Gå til innhold

Pergotime og antibiotika

Anbefalte innlegg

Gjest jente8923
Skrevet

Vel, da er på siste dag i pergotime kuren og har selvfølgelig klart å få ørebetennelse.... Noe som innbærer et smertehelvete av dimensjonener. Vanligvis får jeg to typer antibiotika og masse sterke smertestillende, men er skeptisk. Vil ikke ødelegge pp. Noen som har erfaring med bruk av antibiotika og pergo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring gynekologen som har skrevet ut pergoen. Det kommer ann på type antibiotika og når medisinene skal tas.

Ikke stol på diverse råd du får på et forum når dett kommer til kombinasjon av legemidler.

Gjest jente8923
Skrevet

Gynekologen var stengt så hadde ikke noe sted å ringe. Fastlegen min er verdens største drittsekk så vil helst slippe han...

Skrevet

Det er mulig du må droppe prøvingen denne syklusen. Antibiotika og smertestillende kan være veldig skadelig på et befruktet egg. Må du på antibiotika så må du det, men ikke ha ubeskyttet sex før du har snakket med en gynekolog om dette. Uansett burde du fått skrevet ut antibiotika og smertelindring som ikke er farlig under graviditet, spurte ikke legen om du gikk på andre legemidler elker om det vr en sannsynlighet for at du kunne være gravid da du fikk skrevet ut dette?

Og igjen - du MÅ snakke med en lege. Du kan ikke stole på at folk å et forum kan svare om miks av legemidler. Ring volvat dersom du må ha svaret i kveld...

Gjest jente8923
Skrevet

Ja, var redd for det. Da får jeg heller lide meg gjennom ørebetennelsen... Orker ikke vente over en periode, er nok venting fra før av. Skal ringe dem igjen i morgen, forhåpentligvis har de åpent. Legen min vet ingenting om pergotime ettersom jeg sjelden eller aldri er der fordi han er en skikkelig dårlig lege. Vært der fire ganger pga ørebetennelse... Jeg går ikke på noen legemidler annet enn pergo nå, hadde ingen planer om å få ørebetennelse. Fått pergo av gynekologen. Problemet er bare at jeg har ørebetennelser som varer i uker etter uker hvis jeg ikke får medisiner. Jeg har vært gjennom 7 uker med fire forskjellige typer antibiotika og to turer på sykehuset første gangen pga ørebetennelse..

Skrevet

Da tar du medisin, og dropper prøvingen denne måneden. Med mindre gyn gir deg klarsignal i morgen.... Kan godt være medisinene er kompatible med graviditet.

Det å drøye prøvingen en måned er mye bedre enn varig nedsatt hørsel fordi man ikke følger oppsatt behandlingsopplegg.

Gjest jente8923
Skrevet

Takk for svar =) Får se hva de sier, håper jeg kan vente med medisiner så jeg får prøvd denne mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...