Gå til innhold

Hvor "gammelt" kan man gå?

Anbefalte innlegg

Gjest Tromsøbataljonen
Skrevet

Sitter nå i en liten klemme hvor jeg ikke ønsker å være i et forhold med madammen. Vi bor på hver vår ende av landet, så vi får ikke sett hverandre så mye.

Jeg prøvde å slå opp før vi reiste, men da brøt hun sammen i gråt å sa hun ville ta livet av seg. Og naturlig falt jeg etter og tok henne tilbake med åpne armer.

Jeg har løyet til meg selv i 7 måneder (Av 1 år totalt), at dette kan gå, at jeg fremdeles har følelser for henne, men har nå innsett at jeg ikke er lykkelig på noen som helst måte med henne.

Nå som jeg har innsett dette, har jeg begynt å utvikle følelser for en i bofellesskapet mitt. Problemet er at hun er antagelig litt for gammel for meg (Hun er 32, jeg er 21), Men jeg opplever at vi har det så sinnsykt morsomt sammen. pluss at hun har under andre anledninger invitert meg ut en gang til.

Her for en stund tilbake satt vi oss ned med en flaske rødvin, gikk så på byen en tur og danset. Det er altfor lenge siden jeg har hatt det så gøy!

Og før noen drar den moralske reglen, så vet jeg at jeg bør slå opp med den nåværende madammen før jeg gjør noen som helst trekk.

Og jeg skjønner at hun antagelig ikke har noen interesse for meg whatsoever (32 åringen altså).

Men liker litt fantasien at det kanskje er noe..

Så kjære kvinneforum...

Hvor stor aldersforskjell er akkseptert?

21 -> 32 = For mye?

*Trenger også hjelp til dette med slå opp.

Jeg har hatt lyst så mange ganger, men får megselv ikke til å gjøre det. Jeg er bare livredd for å såre hun, selv om det kanskje inngår i prisen. Jeg er lei av å være ulykkelig. pluss jeg er redd at hun faktisk kommer til å ta livet sitt. Hun er til tider ganske ustabil på mange merklige punkter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå opp først med nåværende, også får du se hva som skjer med hu andre :) hvis hun truer med å ta livet sitt, hadde jeg gjort det slutt for lengst,.. Ærlig talt, hun kommer jo ikke til å gjøre det.. Hun prøver vel bare alt for å beholde deg.

• Liker 4
Skrevet

At du er 21 og hun er 32 burde ikke i seg selv være noe problem.

Men du skriver at dere bor i et bofellesskap, hva betyr det?

Anonym poster: 2ded8cec0fd92005e3a4b71e79a0fcca

Gjest Tromsøbataljonen
Skrevet

TS:

- Jeg vet at 99% av alle "Selvmordstrussler" er ren løgn. Men er fremdeles redd for hennes vegne. Hun har en lite fortid med selvskading, og er redd for hvor langt det kan gå. Kanskje ikke at hun dreper seg selv, men at hun får ekstremt mye sår osv. Sliter litt med det å være kynisk merker jeg. Klarer liksom ikke å såre andre mennesker.

- Beklager, mener studenthybel.

Skrevet

Veldig fint at du bryr deg deg om henne å ønsker å hjelpe.

Hvor i landet bor dere? Du kan ringe Kirkens SOS og be om råd hvis du føler det er akutt, 815 33 300.

Hvis ikke kan du google på ditt hjemsted i forhold til hjelp for psykisk syke å se hva som kommer opp.

Beklager veldig at jeg ikke kan komme med så konkrete kontakter, da dette er noe jeg vet lite om. :sad:

Skrevet

Hvor ble du av, Ts?

Gjest Tromsøbataljonen
Skrevet

Hvor ble du av, Ts?

TS Her :) Har ikke gått enda, sitter bare å leser gjennom svarene :)

Skrevet

TS Her :) Har ikke gått enda, sitter bare å leser gjennom svarene :)

Det var bra. :)

Du bor i Tromsø og hun bor... hvor?

Ang. denne damen på 32 så synes jeg du bare skal ta tiden til hjelp å se hva som skjer.

Når det gjelder din ex ville jeg kanskje ta kontakt med familien hennes (kjenner du dem?) og spørre litt forsiktig om hvordan det går med henne osv. Hvor gammel er hun?

Huff, føler meg veldig på tynn is her fordi jeg, som sagt, ikke har noe erfaring med dette.

Jeg fikk bare en veldig godhet for deg og ble bekymret for ex-kjæresten din.

Du høres ut som en som virkelig bryr seg og det er veldig bra. :klemmer:

Gjest tromsøbataljonen
Skrevet

Ang. denne damen på 32 så synes jeg du bare skal ta tiden til hjelp å se hva som skjer.

Når det gjelder din ex ville jeg kanskje ta kontakt med familien hennes (kjenner du dem?) og spørre litt forsiktig om hvordan det går med henne osv. Hvor gammel er hun?

