Gå til innhold

Gått opp i vekt, men kroppen ser finere ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en litt rar opplevelse: Jeg prøver å bli litt mindre omfangsrik. Jogger derfor noen ganger i uka. Jogger ikke dødslangt fordi jeg ikke er i såå god form enda. Men uansett. Jeg trener iallefall mer enn jeg har gjort noen gang (før bare gikk jeg tur og sånn).

Jeg synes at kroppen ser finere og mindre ut - merker det på klær.

Men så gikk jeg på vekta i dag og da hadde jeg gått OPP tre kg?!

Jeg har ikke trent noe styrke som er noe å snakke om (trent litt på apparater, men kan vel neppe ha bygga tre kg muskler av det).

Hvordan kan det ha seg å ha gått OPP i vekt samtidig som at klærne sitter bedre og løsere? Kan ikke skjønne at jeg har bygga muskler av det lille jeg trener.

Men har absolutt øka treningsmengden fra et minimum til et middels nivå.

Har ikke mista no særlig cm heller, men kan det skje at kroppen forandrer seg i formen..på en måte?

Magen er ikke like dissete som før...for å gi et eksempel, og det tyter mindre ut over buksekanten...osv

Anonym poster: 74a6c8e22984f808e032f5771cef64cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er langt fra noen ekspert men jeg vil tippe muskler, eller at du kanskje har litt vann i kroppen :) Vann kan jo gjerne utgjøre et par kilo, og kan komme f.eks av når i menstruasjonssyklusen du er, eller høy saltinntak, men skulle tro du kanskje hadde følt deg litt oppblåst i såfall. Jeg gjør hvertfall det selv når det er tilfellet.

Anonym poster: 7f59f5f5dbefcf30d1903084c17a387e

Skrevet

Er langt fra noen ekspert men jeg vil tippe muskler, eller at du kanskje har litt vann i kroppen :) Vann kan jo gjerne utgjøre et par kilo, og kan komme f.eks av når i menstruasjonssyklusen du er, eller høy saltinntak, men skulle tro du kanskje hadde følt deg litt oppblåst i såfall. Jeg gjør hvertfall det selv når det er tilfellet.

Anonym poster: 7f59f5f5dbefcf30d1903084c17a387e

Ja, føler at jeg merker ganske godt når det er snakk om vann. Var litt derfor jeg veide meg i dag - fordi jeg følte meg så innmari lett og ikke oppblåst eller noe :P

Anonym poster: 74a6c8e22984f808e032f5771cef64cd

Skrevet

Det er nok vann og litt tilfeldigheter. Kroppen holder på mer vann når man trener. Jeg går alltid ned noen kg når jeg tar treningspause (lengre ferier), og så går jeg opp igjen når den sunne hverdagen kommer tilbake. Dessuten vil vekta alltid variere litt fra dag til dag, trening eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...