AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Det ble slutt med min mann og hans ex for to år siden Det var han som ville avslutte fordi hun ikke viste evne til å ville få orden på livet sitt. Dessuten ville hun styre han og ville ha mere og mere innflytelse i livet hans, noe han fryktet konsekvensene av. Hun har i det hele tatt plaget min mann svært mye siden bruddet, før det for ca et halvt år siden ble helt taust da han så seg nødt til å true henne med politianmeldelse om hun ikke sluttet. Og det var jo deilig , både for han og meg. omsider kunne vi endelig leve et normalt liv igjen, uten frykt for at hun skulle plage han mere. Det var hvertfall hva vi begynte å tro igjen inntil i forrige uke. Vi fikk et tips av en nabo som hadde truffet exen hans på et julebord og da hadde hun fortalt om den nye bloggen sin, gitt henne adressen. Det viser seg at hun i bloggen har gått langt for å sverte min mann og beskriver inngående og detaljert alt fra de mest intime detaljer dem imellom til direkte usannheter som går på hvordan min mann har brukt henne nærmest som en seksuell dukke siden han ikke var interressert i noe mere forpiktende forhold med henne som jo må vite er slik en super kvinne med omsorg for alle og enhver. Ja nærmest guds gave til mannen med noen småfeil men ingen er jo ufeilbarlige bagatelliserer hun om seg selv. Hun setter seg selv på en pidestal mens hun sverter hans rykte og lar det gå som en rød tråd gjennom hele bloggen. Altså bloggen gir ingen substans eller mening om min mann ikke er med i historien. Det er da vi tenker at denne kvinnen er gal og hun overdriver, er besatt på en måte slik at ingen som blir nærmere kjent med henne orker å ha noe mere med henne å gjøre. Uten et "offer" er det akkurat som hun ikke har noe å skrive om. hun er besatt på deprimerende tanke om hevn og i å få leseren til å synes synd på seg, over på sin side om dere skjønner. Klart vi har jo tenkt tanken hvor langt hun er villig til å gå. Hittil har hun nøyd seg med å sverte hans navn og gode rykte,idet hun har navngitt han min gode mann jeg faktisk innerst i mitt hjerte vet er en god type mann. Tanken er om hun skulle finne på å legge ut intimbilder . Ellers er det intensiteten og ønsket om å kontrollere . Forkledd som at hun tilbyr seg å hjelpe med nærmest alt i livet til mennesker som er svakere enn henne selv som skremmer. Det at hun faktisk umerkelig gikk over til å insistere som skremte han og gjorde han flau overfor andre mennesker på hva hun kunne finne på å si. Da han følte han mistet bakkekontakten dro han og da ble hun rasende med et nærmest ustyrtelig sinne, trusler og hundre meldinger om dagen,Vekselvis anger og sinne. At hun forsatt har han som sin ener er ikke noe jeg er skremt av fordi at jeg er sjalu eller noe slikt, men det at jeg virkelig ser min manns frykt overfor denne besatte kvinnen. Vi ser en syk kvinne som er besatt av å formidle sin syke blogg med min mann som hovedingrediens. Hun er en syk kvinne som ikke makter å gå videre og vi velger å møte alt med taushet ved å trekke oss unna. Hun fortjener ingen oppmerksomhet og det får hun også veldig lite av. Ingen kommenterer eller orker å lese de omstendelige innleggene idet den normale mann eller kvinne ikke trenger lese mye av innleggene for å forstå at bloggen består av tanker som ikke er forenlige med en sunn tankegang. Skulle ønske hun kunne gå videre, at det ville skje et mirakel. Noen som har tanker og innspill om denslags handlinger og tankegang. Kvinnen lever isolert og har ingen venner men har et intenst ønske om å skaffe seg det. Når hun ikke klarer det , å skaffe seg en mann med en slik personlighet hun ønsker seg, lever hun inntil videre i fortiden, gjennom sin ensomme blogg hvor hun graver seg dypere og dypere ned i fornedrelsen. Anonym poster: e30e06c9555beeab434ec75efc4182fe
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Er din mann navngitt i den aktuelle bloggen? I så fall kan han jo politianmelde. Det kan han sikkert om han ikke blir direkte navngitt også, men da blir det kanskje vanskeligere å få gjennomslag for det? Anonym poster: 96b5e5bee071a5dfef0e8e17a59646a9 6
