AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Del Skrevet 3. desember 2012 Hei! Jeg sa opp jobben min i oktober og jeg gikk ut oppsigelsestiden min som altså var i november. I oppsigelsen min skrev jeg at jeg ønsket å få utbetalt opptjente feriepenger på siste lønning. Jeg fikk lønning i dag, men ingen feriepenger.. Snakket med den gamle sjefen min i sta og han sa at jeg skulle få alt i et avsluttende lønnsoppgjør, og det kunne jo ta alt fra 10-20 dager sa han. Men burde de ikke informert meg om dette, da jeg skrev i oppsigelsen min at jeg ville ha de ved siste lønning? Jeg hadde på en måte regnet med disse pengene for å kjøpe litt julegaver da.. Men det kan jeg vel egentlig se langt etter...? Siden jeg ikke får de nå når jeg trenger de, kan jeg be om å få de utbetalt i januar, så slipper jeg i hvert fall å skatte av de? Anonym poster: 25c34c50542908dab8bc6cbbdc76378a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #2 Del Skrevet 3. desember 2012 Det er greit for meg, men du bør kanskje høre med sjefen også? Anonym poster: d3bd3d647561de0e453b1e5def1cfc91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 3. desember 2012 #3 Del Skrevet 3. desember 2012 Skatten din blir den samme uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. desember 2012 #4 Del Skrevet 3. desember 2012 Fra Ferieloven: " (3) (Utbetaling ved opphør av arbeidsforhold) Opphører arbeidsforholdet, skal alle opptjente feriepenger utbetales siste vanlige lønningsdag før fratreden. Den del av feriepengene som ikke lar seg beregne innen dette tidspunkt, kan utbetales i forbindelse med det avsluttende lønnsoppgjør." http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-003.html#11 Skatte må du av pengene uansett, så om du får de utbetalt nå eller etter jul spiller ingen rolle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå