde iallefall ikke begynt på skolen. I helgene så pleide mamma og pappa å sove litt frempå, så om morgenen tok jeg langkosten og hektet av låsen øverst på døra og sprang i pysjamasen "over haugen", som vi kaller det, til mormor og morfar. Banket på vinduet og la meg mellom dem og de begynte å fortelle forskjellige historier. Favoritten var en "sann" historie om ei jente som hadde fått en ulv da ho var lita, men måtte etterhvert slippe den fri. Mange år senere så holdt hun på å bli angrepet av en flokk med ulver, men det viste seg at lederen av denne flokken var ulven hun hadde fått som lita, så denne ledet de andre ulvene bort fra henne Etter dette stod vi alltid opp, og jeg fikk en kjempegod frokost med kokt egg, rundstykker og kakao. Åh, den som kunne vært barn igjen. Savner besteforeldra mine noe så forferdelig Edit: Uff, feller en tåre og tre her jeg nå Endret 3. desember 2012 av McAdams 2
Capricorn Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Åh, har så mange gode minner!! Men jeg husker en periode da jeg var rundt 4-5 år, hadde iallefall ikke begynt på skolen. I helgene så pleide mamma og pappa å sove litt frempå, så om morgenen tok jeg langkosten og hektet av låsen øverst på døra og sprang i pysjamasen "over haugen", som vi kaller det, til mormor og morfar. Banket på vinduet og la meg mellom dem og de begynte å fortelle forskjellige historier. Favoritten var en "sann" historie om ei jente som hadde fått en ulv da ho var lita, men måtte etterhvert slippe den fri. Mange år senere så holdt hun på å bli angrepet av en flokk med ulver, men det viste seg at lederen av denne flokken var ulven hun hadde fått som lita, så denne ledet de andre ulvene bort fra henne Etter dette stod vi alltid opp, og jeg fikk en kjempegod frokost med kokt egg, rundstykker og kakao. Åh, den som kunne vært barn igjen. Savner besteforeldra mine noe så forferdelig Edit: Uff, feller en tåre og tre her jeg nå Dette fikk frem en tåre hos meg også. Fikk frem masse minner. Jeg kan ennå kjenne lukta av frokosten de laget, stemmen til bestemor da den var ferdig og de tøysete kommentarene fra bestefar. De har vært døde i mange år, men noen ganger så er det som det skulle vært i går. 1
Anciol Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2012 ÅÅ mormor med sine lekre frokoster når jeg og lillesøster var hos henne i helgene:) Kjenenr fortsatt lukten av ferskt bakverk og toastet brød:)!
Gjest Gemini7 Skrevet 4. desember 2012 #14 Skrevet 4. desember 2012 Mange gode minner fra barndommen, men flere av dem omhandler spesielt fjellbygda der foreldrene mine kom fra og alle besteforeldrene mine bodde, dit vi dro hver søndag. Pappa arvet den gamle gården etter sine foreldre og den tilhørende setra. Mange gode minner fra overnattinger i det gamle seterhuset om sommeren. Gå ut til en strålende sommerdag med dugg i gresset, fluesurr blant strå og blomster, mild vind og utsikt til et glitrende vann i en sommergrønn seterdal... Vi bar vann og lagde mat på vedovn da vi var der, det smakte ekstra godt å spise på setervollen i et vell av markblomster. Det er den dag i dag det fredelige stedet som frekventerer drømmene mine gjennom lange vintre selv om jeg bor langt unna og kanskje bare kommer dit en gang årlig.. Ellers er det alle gangene jeg fikk kveldsmat hos bestemor på kjøkkenet hennes. Hun hadde alltid "finbrød", nøkkelost og kakao, og det var alltid så utrolig koselig å sitte der og prate og spise. Husker den milde, vennlige stemmen og hvordan hun bestandig hadde tid til oss. Å overnatte hos bestemor og bestefar var alltid ekstra stas. Husker spesielt en påske da jeg og søstera mi overnattet hos dem og vi måtte til butikken og handle.De syntes det var litt langt for oss å gå- og siden de bare hadde traktor og ikke bil, fikk jeg, storesøster og bestemor sitte på en skinnfell bak i traktorskuffa til butikken (mindre fokus på barnesikring den gangen..!)! Vi syntes det var kjempegøy, selvsagt, og fikk finne oss godteri og småtteri på butikken- en koselig liten landhandel.. Det virker så uendelig lenge siden nå. Som jeg skulle ønske jeg kunne opplevd en slik rolig søndag hos dem igjen..
Gjest anonym Skrevet 5. desember 2012 #15 Skrevet 5. desember 2012 Dette er ikke akkurat noe minne, men jeg har et bilde av meg selv som baby hvor jeg ligger i armene til min oldemor, hvor h ser på meg med et utrolig kjærlig og stolt blikk. I følge de i familien som kjente henne var hun et fantastisk menneske. Dessverre levde hun ikke lenge nok til at jeg husket henne, men hver gang jeg ser bildet blir jeg rørt til tårer. Livserfaringen og kjærligheten hun utstråler er så utrolig vakkert, og det er vanskelig å forklare, men når jeg ser det bildet kjenner jeg at jeg har lyst til å føre generasjonen videre og bli en like god person som hun var.
Daraya Skrevet 6. desember 2012 #16 Skrevet 6. desember 2012 Vi pleide å feriere sammen med min tante, onkel og deres 3 barn hver sommerferie, så vi var 4 voksne og 6 barn. Var mange steder, Italia, Spania, Danmark... Den som jeg husker var best var Østerrike, jeg var 10 år gammel. Vi leide ei stor hytte ved en stor sjø der, men ble noe overrasket da det viste seg at hytta var ganske så enkel til tross for stiv pris. Gigantisk tomt da, over 50 mål rett ved vannet. Komfyr ja, men den ble fyrt opp med ved! Ikke hadde hytta bad heller, vi badet i sjøen i 2 uker. Ikke varmt vann, heldigvis vanlig do. Ble litt kamp om hvem som fikk sove i hems. Vi fikk ferske rundstykker der hver morgen, de ble levert til et tre nede ved veien... Pappa mistet brillene sine i vannet når vi var ute med robåten... Mange lange kvelder med brettspill eller kort... Store mengder med is vi spiste... Beste ferie jeg kan huske.
Wonders Skrevet 11. desember 2012 #17 Skrevet 11. desember 2012 Vi gikk i skogen bak huset vårt, i desember. Dro med rattkjelke, og sag. Vi kutta et juletre, og tok det med hjem. Det var veldig koselig, mye latter.
MissCoverdale Skrevet 12. desember 2012 #18 Skrevet 12. desember 2012 Det var en søndagskveld i desember midt på nittitallet. Mamma og pappa hadde laget vafler, fyrt i peisen og gjort alt klart for en skikkelig kosekveld, mens min søster og jeg spratt rundt i pyjamas og var i ekstase for vi skulle få være lenge oppe og se Home Alone. Husker den varte til nesten tolv og det var sååå stas å få være oppe så lenge.. Flotte juleminner! Ellers er der somrene på landet til mormor og morfar<3 Åh,kunne en bare skrudd klokken tilbake for en dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå