AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Hvilken kleskode skal dere ha, og hvor skal bryllupet holdes(type lokale)? Anonym poster: be9d3dfbbee361ae2231a7730a3c3957
NewYorkNewYork Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Vi hadde Cocktail som antrekk. Det var et lite, uhøytidelig bryllup på et litt finere hotell. Selve seremonien var i en hage med direkte inngang til lokalet hvor vi hadde middag og dans. Det var midt på sommeren og forventet temperatur var godt over 30 grader. Jeg ønsket selv å knelang kjole, så da var cocktail det naturlige valget.
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Kan jeg sette sommerlig cocktail på invitasjonen uten at det ser veldig rart ut? De som ønsker det kan vel ha lang eller hva de ønsker med den koden? Føler at når du setter den kleskoden, så inviterer du til fest og moro! Og det er jo akkurat i blinken. Vi skal ha det i hagen, og jeg vrir hodet mitt snart for å finne en kode som ikke kan forstås som at dette blir noe formelt stivt greier, de kan ha på seg akkurat hva de vil bare det ikke er smoking og ballkjole, eller discokule a`la fotballfrue.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Hmm.. jeg vet ikke helt hvilken kleskode som passer seg for oss. Festen er i et enkelt og uhøytidelig lokale, ca 80 gjester. Ønsker ikke at folk føler de må kjøpe ny kjole/dress for å komme, ta på seg enten en fin kort kjole eller en enkel lang og den dressen som henger hjemme i skapet. Endret 3. desember 2012 av 2013 bryllup
Athene Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Vi hadde smoking/mørk dress. De fleste vi kjenner har smoking, og bryllup med lang kjole er det vanligste i vennegjengen. Bryllupet ble også holdt i ganske formelle omgivelser. Samtidig ville vi gi gjestene som ikke hadde lange kjoler og smoking muligheten til å velge, og tok derfor med alternativet mørk dress.
NewYorkNewYork Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Kan jeg sette sommerlig cocktail på invitasjonen uten at det ser veldig rart ut? De som ønsker det kan vel ha lang eller hva de ønsker med den koden? Føler at når du setter den kleskoden, så inviterer du til fest og moro! Og det er jo akkurat i blinken. Vi skal ha det i hagen, og jeg vrir hodet mitt snart for å finne en kode som ikke kan forstås som at dette blir noe formelt stivt greier, de kan ha på seg akkurat hva de vil bare det ikke er smoking og ballkjole, eller discokule a`la fotballfrue. Helt helt helt strengt tatt så er vel cocktail ikke lange kjoler, men om noen kommer i lang kjole vil det uansett ikke være ballkjole Jeg skrev kun cocktail for jeg tenkte at når det er sommer så blir det uansett fine, søte kjoler. Og det ble det jo. Men jeg kjente også alle gjestene mine veldig godt, og visste at de kom til å velge kjoler som passet stedet og anledningen. Jeg tenker at i ditt tilfelle ville jeg nok skrevet sommerlig cocktail.
Petalouda Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 .. hvis det stod sommerlig cocktail ville jeg absolutt ikke valgt lang kjole. Cocktail betyr i utgangspunktet knekort kjole, og setter du sommerlig foran ville jeg så absolutt trodd at det var for å markere at kjolen skal være sommertilpasset - altså kort. Egentlig burde vi laget en tråd der vi diskuterte de ulike kodene og hva de betyr / hva de betyr for oss. For det er jo tydelig at det finnes mange ulike oppfatninger rundt temaet.
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Helt helt helt strengt tatt så er vel cocktail ikke lange kjoler, men om noen kommer i lang kjole vil det uansett ikke være ballkjole Jeg skrev kun cocktail for jeg tenkte at når det er sommer så blir det uansett fine, søte kjoler. Og det ble det jo. Men jeg kjente også alle gjestene mine veldig godt, og visste at de kom til å velge kjoler som passet stedet og anledningen. Jeg tenker at i ditt tilfelle ville jeg nok skrevet sommerlig cocktail. Ja,når du sa hva dere hadde var det som noe droppet ned fra himmelen! Eneste som kommer i lang kjole er jo de som hadde kommet i lang kjole uansett type mamma og mormor. Men jeg tror absolutt at noen kommer til å se på det som en befrielse å ikke måtte ha lang. Tror vi bare setter cocktail. Det er jo en kode som følger sesongen leste jeg, så sommer sier jo seg selv. Takk for tips.
NewYorkNewYork Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Hmm.. jeg vet ikke helt hvilken kleskode som passer seg for oss. Festen er i et enkelt og uhøytidelig lokale, ca 80 gjester. Ønsker ikke at folk føler de må kjøpe ny kjole/dress for å komme, ta på seg enten en fin kort kjole eller en enkel lang og den dressen som henger hjemme i skapet. Jeg ville sagt i invitasjonen: Antrekk: Mørk dress Mørk dress kan være lang og kort kjole og betyr kun at mennene skal ha dress som er sorte, mørkegrå eller marineblå, som jo er den type dress praktisk talt alle menn har i skapet. Og har ikke mannen en slik dress i skapet, så syns jeg jammen meg det er på tide at han får en. Linker til beskrivelse av mørk dress for kvinner: http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=30&nid=32 For menn: http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=30&nid=31
NewYorkNewYork Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Ja,når du sa hva dere hadde var det som noe droppet ned fra himmelen! Eneste som kommer i lang kjole er jo de som hadde kommet i lang kjole uansett type mamma og mormor. Men jeg tror absolutt at noen kommer til å se på det som en befrielse å ikke måtte ha lang. Tror vi bare setter cocktail. Det er jo en kode som følger sesongen leste jeg, så sommer sier jo seg selv. Takk for tips. Jeg syns du gjør rett i å kun skrive cocktail. Og vær så god for tips
Portvinpiken Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 Antrekk mørk dress og kort/lang kjole. Bryllupet var på et lite palass.
CathFoto Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Det som er det minst formelle, har ikke sjekket ennå hvilken det er. Med et lite p.s. om at det ikke er slipstvang, alle farger og kjolelengder er fint. Skal ikke sende ut invitasjonene før mai, så god tid ennå, heldigvis.
Gjest kiara_pusen Skrevet 4. desember 2012 #13 Skrevet 4. desember 2012 Slik jeg leste cocktail er det det absolutt minst formelle, ikke slipstvang bla. Det med lange kjoler jo ikke så greit, men det er vel egentlig det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå