Gå til innhold

kan pusen min være gravid igjen?

Jeanine

Anbefalte innlegg

Katten min fikk unger for 12 uker siden. Hun fikk fem stk, men fire av de døde under fødselen. Vi har beholdt den ene som overlevde og den har pattet på henne fram til noen uker siden (tre-fire). Jeg har gikk henne p-piller de to siste ukene, men synes faktisk at hun begynner å få mage igjen. Jeg ville ikke begynne m pillene på henne før småen var avvennet, men kan jeg ha ventet for lenge? Jeg har ikke merket noen løpetid på henne og trodde heller ikke at hun fikk det så lenge hun ammet, men der kan jeg nok ha tatt feil. Hvor ofte har foresten kattene løpetid og hvor fort merker man på katten om hun er gravid (tenker på hvor fort magen vokser). Jeg vet ikke engang hvor lenge en katt går svanger heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, katten din kan meget mulig være drektig igjen. En katt kan bli drektig ganske raskt etter en fødsel, og min erfaring er at katter med små kull blir fortere drektige etter fødsel enn de med store kull. Et vanlig kattesvangerskap varer i 63 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det da mulig å ta med katten til dyrlegen og evt ta abort. Dersom jeg tar den med til dyrlegen for å sterilisere den og de finner ut at den er gravid..Planen er nemlig å sterilisere den nå i mars da det er kampanje på sterilisering her i distriktet denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten ikke er langt på vei kan den steriliseres, og dermed ta "abort" samtidig. Si fra til dyrlegen at du har mistanke om at hun er drektig, så kan h*n finne ut omtrent hvor langt på vei hun er, og om det er forsvarlig å sterilisere henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...