Gjest Scampi Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 For et par dager siden var jeg på vei hjem fra skolen, satt på t-banen. Som vanlig hadde jeg plugga øreproppene inn i ørene og skrev teksmeldinger på mobilen min. Plutselig ble banen full av barn i 15 års alderen (var en skoleklasse som var ute på tur). Jeg hadde okkupert en sånn type sittegruppe med fem seter, hvor jeg hadde treningsbagen min på det ene setet. Det setter seg en gjeng med jenter ved siden av meg, de var tyrkere av noe slag. Uansett, disse jentene satt og lo og hadde det gøy, så la jeg merke til at det stod ei jente (ei jente fra somalia) ved siden av dem og hun drev og viste disse jentene facebook profilen sin, akkurat som at hun ville legge til disse jentene der, (de gikk i samme klasse). De andre jentene så bare rart på henne og himlet med øynene, de så også bort på meg et par ganger, akkurat som at jeg også skulle synes at hun jenta var "kjempeteit". Jeg tenkte at "jeg kan jo flytte på treningsbagen min, slik at hun også får sitte", jeg gjorde så det, og hun jenta satt seg ved siden av meg. Jeg festet blikket mitt på mobilen i rundt fem sekunder, fikk en tekstmelding, så opp igjen mot disse jentene, og de gikk en etter en og stelte seg ved dørene på t-banen, akkurat som at de ikke ville sitte med denne jenta. Jeg fikk veldig vondt av henne, hun prøvde tydeligvis å komme i kontakt med de ande jentene i klassen sin... Jeg fikk igjen en ny teksmelding, tittet på mobilen min, og så tittet jeg på denne jenta igjen, hun satt og tørket tårer i ansiktet sitt og leste et lite hefte som det stod: "Ny i Norge". Jeg fikk så utrolig vondt av denne jenta, og lurer rett og slett på om jeg burde ha sagt noe eller gjort noe?? Har igrunn veldig dårlig samvittighet... Jente 23
Cho Kon It Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Åh gud, nå fikk jeg vondt i hjertet mitt. Jeg vet ikke helt hva du kunne gjort på en buss for å gjøre dette bedre, TS, kanskje.. nei jeg vet ikke jeg, kanskje jeg hadde forsøkt å snakke med jenta litt. Vist henne at alle ikke er slemme. Men det er jo slike ting man ikke finner ut at man kunne gjort før etter man har gått av bussen.. 4
Gjest Scampi Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Ja det var veldig trist, men jeg ble så paff.. Har aldri sett noe slikt før, og jeg brude ha snakket med denne jenta, men jeg vet liksom ikke hvordan hun ville ha reagert på det... Vel, når jeg tenker meg om, så hadde faktisk jeg satt pris på det,...
Cho Kon It Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Ja det var veldig trist, men jeg ble så paff.. Har aldri sett noe slikt før, og jeg brude ha snakket med denne jenta, men jeg vet liksom ikke hvordan hun ville ha reagert på det... Vel, når jeg tenker meg om, så hadde faktisk jeg satt pris på det,... Ikke ha dårlig samvittighet, nå er du i hvert fall obs på det til neste gang og kan kanskje gjøre dagen til et annet ensomt lite menneske litt bedre Kanskje treffer du henne igjen også, hadde jeg vært deg da hadde jeg snakket til henne. 2
Gjest mjaow Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Stakkars jente! Jeg hadde nok snakket litt med henne, og fått henne på bedre tanker. Jeg tror i allefall at jeg hadde gjort det, men jeg hadde nok blitt ganske "paff" i en sånn situasjon om jeg hadde vært deg ts. Det er nok lett å tenke over situasjonen nå, på hva du kunne gjort eller sagt - istedenfor å vite akkurat hva man skal si eller gjøre i en sånn situasjon akkurat der og da. Du får heller bare tenke at det var til hennes beste at de ikke la henne til på facebook. Kanskje de hadde mobbet henne enda mer da. Og sånne jenter som de på t-banen vil ikke mange ha som venner alikevel. Håper at jenta finner seg gode venner, og at det går bra med henne.
Gjest Wilhelmine Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Uff, så fælt, får helt vondt inni meg! Du må ikke ha dårlig samvittighet, TS, det er så veldig lett å sitte å tenke etterpå hva man burde eller skulle gjort, det er noe helt annet å gjøre det der og da. Man blir litt paff i slike situasjoner. Hvis du treffer henne igjen (eller andre i liknende situasjon), kan du jo ta kontakt
Gjest Scampi Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 En ting er ihevrtfall sikkert, neste gang skal jeg snakke med vedkommende. Syns så synd på henne, hun prøvde bare å passe inn, men ble bare gjort narr av. Tenker sånn på det, fordi det var nok ikke første gangen hun så det, og hun hadde nok satt pris på at jeg viste at jeg brydde meg.. Men jeg visste ikke hvordan jeg skulle gå frem, altså hva sier man til en person som har opplevd det? En totalt fremmed, var redd for at jeg bare ville gjøre ting værre.. Stakkars jente...
Gjest Gjest20 Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 (endret) lol. Endret 29. desember 2014 av Gjest20
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Sånn er vi i Norge. Vi bryr oss ikke om andre enn oss selv. Vi er for feige for å si i fra når urett skjer andre, for det angår oss jo ikke. Vi tråkker på svake personer i utsatte situasjoner for det er så gøy og moro for oss å se andre lide. Da føler vi at vi er bedre enn de som lider. Vi er en nasjon av mobbere og de som ikke mobber, de ser på i det stille mens folk mobbes. Hurra for gamle Norge! Anonym poster: 81e2a8af4766e0836f4d4f31392d00bf
Gjest Scampi Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Sånn er vi i Norge. Vi bryr oss ikke om andre enn oss selv. Vi er for feige for å si i fra når urett skjer andre, for det angår oss jo ikke. Vi tråkker på svake personer i utsatte situasjoner for det er så gøy og moro for oss å se andre lide. Da føler vi at vi er bedre enn de som lider. Vi er en nasjon av mobbere og de som ikke mobber, de ser på i det stille mens folk mobbes. Hurra for gamle Norge! Anonym poster: 81e2a8af4766e0836f4d4f31392d00bf Jeg mente ikke å bare tenke på meg selv, jeg ble bare helt paff.. Jeg har ikke sett slike situasjoner før, så jeg visste ikke hva jeg skulle si eller gjøre. Jeg prøvde å få øyekontakt med henne, for å gi henne et smil som at "hev deg over det", men hun så bare ned i heftet sitt... Nå får jeg bare enda dårligere samvittighet, men jeg får "kvinne meg opp" og gjøre noe neste gang jeg ser det., ingen tvil.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Sånn er vi i Norge. Vi bryr oss ikke om andre enn oss selv. Vi er for feige for å si i fra når urett skjer andre, for det angår oss jo ikke. Vi tråkker på svake personer i utsatte situasjoner for det er så gøy og moro for oss å se andre lide. Da føler vi at vi er bedre enn de som lider. Vi er en nasjon av mobbere og de som ikke mobber, de ser på i det stille mens folk mobbes. Hurra for gamle Norge! Anonym poster: 81e2a8af4766e0836f4d4f31392d00bf Nå var ikke de jentene som mobbet norske heller da. Anonym poster: 5b44ba610521674a057ddcfd0535f60a 5
Leifern Skrevet 3. desember 2012 #12 Skrevet 3. desember 2012 Nå var ikke de jentene som mobbet norske heller da. Anonym poster: 5b44ba610521674a057ddcfd0535f60a Tror du selvhatende folk bryr seg om det? Nei, her skal nordmenn demoniseres for enhver pris. 2
Papirbit Skrevet 3. desember 2012 #13 Skrevet 3. desember 2012 typisk jentemobbing det der vil jeg tro. For feige til å si noe direkte, så de behandler jenta som om ho var søppel.. stakkars.. Den type mobbingen er så vanskelig fordi den er så "skjult" at hvis du hadde reist deg opp og reagert så hadde de ikke brydd seg, du har ingen bevis på dem,de verken sa noe stygt eller slo, alt de stakkars jentene gjorde var å behandle andre mennesker som dritt..Usj.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå