Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og bestevenninnen min har vært som søstre siden vi var små. Vi har hengt sammen som erteris, og jeg kunne virkelig ikke ønsket meg en bedre venninne enn henne!

Men i helgen så skjedde det noe. Det skal sies at venninnen min har en ganske kort lunte, og blir fort sint. På grunn av dette har hun kommet veldig skeivt ut med ei jeg aldri har hatt noe med å gjøre selv. Denne jenta møtte jeg nå i helgen, og hun var rett og slett utrolig hyggelig. Det var en tøff kveld for min del, mange uvesentlige grunner til det, og hun var der for meg hele kvelden. Vi har snakket mye siden, og hun stiller virkelig opp for meg. Hun har opplevd akkurat det samme som meg, så det er veldig lett å snakke med henne!

Men dette liker selvfølgelig ikke bestevenninnen min. Er det helt feil av meg å bli venner med denne jenta bare fordi bestevenninnen min krangler med henne? Jeg vil jo ikke miste min aller beste venninne av sånne grunner, men jeg ser helt ærlig ikke hvorfor dette er et problem. Grunnen til at de krangler er rett og slett forferdelig teit, og ikke noe stort. Hun "nye", om jeg kan kalle henne det, har ingen problemer med at jeg og min bestevenninne er gode venner. Jeg veit i alle at jeg ikke hadde hatt problemer med det om det var omvendt. Er jo ikke sånn at alle tre må henge sammen til en hver tid!

Er jeg veldig urimelig som fortsatt ønsker å ha kontakt med denne jenta? Eller? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke hun som er venn med henne, det er jo du. Synes veninna di skal skjerpe seg, hvis det de krangler om er en såpass teit ting :P

Hvis hun "nye" hadde gjort noe skikkelig kjipt mot veninna di, så synes jeg at det hadde vært litt respektløst av deg. Men pga en liten filleting, så synes jeg du skal gjøre som du vil :)

Hvis du mister henne av den grunn, så er hun ikke en særlig god besteveninne i mine øyne. Hun burde ha forståelse for at dere fant tonen sammen, og har mye til felles.

Men du kan jo prøve å snakke litt ut med dem begge om saken, og kanskje de kan få til å ordne opp? :)

Skrevet

Det er jo ikke hun som er venn med henne, det er jo du. Synes veninna di skal skjerpe seg, hvis det de krangler om er en såpass teit ting :P

Hvis hun "nye" hadde gjort noe skikkelig kjipt mot veninna di, så synes jeg at det hadde vært litt respektløst av deg. Men pga en liten filleting, så synes jeg du skal gjøre som du vil :)

Hvis du mister henne av den grunn, så er hun ikke en særlig god besteveninne i mine øyne. Hun burde ha forståelse for at dere fant tonen sammen, og har mye til felles.

Men du kan jo prøve å snakke litt ut med dem begge om saken, og kanskje de kan få til å ordne opp? :)

Ja, det er nettopp det jeg også mener! Hadde hun vært direkte slem mot bestevenninnen min hadde jeg selvfølgelig tenkt annerledes, men ærlig talt!

Jeg har prøvd å snakke med henne om det. Hun nye er åpen for å ordne opp, hun er lei av å krangle. Bestevenninna er ikke interessert i det hele tatt.. Er virkelig helt rådvill her jeg sitter, for begge to er fantastiske jenter, og jeg har ikke lyst til å måtte velge mellom dem. Går selvfølgelig til min aller beste venninne, men det ville vært utrolig trist i og med at jeg og hun nye (haha, huff, det høres forferdelig teit ut) har såpass mye til felles og snakker veldig lett sammen!

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Du lever da i et fritt land og kan være med hvem du vil, når du vil :)

Skrevet

Du lever da i et fritt land og kan være med hvem du vil, når du vil :)

Selvfølgelig. Har bare ikke lyst å miste den personen som alltid har stilt opp for meg, samme hva! Får skikkelig dårlig samvittighet av dette! Ønsker jo ikke å såre eller skuffe noen heller!

Skrevet

Ja, det er nettopp det jeg også mener! Hadde hun vært direkte slem mot bestevenninnen min hadde jeg selvfølgelig tenkt annerledes, men ærlig talt!

Jeg har prøvd å snakke med henne om det. Hun nye er åpen for å ordne opp, hun er lei av å krangle. Bestevenninna er ikke interessert i det hele tatt.. Er virkelig helt rådvill her jeg sitter, for begge to er fantastiske jenter, og jeg har ikke lyst til å måtte velge mellom dem. Går selvfølgelig til min aller beste venninne, men det ville vært utrolig trist i og med at jeg og hun nye (haha, huff, det høres forferdelig teit ut) har såpass mye til felles og snakker veldig lett sammen!

Hehe, jeg tror "hun gamle" hadde hørtes verre ut ;P

Men uansett, er dette noe som nylig hendte? Kanskje besteveninna di bare trenger litt tid på å roe seg ned, hvis hun er såpass hissig før du tar opp emnet med henne igjen? :)

Skrevet

Enkelte mennesker er ikke jeg heller interessert i å ordne opp med, og om en av mine nære venner plutselig skal begynne å pleie vennskap med dette vesenet, ja, da hadde det vært hasta la vista til hun som tydeligvis latet som hun var bestevenninne i alle de år. For å innlede vennskap med noen som du vet har såret en av dine nærmeste er respektløst. Virkelig.

Anonym poster: 88bd35fb8f967111fdad73306c96e2e4

• Liker 1
Skrevet

Hehe, jeg tror "hun gamle" hadde hørtes verre ut ;P

Men uansett, er dette noe som nylig hendte? Kanskje besteveninna di bare trenger litt tid på å roe seg ned, hvis hun er såpass hissig før du tar opp emnet med henne igjen? :)

Sant! ;)

Nei, det er kjempelenge siden. Flere år, faktisk. Husker jeg syntes det var forferdelig teit av henne å reagere som hun gjorde, når jeg personlig mente at det var hun som hadde gjort noe galt, men jeg støttet henne, selvfølgelig! Hun har såpass sterke meninger om dette og nekter å gi seg..

• Liker 2
Skrevet

Enkelte mennesker er ikke jeg heller interessert i å ordne opp med, og om en av mine nære venner plutselig skal begynne å pleie vennskap med dette vesenet, ja, da hadde det vært hasta la vista til hun som tydeligvis latet som hun var bestevenninne i alle de år. For å innlede vennskap med noen som du vet har såret en av dine nærmeste er respektløst. Virkelig.

Her er det ikke snakk om at noen har blitt såret. De var uenige om noe, og da gikk det skeis. Hadde hun nye såra bestevenninnen min hadde jeg aldri snakket med henne engang!

Skrevet

Sant! ;)

Nei, det er kjempelenge siden. Flere år, faktisk. Husker jeg syntes det var forferdelig teit av henne å reagere som hun gjorde, når jeg personlig mente at det var hun som hadde gjort noe galt, men jeg støttet henne, selvfølgelig! Hun har såpass sterke meninger om dette og nekter å gi seg..

Hmm. Vanskelig å si hva du burde gjøre, når jeg ikke vet hva det går ut på eller noe, men man skal jo alltid støtte bestevennen sin, det er klart det. Men etter så mange år så burde hun kanskje innse at det ikke kommer noe godt ut av å hate folk?

Folk nå til dags burde bli flinkere på å tilgi. Hun "nye" er jo helt med på det. Kanskje hvis hun sier unnskyld og sånn, uansett hvem som hadde rett og galt, så mykner kanskje besteveninna di? :)

Skrevet

Her er det ikke snakk om at noen har blitt såret. De var uenige om noe, og da gikk det skeis. Hadde hun nye såra bestevenninnen min hadde jeg aldri snakket med henne engang!

Uansett, så har du jo da et valg - pleie det nye vennskapet på bekostning av vennetid med bestevenninna eller ikke. Jeg hadde ihvertfall sluttet å betro deg noe som helst om du pleiet vennskap med noen jeg ikke kunne utstå av en eller annen grunn. For man vet jo hvordan jenter er - hemmeligheter blir gjerne delt videre i "fortrolige samtaler".

• Liker 1
Skrevet

Går dere på ungdomsskolen? :P

Du og bestevenninna di har jo forhåpentligvis en tett dialog dersom dere er bestevenner, da kan du jo bare si det som det er, at du synes hun jenta er god å prate med om det hun også har opplevd før, men at dere ikke trenger henge sammen alle 3. Du kan jo også nevne at du synes det de krangler om er en bagatell.

Hvis ikke bestevenninna di kan respektere at du også får andre venner her i verden som hun ikke er bestevenn med selv, så er hun jo ikke mye til bestevenninne da..

Anonym poster: c17279ccb4ea69cf2014e52217d157d6

Skrevet

Hva er de uenige om?

Skrevet

Jeg har fortalt henne det siste ab skriver, at det hjelper veldig. Hun har litt vanskelig for å forstå at ting er så vanskelig for meg, og det er derfor litt vanskelig å snakke med henne om det. Jeg gjør det, men det virker rett og slett ikke som at hun forstår meg. Derfor var det en lettelse å treffe denne jenta som faktisk har opplevd akkurat det samme! Det hjelper veldig for min del!

Akkurat hva de var uenige om føler jeg ikke for å dele her.

Og nei, vi går ikke på ungdomsskolen selv om dramaet høres sånn ut.. Vi er 21 alle tre..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...