Gjest hmmm Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Angående prøverørsbarn. jeg har en tvillingsøster, som er kommet til verden ved prøverør. Hvordan finner jeg mer ut av dette, hvem har slike opplysninger? Noen som har erfaringer angående dette som kan hjelpe meg. Jeg vil ikke gå så mye i dybden her om hvorfor etc. Vil bare ha info om hvor jeg kan begynne å ta fatt i dette. På forhånd takk.
Gjest hmmm Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Ps: min mor er død, og resten av familie er ikke aktuell å spørre.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Vet ikke,men "finne søsken" gir endel googletreff. Anonym poster: 72358968066fb7a679a2401bee11335b
Gjest hmmm Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Vet ikke,men "finne søsken" gir endel googletreff. Anonym poster: 72358968066fb7a679a2401bee11335b jo,det gir mange treff, både på finne søsken og prøverør, men ingen gir meg svar på det jeg trenger å vite
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 vet du hvor det er utført?? ta kontakt med den aktuelle klinikken. Anonym poster: e6062811aa886786a9a778362ed9e1eb
Gjest hmmm Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Nei, vet ingenting. Bortsett fra at jeg har en søster, og at hun er prøverør.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Om dere er tvillinger er dere nødvendigvis født på samme klinikken. Har du prøvd å undersøke der? Anonym poster: ba848b0c96b60d968efad264406d7a98 2
Gjest hmmm Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Om dere er tvillinger er dere nødvendigvis født på samme klinikken. Har du prøvd å undersøke der? Anonym poster: ba848b0c96b60d968efad264406d7a98 Vi har samme mor og far, men kommer fra forskjellig livmor. Det er ikke registrert tvillingfødsel på min fødselsattest. Jeg vet ikke helt om det kalles tvilling da, men vi er så og si helt like.
Gjest Hmmm Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har veldig lite å gå på, for mine foreldre var veldig sparsom på info om omstendighetene omkring min fødsel etc. Hver gang jeg tok det opp, fikk jeg beskjed om å la det ligge, og de ble sinte på meg. Og da må jeg ta alt fra begynnelsen. Jeg vet ikke hvor det er blitt utført, jeg vet ikke hvor hun andre morebn bor, jeg vet ingenting, bortsett fra at jeg har en søster som er utrolig lik meg. Og jeg vil finne ut mer.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Men er det ingen som vet på hvilket sykehus du er født? Tanter, onkler? Andre slektninger eller kjente? Går det ikke frem av fødselsattesten? Anonym poster: ba848b0c96b60d968efad264406d7a98 3
Lucid Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Jeg mener ikke å være frekk nå, jeg er bare litt forvirret. Du har en tvilling. Dere har samme mor og samme far, men er født fra forskjellig livmor!? Hvordan har dere fått til det? Har dine foreldre befruktet to egg fra din mor med din fars sæd og lagt dem i forskjellige kvinner? 11
Gjest hmmm Skrevet 3. desember 2012 #12 Skrevet 3. desember 2012 Men er det ingen som vet på hvilket sykehus du er født? Tanter, onkler? Andre slektninger eller kjente? Går det ikke frem av fødselsattesten? Anonym poster: ba848b0c96b60d968efad264406d7a98 Det går frem hvor jeg er født, men jeg vet jo ikke hvor hun er født, da vi har forskjellige mødre, jeg vet ikke om vi er født på samme dager, og om vi er det, vet jeg ikke, hva moren til min søster heter. så jeg må til en klinikk,men hvilken, om det er her i Norge, eller i utlandet, uansett må jeg vel oppgi min mor navn, siden det er hennes egg. Men slikt er vel hemmelig?
Gjest hmmm Skrevet 3. desember 2012 #13 Skrevet 3. desember 2012 Jeg mener ikke å være frekk nå, jeg er bare litt forvirret. Du har en tvilling. Dere har samme mor og samme far, men er født fra forskjellig livmor!? Hvordan har dere fått til det? Har dine foreldre befruktet to egg fra din mor med din fars sæd og lagt dem i forskjellige kvinner? Hvordan i all verden skal jeg vite det? Dere? Jeg var da, ikke med å planla dette. Det er mye forvirrende rundt dette, derfor vil jeg finne ut om hva som har skjedd, og hvorfor. Men som sagt, hver gang jeg tok opp dette ,fikk jeg til svar å la det ligge, at jeg ødela familien, ved å grave mer i det. Nå er min mor død, og jeg har ikke mer kontakt med min far. Derfor vil jeg til bunns i dette, engang for alle.
Gjest hmmm Skrevet 3. desember 2012 #14 Skrevet 3. desember 2012 Glem det. Jeg får se på andre løsninger, og ta det derfra. Her ble det mer spørsmål, enn løsninger.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #15 Skrevet 3. desember 2012 du skriver veldig rart å uforståelig for meg. jeg skjønner ikke helt greia. Anonym poster: e6062811aa886786a9a778362ed9e1eb 12
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #16 Skrevet 3. desember 2012 Folk mener ikke å være vanskelige, bare litt vanskelig å hjelpe når en ikke vet noen detaljer om din mor og far har fått prøverørsbefruktning og ev. donert et ekstra egg/befruktet egg er en annen situasjon enn at de har fått et befruktet egg på en klinikk hvor det flere befruktet samtidig og fordelt på flere foreldrepar. Og tviler litt på at en klinikk vil gi deg slike opplysninger? Mener å ha sett tv-program hvor donorbarn har funnet hverandre etter å ha registrert seg på en nettside hvor også leter etter sine søsken/halvsøsken. Anonym poster: f04e10b4807725c5c03cc07724e1d2f2 3
Gjest Hmmm Skrevet 3. desember 2012 #17 Skrevet 3. desember 2012 Folk mener ikke å være vanskelige, bare litt vanskelig å hjelpe når en ikke vet noen detaljer om din mor og far har fått prøverørsbefruktning og ev. donert et ekstra egg/befruktet egg er en annen situasjon enn at de har fått et befruktet egg på en klinikk hvor det flere befruktet samtidig og fordelt på flere foreldrepar. Og tviler litt på at en klinikk vil gi deg slike opplysninger? Mener å ha sett tv-program hvor donorbarn har funnet hverandre etter å ha registrert seg på en nettside hvor også leter etter sine søsken/halvsøsken. Anonym poster: f04e10b4807725c5c03cc07724e1d2f2 Jeg skjønner det. Men jeg vet jo ikke noe mer selv,og da blir det litt frustrende, når jeg enda presiserer at jeg ikke vet mer enn at jeg har en søster, og hun er prøverør, men så kommer det likevel spørsmål. Det er det jeg vil finne ut av, og derfor lurer på hvordan jeg skal gå frem. Men jeg beklager, at jeg ble litt utålmodig, jeg vil bare til bunns i dette rotet.
Chloe- Skrevet 3. desember 2012 #18 Skrevet 3. desember 2012 Det grunnleggende du må gjøre er å finne ut om det var mors egg + fars sperm eller donoregg + donorsperm som lagde deg.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #19 Skrevet 3. desember 2012 Jeg skjønner det. Men jeg vet jo ikke noe mer selv,og da blir det litt frustrende, når jeg enda presiserer at jeg ikke vet mer enn at jeg har en søster, og hun er prøverør, men så kommer det likevel spørsmål. Det er det jeg vil finne ut av, og derfor lurer på hvordan jeg skal gå frem. Men jeg beklager, at jeg ble litt utålmodig, jeg vil bare til bunns i dette rotet. Men sånn logisk sett om hun er prøverør, og dere er så og si identiske - så må dere komme fra samme egg som har delt seg, så da må du også være prøverør? Vet du om foreldrene dine er dine genetiske foreldre? Hvordan vet du at dere er identiske, regner med foreldrene dine har fortalt det? For å komme noe videre er jeg redd du må prøve å få noen opplysninger fra faren din. Fødselsattesten vil ikke si noe annet enn hvor du er født og hvem som er foreldre, men dette vet du jo selvsagt. Du er nødt til å finne ut hvilken klinikk det ble utført på. Anonym poster: f04e10b4807725c5c03cc07724e1d2f2 1
Gjest Hmmm Skrevet 3. desember 2012 #20 Skrevet 3. desember 2012 Det grunnleggende du må gjøre er å finne ut om det var mors egg + fars sperm eller donoregg + donorsperm som lagde deg. Det er min mor sine egg, for jeg er som snytt ut av nesen på henne, og hun må ha gitt bort ett egg til ei annen. Det må være samme spermdonor på begge eggene, da jeg og mine søster er helt like. Og så videre? Informasjon om eggdonorer og mottakere er vel konfidensielle? Og hvordan får jeg da tilgang? Og er det ikke en felles database for slikt, for å ringe rundt til klinikker her og der er vel ganske dødfødt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå