Gå til innhold

Julegave til småjenter (2 og 5) som har alt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange spør hva småjentene mine ønsker seg til jul, og særlig den eldste (som er nesten fem) ønsker seg jo alt mulig. Som mor ønsker jeg imidlertid ikke å fylle opp huset og rommet deres med masse greier som de ikke leker med. I tillegg arver minstejenta alt mulig fra storesøster, så hun er minst like vanskelig.

Vanskelig, ja! Men jeg vil jo gjerne at de skal få noe, bare ikke enda mer av det de allerede har. Bøker har vi hyllene fulle av. Minstejenta skal få egen dukkevogn til bursdagen sin (bruker fortsatt gåvogna, he, he) og får egen dukke til jul av oss. Hun har selvsagt det hun trenger av klær etter storesøster. Leker har hun faktisk ikke i overflod, blir til at hun leker med storesøster. Hun er 2 1/2, usikker på hva de leker med i den alderen, egentlig (jentene mine er veldig ulike i personlighet og interesser). Hun har gjort mye bordaktiviteter siden før sommeren, egentlig, tegning, perling og sånt. Forslag?

Størstejenta er veldig aktiv. Hun har alt av uteaktivitetsting og låner stadig naboens snowracer (fordi akebrettet ikke går fort nok...). Det går mye i Barbie. Hvordan er det med alt mulig av disse småtingene de samler på, jeg tenker på Polly Pocket, Littlest Petshop osv, kan det være noe? Lurer litt på dette iforhold til lillesøster da, hun putter alt mulig småtteri i munnen...

Noen med peiling på småjenter som har tips og forslag? Alt tas i mot med stooor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Virkelig? :trist:

Jeg skjønner at det er et luksusproblem, men jeg prøver altså å la være å fylle opp huset med mer av alt de har fra før.

Hva kjøper dere, da?

Skrevet

Lego friends for 5 åringen din (en slager 4 åringen min digger den typen lego)

Little people (fisherprice) til 2 åringen din:)

Skrevet

Hun eldste kan få kinobilletter, teaterbilletter eller andre typer opplevelser. Det gir jeg til min niese på den alderen. Hun minste er nok litt liten til det foreløpig. Noen leker må jo barn i den alderen ha og hvis hun ønsker seg dukke kan dukkeklær eller annet dukkeutstyr være noe.

Hva med praktiske ting de trenger? Eller en snowracer, siden akebrettet ikke går fort nok. :)

Til hun minste ser det jo ut som tegnesaker, perler, etc kan være en vinner. Hva med puslespill?

Jeg liker også hjemmelagde julegaver, hvis man liker håndarbeid som å strikke, heke eller sy.

Det er vanskelig med julegaver i dag da de fleste har det de trenger.

Skrevet

Ski, skøyter, sykler, akebrett, fiskestenger, tursekk, ull og fleece klær, fine kjoler eller andre klær de trenger...

Våre barn har bursdag på vinteren også, men vi ga de fiskestenger til jul et år.. De gledet seg veldig til snøen gikk så man kunne ut på fisketur :)

Skrevet

Egen snowracer så hun slipper å låne naboen sin?

Skrevet

Toåringen jeg kjenner ønsker seg akebrett, termos, drikkeflaske, votter, tynne ullsokker, strømpebukser, store perler og bok med cd ("bla om når du hører denne lyden"). Refleksvest fra Looky Lou er også fint å lnske seg til største og minste.

Skrevet

ÅÅåå, tusen takk for så mange fine forslag, dere! Jeg setter veldig pris på det :)

Lego friends for 5 åringen din (en slager 4 åringen min digger den typen lego)

Little people (fisherprice) til 2 åringen din:)

Tusen takk for forslag! Vi har sinnsykt mye lego, men kanskje det er på tide å begynne med smålego? Little people har vi allerede...

Hun eldste kan få kinobilletter, teaterbilletter eller andre typer opplevelser. Det gir jeg til min niese på den alderen. Hun minste er nok litt liten til det foreløpig. Noen leker må jo barn i den alderen ha og hvis hun ønsker seg dukke kan dukkeklær eller annet dukkeutstyr være noe.

Hva med praktiske ting de trenger? Eller en snowracer, siden akebrettet ikke går fort nok. :)

Til hun minste ser det jo ut som tegnesaker, perler, etc kan være en vinner. Hva med puslespill?

Jeg liker også hjemmelagde julegaver, hvis man liker håndarbeid som å strikke, heke eller sy.

Det er vanskelig med julegaver i dag da de fleste har det de trenger.

Div. billetter hørtes supert ut, det har jeg faktisk ikke tenkt på! Og klær til dukken hadde jeg heller ikke tenkt på :klaske: Tegnesaker, perler og puslespill har vi i massevis - det er jo det som er så vanskelig... Men tusen takk :)

Ski, skøyter, sykler, akebrett, fiskestenger, tursekk, ull og fleece klær, fine kjoler eller andre klær de trenger...

Våre barn har bursdag på vinteren også, men vi ga de fiskestenger til jul et år.. De gledet seg veldig til snøen gikk så man kunne ut på fisketur :)

Takk for gode forslag :) Vi har det meste av sportsutstyr (dessverre, hadde jeg nesten sagt :roll: ) Tursekk var imidlertid et godt forslag, det har ingen av dem! Klær har vi herfra til evigheten, skal legge ut masse på finn etter jul :)

Egen snowracer så hun slipper å låne naboen sin?

Takk for forslaget, vi hadde tenkt å vente til neste jul. Hun er veldig liten for alderen, så hun sliter med å få med den tunge snowraceren opp bakken etter å ha akt ned (=mamma må gjøre det....)

Toåringen jeg kjenner ønsker seg akebrett, termos, drikkeflaske, votter, tynne ullsokker, strømpebukser, store perler og bok med cd ("bla om når du hører denne lyden"). Refleksvest fra Looky Lou er også fint å lnske seg til største og minste.

Å, jeg vil ha bok med CD til lillejenta! Tusen takk for at du minnet meg på det, hadde glemt at de eksisterer!

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Dukkeklær og barbieklær var en slager her i huset. Gjerne hjemmesydd om noen er litt flinke med nål og tråd/symaskin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...