Løvetanten Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Ojoj, det er vel det eneste eksen til mannen min enda ikke har gjort (som vi vet om). Har full sympati med dere, for det er tøft å bli utsatt for et psykisk sykt menneske. Har de barn sammen? Isåfall ville jeg har rapportert henne og bloggen til BV og politianmeldt. Uten barn? Politianmeldelse. Hun må ikke få tro at hun kan slippe unna med dette. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Jeg tenker at om han anmelder ,da får oppmerksomheten hun vil ha og den vil han heller ikke gi henne, Hva kan egentlig skje om vi møter alt med taushet? Tenker jo når jeg begir meg ut på tanken at hun er gal og gale folk kan gjøre farlige ting om ting eskalerer. Men så lenge min mann ikke er mere truet i sin personlige hverdag møter han alt med taushet og lever sitt liv. Tenker at hun mest av alt ødelegger for seg selv fordi folk vil skjønne og ta avstand, det ser vi også idet ingen kommenterer, alt forbigås i taushet. Bloggen er en fjern eventyrfortelling vi ikke tar oss tid til å tenke mye på i det daglige . Vi lar oss egentlig ikke skremme, men godt å lufte tankene litt her og høre om noen andre har erfart lignende. Kanskje bloggen egentlig er en virkelighetsflukt for kvinnen for å kunne eksistere fordi hun er mest tomhet om hun ikke får dominere..? Anonym poster: e30e06c9555beeab434ec75efc4182fe
Løvetanten Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Faren ved å la det stå er at det for det første er søkbart på nettet. Andre kan dumpe oppi fantasien hennes og trekke feile slutninger om din mann. Det andre er at løgner har det med å bli sannheter bare de fortelles mange ganger nok, så folk kan begynne å tro på det som står. Løgner er farlige. Ikke undervurder henne selv om hun er crazy. 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Anmeld det. Anonym poster: beb6b2809ab7ff1963a24ab1cb402604 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Nei, vi bryr oss igrunn veldig lite om dette her. Min mann har en trygg arbeidsplass trolig livet ut hvor han har valgt å fortelle alt med største åpenhet. Møtt full forståelse både fra jobb og verdens beste mest lojale vennekrets føles det som. Ingen prestisjefylte verv heller som står i skade for å rammes. Om en enkelt sjel i fremtiden skulle tro mere på den syke kvinnen eller han har vi godheten fra vennekretsen som vil spre alt godt- Så nei her frykter vi ikke noe men synes vel egentlig mest synd på en ytterst ensom kvinne. Anonym poster: e30e06c9555beeab434ec75efc4182fe
Cristella Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Vi opplevde det samme innad i familien, da var det lillesøsteren min som ble hengt ut med fult navn på en blogg. Måtte telle til 10 noen ganger for å roe meg ned når jeg las det! Etter at sinnet hadde roet seg litt ringte jeg vedkommende og snakket rolig og fornuftig med henne. Fikk bare kjeft tilbake, og da sa jeg enkelt og greit at enten slettet hun det hun hadde skrevet, ellers ble det politianmeldelse. Det ble fjerna rimelig kjapt! Når det er snakk om en dame som kanskje ikke er helt frisk hadde jeg uten tvil anmeldt det. Ja, hun får kanskje oppmerksomhet, men mannen din fortjener virkelig ikke å bli hengt ut på nettet på denne måten, sånn at hele verden kan lese om han. Jeg hadde i alle fall ikke akseptert det. Men må si dere er sterke som tar situasjonen på den måten dere gjør! 4
Sirah Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Anmeld det! Ikke la henne slippe unna med det! 1
Gjest bambam Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 jeg håper hun gir seg snart for deres del. jeg vet hvor slitsomt det kan være med en gal dame i bakgrunnen. det tærer både på psyken og forholdet... lykke til.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Hennes anstrengelser for å få sin mann tilbake vil jeg heller si har styrket oss og bundet oss tettere sammen. Vi har i lengre deltatt i ei sametalegruppe sammen med to vennepar av oss. De har sine ting og vi har våre og sammen har vi kommunikasjon og åpenhet. Når vi kaster et blikk på bloggen blir vi påminnet hvor godt vi har det og fellesskapet mellom oss blir sterkere til å verne om det og ,lykken vi utstråler håper jeg kan komme våre venner til gode. Det er jammen meg nok krig og elendighet i verden. Anonym poster: e30e06c9555beeab434ec75efc4182fe
Løvetanten Skrevet 3. desember 2012 #12 Skrevet 3. desember 2012 Det er bra at dere har et godt samliv, men jeg vil likevel si at det er kortenkt av dere å ikke ta grep for å få fjernet injurierende materiale fra internett. Det kalles ikke å skape konflikt, det kalles å sette klare grenser. Selv om man tar the high road så skal man ikke finne seg i hva som helst. 1
Gjest Maneater Skrevet 3. desember 2012 #13 Skrevet 3. desember 2012 Det ble slutt med min mann og hans ex for to år siden Det var han som ville avslutte fordi hun ikke viste evne til å ville få orden på livet sitt. Dessuten ville hun styre han og ville ha mere og mere innflytelse i livet hans, noe han fryktet konsekvensene av. Hun har i det hele tatt plaget min mann svært mye siden bruddet, før det for ca et halvt år siden ble helt taust da han så seg nødt til å true henne med politianmeldelse om hun ikke sluttet. Og det var jo deilig , både for han og meg. omsider kunne vi endelig leve et normalt liv igjen, uten frykt for at hun skulle plage han mere. Det var hvertfall hva vi begynte å tro igjen inntil i forrige uke. Vi fikk et tips av en nabo som hadde truffet exen hans på et julebord og da hadde hun fortalt om den nye bloggen sin, gitt henne adressen. Det viser seg at hun i bloggen har gått langt for å sverte min mann og beskriver inngående og detaljert alt fra de mest intime detaljer dem imellom til direkte usannheter som går på hvordan min mann har brukt henne nærmest som en seksuell dukke siden han ikke var interressert i noe mere forpiktende forhold med henne som jo må vite er slik en super kvinne med omsorg for alle og enhver. Ja nærmest guds gave til mannen med noen småfeil men ingen er jo ufeilbarlige bagatelliserer hun om seg selv. Hun setter seg selv på en pidestal mens hun sverter hans rykte og lar det gå som en rød tråd gjennom hele bloggen. Altså bloggen gir ingen substans eller mening om min mann ikke er med i historien. Det er da vi tenker at denne kvinnen er gal og hun overdriver, er besatt på en måte slik at ingen som blir nærmere kjent med henne orker å ha noe mere med henne å gjøre. Uten et "offer" er det akkurat som hun ikke har noe å skrive om. hun er besatt på deprimerende tanke om hevn og i å få leseren til å synes synd på seg, over på sin side om dere skjønner. Klart vi har jo tenkt tanken hvor langt hun er villig til å gå. Hittil har hun nøyd seg med å sverte hans navn og gode rykte,idet hun har navngitt han min gode mann jeg faktisk innerst i mitt hjerte vet er en god type mann. Tanken er om hun skulle finne på å legge ut intimbilder . Ellers er det intensiteten og ønsket om å kontrollere . Forkledd som at hun tilbyr seg å hjelpe med nærmest alt i livet til mennesker som er svakere enn henne selv som skremmer. Det at hun faktisk umerkelig gikk over til å insistere som skremte han og gjorde han flau overfor andre mennesker på hva hun kunne finne på å si. Da han følte han mistet bakkekontakten dro han og da ble hun rasende med et nærmest ustyrtelig sinne, trusler og hundre meldinger om dagen,Vekselvis anger og sinne. At hun forsatt har han som sin ener er ikke noe jeg er skremt av fordi at jeg er sjalu eller noe slikt, men det at jeg virkelig ser min manns frykt overfor denne besatte kvinnen. Vi ser en syk kvinne som er besatt av å formidle sin syke blogg med min mann som hovedingrediens. Hun er en syk kvinne som ikke makter å gå videre og vi velger å møte alt med taushet ved å trekke oss unna. Hun fortjener ingen oppmerksomhet og det får hun også veldig lite av. Ingen kommenterer eller orker å lese de omstendelige innleggene idet den normale mann eller kvinne ikke trenger lese mye av innleggene for å forstå at bloggen består av tanker som ikke er forenlige med en sunn tankegang. Skulle ønske hun kunne gå videre, at det ville skje et mirakel. Noen som har tanker og innspill om denslags handlinger og tankegang. Kvinnen lever isolert og har ingen venner men har et intenst ønske om å skaffe seg det. Når hun ikke klarer det , å skaffe seg en mann med en slik personlighet hun ønsker seg, lever hun inntil videre i fortiden, gjennom sin ensomme blogg hvor hun graver seg dypere og dypere ned i fornedrelsen. Anonym poster: e30e06c9555beeab434ec75efc4182fe Ja for exer er jo alltid psyke! Ikke rart at man blir bitter når en mann går hele veien med seg og man er dypt forelsket og interessert i mannen. Det er vel ikke dette du vil høre. Jeg synes at folk tar alt for lett på kjærligheten i dagens samfunn. Det er mye bruk og kast! Om han hadde vraket deg nå så hadde vel du blitt litt gal og bitter også?
Gjest Violetta Skrevet 3. desember 2012 #15 Skrevet 3. desember 2012 Hvis dere ikke bryr dere, hvorfor skriver du om det her da? 3
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2012 #17 Skrevet 3. desember 2012 Det finnes ingen unnskyldning for denne damas handlinger- og det er jo sykt! Allikevel tror jeg at noe av det mannen din har gjort eller i det minste deres relasjon har vært med på å føre henne dit hun er nå... Mannen din er uansett ikke 100% uskyldig i at hun takler bruddet så dårlig.
Løvetanten Skrevet 3. desember 2012 #18 Skrevet 3. desember 2012 Allikevel tror jeg at noe av det mannen din har gjort eller i det minste deres relasjon har vært med på å føre henne dit hun er nå... Mannen din er uansett ikke 100% uskyldig i at hun takler bruddet så dårlig. Heisann du. Tror du virkelig at det alltid er slik at en konflikt er balansert? Hva synes du f.eks om stalkere, eller de som voldtar en dame etter at hun har avvist de, eller de som heller syre over kjæresten sin når hun finner seg en ny? Er det deres egen skyld? Syke mennesker fins ikke?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #20 Skrevet 3. desember 2012 er hun lærer? i så fall er det kanskje hun som har klaget sin nød her på kg for en stund siden. Mener å huske en slik tråd. Anonym poster: 4a5374c537e24ed09bfbbfdd2c2ae078 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå