AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Jeg er fortvilt fordi jeg for tiden mister så mye hår. Jeg har tidligere også hatt perioder hvor jeg har mistet hår, men da har det vært i perioder av livet mitt hvor det har vært årsaker til det f.eks stress ifm eksamen, etter fødsel, dødsfall, skilsmisse eller liknende. Akkurat nå er det ikke noe spesielt som skjer i livet mitt og jeg kjenner ikke at jeg er stressa eller noe sånt. Men hver gang jeg dusjer får jeg hånden full av hår når jeg vasker det og etterpå er det masse hår i sluken. Er det noe jeg kan gjøre, blir jo redd for å miste alt?! Anonym poster: 811aa1ecabd5d55a155a846ffe7e147f
pingelill Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Jeg mister også mye hår for tiden! Har fått høre at det kan være stress (eksamenstid), jernmangel (er blodgiver), men også at håret har voksefaser og hvilefaser - og at mange har hvilefase på sommeren som gjør at håret faller av senere når hvilefasen er over. Kan jo hende at kroppen din er så vant til å stresse på denne tiden at den rett og slett ikke har kommet ut av "vanen" ? Vitaminer, sunt kosthold (og nok mat) blir anbefalt i alle fall, siden håret er av det siste som får næring dersom man ligger i underskudd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå