Gå til innhold

hvor lang svarfrist på invitasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss midtsommer i juni. Tenkte å sende ut invitasjonene sånn ca midt i februar - med tanke på at det er i begynnelsen av fellesferien, syns jeg det er greit å sende den i litt god tid :) Da kan folk få sjangs til å planlegge litt mtp ferie osv, og det er jo mange som er langveis fra, så det kan jo være greit å være tidlig ute for å kanskje finne noen rimelige flybilletter!

Men når kan jeg da sette svarfrist?

Tenkte å sette den til 1.mai, er det greit? da får gjestene litt tid å tenke seg om, og vi har tid til å gjøre tilpasninger om det blir mye frafall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg antar at vi sender ut våre i mars eller noe, svarfrist hos oss er 10. mai - to måneder før bryllupet :)

• Liker 1
Skrevet

Er det vanlig med så lang svarfrist (2 mnd)? Har lurt på dette selv nemlig...

Skrevet

jeg tror det .. ? iallefall er det jo innmari praktisk for gjestene da .. :)

Skrevet

Syns en bør få lang tid på seg. Med tanke på å fly langt og dyrt.

I juni, så har ikke de fleste fåt feripenger enda heller, så det kreves kansje lang tid med tanke på økonomien også

Anonym poster: 0f8df5cb38355754bdeb4d440001ed17

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg gleder meg så til å sende ut invitasjonene at jeg vil ha de ut så fort som mulig, så vi sender ut jan/feb med svar 1juni. Kanskje for god tid jeg vet ikke, men sånn blir det.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg satser på å dele de ut i påsken (siste uken i mars), for da får vi forhåpentligvis delt ut de fleste personlig. Svarfrist lurte jeg på å sette til 10.juni - to måneder før. Av forskjellige grunner som kan gjøre at vi får det litt travelt i de to siste månedene.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg skjønner at jeg har vært helt på jordet når det gjelder invitasjoner, for jeg tenkte å sende ut ca 2 mnd før, med svarfrist 1 mnd før - skjønner at jeg bør revurdere den litt, hehe :) Da bør jeg vel sende ut senest april/mai egentlig da, og med svarfrist ca 2 mnd før. Jammen godt man plukker opp noen verdifulle tips her inne! :jepp:

Skrevet

Vi sender straks ut invitasjonene. Vi skal ha svarfrist i slutten av februar. Gifter oss i juni. Ute i veldig god tid, men det er et fåtall som vet at det blir giftemål og det blir langt å reise for mange, derfor vi gjør det sånn.Svarfrist rett etter vinterferien, fordi vi da kommer til å snakke med flere som vi ikke treffer til vanlig i ferien.

Skrevet

Vi gifter oss i mai og regner med at jeg setter i gang å lage invitasjoner når julestresset er over :) Deretter blir det utdeling sikkert i beg. av februar med frist en måned før bryllupet. Alle vet allerede nå om bryllupet så det er liksom ingen stress.

Skrevet (endret)

Vi satte svarfristen en måned før, men det var fordi de som hadde med cateringen og lokalene og det ikke trengte å vite det endelige antallet før to uker før.

Hva som er vanlig aner jeg ikke.

Edit: Vi giftet oss 11.August i år og sendte ut invitasjonen 3 måneder før. Alle inviterte hadde blitt gjort oppmerksom på datoen ett par måneder før.

Endret av Amens
Gjest Adriane
Skrevet

Ser ut som jeg følger i dine fotspor her også Amens - vi har jo nesten samme dato også! Men da satser jeg på å gjøre som deg, og sende ut invitasjonen 3 mnd før (eller, hvis lokalene og cateringen trenger antallet i svært god tid, så sender jeg evt ut litt tidligere). Vi har også gjort gjestene oppmerksomme på datoen tidlig, så de vet jo når det blir, og at det kommer en invitasjon.

Skrevet

De fleste cateringselskaper sine hjemmesider sier at de må ha endelig antall ca 3 dager før selskapet. Hva er fordelene med 2 mnd svarfrist? Er det ikke lett da at situasjonen kan forandre seg litt enn om man har f.eks 1 mnd før? Dette lurer jeg fælt på, og ikke minst hva som er vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Vi sender straks ut invitasjonene. Vi skal ha svarfrist i slutten av februar. Gifter oss i juni. Ute i veldig god tid, men det er et fåtall som vet at det blir giftemål og det blir langt å reise for mange, derfor vi gjør det sånn.Svarfrist rett etter vinterferien, fordi vi da kommer til å snakke med flere som vi ikke treffer til vanlig i ferien.

Da er det bedre å sende ut "hold av dagen" kort. Å ha svarfrist 3 måneder før bryllupet er litt ekstremt og kan gjerne bli litt vanskelig for noen av gjestene. Svarfrist innen 1. mai holder i massevis :)

Anonym poster: 662e1c95f569db24c31888b22bcb59ac

Skrevet

Hvorfor vil det bli vanskelig? De som ønsker å bruke en helg på oss prioriterer vel å komme uavhengig av at de må gi oss beskjed 3 mnd før?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil det bli vanskelig? De som ønsker å bruke en helg på oss prioriterer vel å komme uavhengig av at de må gi oss beskjed 3 mnd før?

Mye kan dukke opp på 3 måneder. Hvorfor må dere ha svaret så tidlig?

Skrevet

Mye kan dukke opp ja. Men de som ønsker å komme de prioriterer vel dette. Om 3-4 stk ikke kan komme likevell så går det helt fint det.

Vi syns det er greit å vite så tidlig pga hele opplegget vårt. Uten at jeg vil gå nærmere inn på det her.

Skrevet

Mye kan dukke opp ja. Men de som ønsker å komme de prioriterer vel dette. Om 3-4 stk ikke kan komme likevell så går det helt fint det.

Vi syns det er greit å vite så tidlig pga hele opplegget vårt. Uten at jeg vil gå nærmere inn på det her.

Ok, du vet selvfølgelig hva som passer best for dere :)

Skrevet (endret)

Når man skal gifte seg på sommeren, er det nok veldig lurt å enten sende ut "save the date" - kort eller de faktiske invitasjonene veldig tidlig.. Dette fordi mange planlegger sommerferien veldig tidlig og bestiller også gjerne reise. Så da er det jo en fordel at de vet når bryllupet er så de ikke har booket en sydentur akkurat den uka.

Så lenge dere selv ikke er avhengig av en veldig tidlig svarfrist, så hadde jeg ikke hatt den mer en 1 måned eller 2 før bryllupet.

Endret av mp84
Skrevet

vi har svarfrist tiende mai fordi det er en spesiell dato for oss. det er to mnd før, og vi gifter oss midt i fellesferien.

for min egen del syns jeg det er greit å ha ting i boks - både som gjest og som brud - jeg liker å booke ting jeg skal så tidlig som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...