Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i et bygg med åpent landskap. Jeg har forsåvidt jobbet i flere bygg hvor det er det. Dårlig luft er en gjenganger. Men nå har vi flyttet inn i et gammelt bygg hvor det går over alle støvleskaft.

Bygget er som sagt gammelt, og ventilasjonsanlegget er tilpasset cellekontor. For noen år siden rev de ned alle innvendige vegger for å lage åpent landskap. De gjorde ikke noe som helst med ventilasjonen. Nå sitter det stjerner på 6 pulter der hvor det før var et 1-manns cellekontor. Vi satt først 24 stk på et rom som før var 4 celler. Det var temmelig anstrengende.

Men nå har vi blitt flyttet inn til en ny fløy, til det gamle lagerrommet... Der var det ikke beregnet at det skulle sitte folk da de bygde bygget, man skulle jo bare gå inn, hente seg en ny penn, og gå ut igjen, så da trengte man jo ikke noe ventilasjons...

Det er så fryktelig dårlig luft her! Vinduene går ikke an å åpne, vi sitter i en helt tett, lukket boks. Jeg får så vondt i hodet, og blir så utrolig sliten. Etter lunsj får jeg ikke gjort noe som helst fornuftig, og jeg er helt vrak når jeg kommer hjem fra jobb.

Er det noen krav i arbeidsmiljøloven som sier noe om luftkvaliteten? Kan vi kreve at de gjør noe med luftanlegget?

Anonym poster: 212a613a29c08b7cab49682678200af5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt verneombud, hvis din leder ikke hjelper. Det finnes grenser for luftkvalitet, og AMU kan kreve måling. Alternativt kontakt arbeidstilsynet for råd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...