Huff, føler meg veldig på tynn is her fordi jeg, som sagt, ikke har noe erfaring med dette.

Haha, jeg bør poengtere at jeg ikke bor i Tromsø. Det er mer et cover up for å sette den mer paranoide siden av meg til side.

Sånn i tilfelle hun skulle finne denne tråden, og sette puslebitene på plass.

Men for å gi deg et perspektiv på distansen, kan du se for deg meg i Tromsø, og hun på Østlandet :)

Må også poengtere at hun ikke er ex kjæresten min. Vi er fremdeles i et forhold. Det har seg bare slik at jeg er livredd for å slå opp. Man kan nesten si at jeg er redd for ho.

Problemet er at vi for øyeblikket har det ganske greit. Vi har en lang fortid hvor vi kranglet ganske mye (Legg også merke til at vi bare har vært sammens 1 år).. Men mye av den kranglingen er lagt på hylla. Men til tross for dette, føler jeg at jeg har driftet mer og mer vekk fra ho.

Jeg føler alltid at jeg må passe på hva jeg sier. Om jeg sier visse ting feil får jeg kjeft til tusen.. Og du skal tro jeg får høre det om jeg ikke ringer ho minst 1 time hver dag.

Hadde en liten sommerferie nå i år som jeg tenkte jeg skulle bare slappe av med venner og familie (Samt madammen), men de siste 5 ukene av den ferien ble HVER ENESTE DAG med dama.

HVER JÆVLA DAG!. Og når jeg endelig flytter vekk fra ho, så MÅ vi ringes minst 1 time daglig.

Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal ende det når det opprinnelig går bra.

Når hun ringer etterpå, skal jeg ta det seriøst med en litt seriøs tone, eller skal jeg åpne samtalen munter å ta det fra der?

Føler jeg burde slukt ned 3 flasker vin før jeg gjør det...

.

Gjest tromsøbataljonen
Skrevet

Haha, jeg bør poengtere at jeg ikke bor i Tromsø. Det er mer et cover up for å sette den mer paranoide siden av meg til side.

Sånn i tilfelle hun skulle finne denne tråden, og sette puslebitene på plass.

Men for å gi deg et perspektiv på distansen, kan du se for deg meg i Tromsø, og hun på Østlandet :)

Må også poengtere at hun ikke er ex kjæresten min. Vi er fremdeles i et forhold. Det har seg bare slik at jeg er livredd for å slå opp. Man kan nesten si at jeg er redd for ho.

Problemet er at vi for øyeblikket har det ganske greit. Vi har en lang fortid hvor vi kranglet ganske mye (Legg også merke til at vi bare har vært sammens 1 år).. Men mye av den kranglingen er lagt på hylla. Men til tross for dette, føler jeg at jeg har driftet mer og mer vekk fra ho.

Jeg føler alltid at jeg må passe på hva jeg sier. Om jeg sier visse ting feil får jeg kjeft til tusen.. Og du skal tro jeg får høre det om jeg ikke ringer ho minst 1 time hver dag.

Hadde en liten sommerferie nå i år som jeg tenkte jeg skulle bare slappe av med venner og familie (Samt madammen), men de siste 5 ukene av den ferien ble HVER ENESTE DAG med dama.

HVER JÆVLA DAG!. Og når jeg endelig flytter vekk fra ho, så MÅ vi ringes minst 1 time daglig.

Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal ende det når det opprinnelig går bra.

Når hun ringer etterpå, skal jeg ta det seriøst med en litt seriøs tone, eller skal jeg åpne samtalen munter å ta det fra der?

Føler jeg burde slukt ned 3 flasker vin før jeg gjør det...

.

Gjest Katten.
Skrevet

Vi vet ihvertfall at du ikke kan gå høyere enn trettisyv, om du er under tyve. :nigo:

• Liker 3
Gjest tromsøbataljonen
Skrevet

Vi vet ihvertfall at du ikke kan gå høyere enn trettisyv, om du er under tyve. :nigo:

Er det en uskrevet regel? :D

Gjest Katten.
Skrevet

Tror den er ganske banket inn i det norske folk nå - i massive mengder trykksverte.

Skrevet

Du må bare ta deg sammen og snakke ut med dama di. Det nytter ikke å være sammen med henne når du har følelser for en annen. Det med å true med selvmord er ikke noe nytt, det er desperasjon over tanken på å miste deg, og veldig dårlig gjort overfor deg. Hun er ikke tjent med å være sammen med en fyr som ikke er glad i henne og det vil hun innse etter hvert.

At hun nye er elleve år eldre enn deg betyr ingenting. Mange som har større aldersforskjell enn det der, og dere er tydelig på bølgelengde og liker hverandre.

Men gjør det først slutt med dama di, det er best for alle parter.

Gjest tromsøbataljonen
Skrevet

Herregud...er bare så deprimert for tiden.

Ønsker egentlig at vi skal krangle igjen, slik at "jeg har en grunn" for å gjøre det.

Er bare usedvanlig vanskelig for meg.

Pluss at jeg synes det blir litt snevert av meg å slå opp via telefon..

Vi skal jo møtes rett før juletid... Eller etter hva hun har planlagt, skal vi vel sikkert tilbringe hele julen sammen...Noe jeg merker at jeg ikke orker.

I så fall, om jeg skulle slått opp via telefon...Hvor lenge trenger jeg å snakke? Bør jeg forklare meg i dybden for hvorfor jeg slo opp? må jeg legge av en lang liste over hvorfor jeg ikke ønsker å være sammen med hun lenger? Om jeg gjør det, virker det bare som om jeg sårer henne mer enn nødvendig.

Det er kanskje litt flaut fra min side å si... Men en av de store problemene jeg ser med forholdet er hennes enorme lyst for sex. Jeg har ALDRI i mitt liv hvert borti noen som ønsker så mye sex som den dama der.

Gjerne hver dag, opp til 2 ganger om dagen.

Første gang vi gjorde det var det hun som var veldig frampå, og var kanskje bare en uke etter vi begynte å datè hverandre. Men jeg turte ikke å si i fra at jeg hadde hatt tidligere forhold hvor jeg følte at det gikk litt for fort. som hadde blidt endt på akuratt samme grunnlag.

Jeg regner ikke med at jeg er den eneste i verden som føler at man kan få for mye sex, er det?

Og nå som det nermer seg jul, og jeg skal snart hjem, har hun forsikret meg om at vi skal ha sex hver eneste dag.

AAAAAAAAAAH! holder faen snart ikke ut!

Håper jeg får gjort det før jeg sier noe jeg angrer på...

Skrevet

Dette er ikke noe å vente med, det er ekstra vanskelig å skulle gjøre det slutt helt inn i julehøytiden. Ring henne og snakk nå.

Du trenger vel ikke å oppgi noe annet enn at du ikke er forelsket lenger, og at du ikke ser for deg at dere da kan fortsette forholdet?

Det beste er å være ærlig. Du kan også si at du har prøvt å gi forholdet en sjanse til etter at du forsøkte å gjøre det slutt sist, men at det ikke har fungert for din del.

Når du så har tatt avgjørelsen får du holde deg til den, og ikke la henne begynne med selvmordstruslene sine og påvirke deg. Nå har du avstand til henne, det vil være verre å gjøre dette når du har henne nær deg.

Hun vil komme over dette med tiden, og finne seg en som matcher henne i større grad enn det du gjør.

Skrevet

Vær alvorlig, og si det rett ut, gjerne så fort du får anledning. Synes du skal være ærlig og gi henne grunnene. Truer hun med selvmord ber du henne søke hjelp, du kan ikke bli i et forhold kun fordi hun vil det…

Og kos deg med 32åringen ;)

Gjest tromsøbataljonen
Skrevet

TS:

Kom nettopp av telefonen med Kirkens SOS, og må takke personen som ga meg nummeret.

Jeg følte at jeg endelig fikk snakket ut om problemene mine, og virker nå 5kg lettere.

Jeg tror jeg har gjort meg bestemt å slå opp med henne ved juletiden, selv om det kanskje kan virke kynisk fra min side. Men har gjort meg bestemt på å ikke være ulykkelig lenger.

Problemet mitt gjenstår å bare finne rett tidspunkt.

Det kan virke som jeg må ta det mens jeg er hos hun, hvor hun har nær familie som kan ta seg av henne.

Selv om jeg ønsker egentlig å slå opp via telefon, synes jeg kanskje hun fortjener å bli sagt i fra face to face. Eneste problemet jeg ser med det er at jeg må sette på meg "drømme-kjæresten" maska frem til da...

Noen innspill på det?

Gjest tromsøbataljonen
Skrevet

Vær alvorlig, og si det rett ut, gjerne så fort du får anledning. Synes du skal være ærlig og gi henne grunnene. Truer hun med selvmord ber du henne søke hjelp, du kan ikke bli i et forhold kun fordi hun vil det…

Og kos deg med 32åringen ;)

Hehe, er vell bare en drømmetanke regner jeg med :) Vi er nok mer forskjellige enn det jeg ønsker å tro. Var vell bare den ene turen vi gikk ut sammen som minnet meg på hvor gøy man skal være i stand til å ha det.

Var en uvant, med usedvanlig deilig følelse :)

Skrevet

Kjære TS: Vær så snill å skaff deg psykolog! Dette sier jeg ikke for å være nedverdigende mot deg, men 90% av alle trådene på forumet her er det du som starter, du er så usikker på deg selv, andre... ja egentlig alt du foretar det... man kan jo ikke lese noe her uten at du har skrevet en tråd..... Gjør det selv en tjenste å kom deg til en psykolog som kan hjelpe deg videre! Lykke til:)

Anonym poster: df10f5255834f12812f290b04bb0b7df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...