AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Har et enkelt spørsmål. Bruker dere hjelm når dere er ute på skøyter sammen med barna? Ser det teit ut med voksne med hjelm på skøytebanen? Anonym poster: 61d470cc6cc67d656b7c65cbe0b122ab
Shady Lady Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Det ser teitere ut å ligge der med hjernemassen rennende ut over hele isen, så ja, jeg bruker hjelm. Det er aldri teit å bruke hjelm hvis det bedrer sikkerheten, hvis barna opplever at de voksne synes hjelm er teit så er det nummeret før de slutter å bruke det selv. 4
Chloe- Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har ikke barn, men jeg kommer til å bruke hjelm når jeg sykler, står på skøyter, etc. Syns egentlig det ser dummere ut uten. Vil at barna skal ha en uskadet mamma, samt at jeg vil være en god rollemodell. 1
Undrende.. Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Det ser teitere ut å ligge der med hjernemassen rennende ut over hele isen, så ja, jeg bruker hjelm. Det er aldri teit å bruke hjelm hvis det bedrer sikkerheten, hvis barna opplever at de voksne synes hjelm er teit så er det nummeret før de slutter å bruke det selv. Hvordan type hjelm bruker du på skøytebanen?
Shady Lady Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Hvordan type hjelm bruker du på skøytebanen? Jeg skal innrømme at de første turene brukte jeg ikke hjelm, og da jeg fallt så slo jeg meg hardt i hodet. Da begynte jeg å bruke ridehjelm til jeg fikk skaffet meg en helt ok hockeyhjelm fra Jofa http://www.sikkerhetsbutikken.net/nettbutikk/jofa_hockeyhjelm_hh690/76/vis_prod/137. Koster noen hundrelapper, men bruker den også når jeg sykler eller rir. 2
Gjest Lurifix Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Jeg hadde stusset over hvorfor du bruker hjelm om du hadde vært alene, men med barn hadde jeg ikke tenkt på det en gang. Har stått på skøyter mye da jeg var barn uten hjelm og har aldri slått hode, men selvfølgelig er ikke alle på den heldige siden av statistikken. Noe jeg tar i betrakning når jeg vurderer om jeg skal synes noe er "teit" eller ikke. Nei det er ikke teit, det er bra! Bruk hjelm om du vil at barna dine skal bruke hjelm.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 jeg står ikke på skøyter, men jeg bruker hjelm i slalåmbakken, teller det? Anonym poster: fc7130c51c3e0206124f10d5e0c79911 1
Sheltay Retrac Skrevet 29. desember 2012 #8 Skrevet 29. desember 2012 Selvsagt skal man bruke hjelm! Det er ikke lite skade is kan gjøre på et ubeskyttet hode. Jeg driver med en "hjelmsport", så for meg er det helt naturlig å bruke hjelm, og jeg har også kjent på kroppen mange ganger at det var bra jeg hadde hjelm. Hodekade på is er ofte så alvorlig at man må tilkalle ambulanse. Det skal ikke så voldsomt mye til før man mister bevisstheten.
Gjest Blomst83 Skrevet 29. desember 2012 #9 Skrevet 29. desember 2012 Hjelm er en selvfølge med eller uten barn!
Athene Skrevet 29. desember 2012 #10 Skrevet 29. desember 2012 Jeg bruker ikke hjelm på isen, jeg har heller ikke barn. Jeg har gått på skøyter en god del, også på kunstløp i yngre år, og hjelm var aldri vanlig. Jeg har hatt en del fall, men man faller ikke på hodet. Det går utover albuer, og baken. På sykkel bruker jeg selvfølgelig hjelm. Der faller man på en helt annen måte. Sannsynligvis vil jeg også kreve hjelm dersom jeg skal gå på skøyter med barn, de herjer vel på isen på en annen måte enn de som kan gå. 1
Gjest Is_te Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 Ehm... Hos meg er det dobbeltmoral, mitt barn bruker, men ikke jeg... På sykkel bruker jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå