Gjest Anonym Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Var på fylla sammen med min kjæreste for noen helger tilbake hos en kompis av min kjæreste. Plutselig skulle min kjæreste og kompisen opp på loftet til denne kompisen og se på noe greier. Jeg spurte om jeg kunne bli med, men det "trengte" jeg ikke da de bare skulle opp og rett ned igjen. Da denne seansen tok litt tid tok jeg tilfeldigvis opp mobilen til min kjære for å sjekke face, og når jeg skrur av tastelåsen er det første jeg ser meldingsutvwklig mellom denne kompisen og min kjæreste, hvor min kjæreste lurer på om han har noe "morrostoff". Kjenner klumpen i magen da jeg ikke kan fordra dop, men setter meg ned og observerer situasjonen. Når de to kommer tilbake ser jeg at kjæreste har en forferdelig trang til å dra fingeren under nesa og snufser. Jeg lukter lunta og stormer ut derifra med skoene under hånda å veska på halv 8. Setter meg utenfor og tar på meg skoene og kjæreste kommer løpende etter meg. Konfronterte han med at jeg hadde lest meldingene og skjønte hva som foregikk. Når han prøver å komme med unnskyldinger setter jeg i tidnes hardeste bitchslap (av ren forbannelse) og går derifra. Forteller han det at om han drar hjem nå og tenker over hva han faktisk har gjort, så skulle jeg vudere å tilgi han. Dette har jeg fått bekreftet at han har gjort.Jeg har knappt snakket til han siden episoden. Han kontakter meg mye og er veldig ydmyk ovenfor det han gjorde i og med at jeg har fortalt han før at dette fordrar jeg ikke. Må legge til at han ellers er en oppegående og vanlig fyr med en fast jobb. Han har senere fortalt meg at dette ikke er noen vane for han, men noe han gjør engang i blandt for morros skyld. Har de siste dagene begynt å tenkt litt: Var jeg for knallhard i måten jeg taklet det på? Er det sannsynlig at dette gjentar seg? Hva kan jeg gjør for å forhindre at det skjer igjen? Hilsen fortvilet anonym.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Du var for hard. HANS liv, HANS valg. Anonym poster: 0260806ec9e2cb630875dd9b58dcbe6b
Gjest Anonym Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Det er klart det er - og det får han jo. Det er bare at om han har tenkt til å tilbringe tilværelsen med meg, som han gir utrykk for, så tolererer jeg ikke slikt (av personlige grunner). Dermed er det jo opp til han om han vil ruse seg uten meg eller ikke ruse seg sammen med meg. Ja takk begge deler er ikke mulig i denne situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Nei, synes ikke du var for hard, men du kan ikke la vær å snakke med han. Synes du bør ringe i morgen tidlig, da har han sikekrt ikke tid til å snakke, men dere kan jo bestemme dere for å ta det etter jobb. Anonym poster: 15b487441d1298db039456eb55b353bb 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Du bestemmer selv om du tolerer dopbruk eller ikke, og det er da helt opp til deg om du evt vil gjøre det slutt. Det som IKKE er greit er å bruke vold, du gikk langt over streken da du slo ham. Skjønner at du ble sjokkert, forvilt og skuffet - og det er helt normalt å reagere, men vold løser virkelig ingenting. Snu på det - hadde du ønsket noe mer med ham å gjøre dersom han hadde slått deg? Anonym poster: 00f83ba19ddf0daa24519488661b9991 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Man skal aldri ty til vold. Anonym poster: b4a7498f8c3c86d152d0cde3d1b2f41e 1
ninuska_ Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Jeg føler det er vanskelig å svare på om du var for hard - for det avhenger av hvordan du stiller deg til dopbruk. Selvsagt skal man ikke slå, men jeg har full forståelse for det i situasjonen. Jeg syns det blir litt feil å fokusere på at hun klasket til han i dette tilfelle (selv om man kunne spart seg for det), men han har tydeligvis forsøk å skjule hans "morrogreier" for kjæresten. Vet han hvordan du stiller deg til dopbruk? Jeg har nulltoleranse for dop - og jeg hadde ikke tolerert en glipp en gang om min kjæreste hadde visst hvordan jeg stiller meg til det i øyeblikket han tok det valget. Hvis min kjæreste trenger det for å ha det gøy, så må han gjerne ha det kjempegøy for min del, men det blir uten meg i hans liv. Jeg har gjort det slutt med en eks på flekken (og aldri sett tilbake eller angret) når han røyket hasj siden "han savnet meg sånn... og ville glemme følelsen i et øyeblikk" - det var et øyeblikk for mye, og han kunne dope seg så mye han ville fra nå av for å glemme meg. Med venner er det litt annerledes - så lenge det ikke er i nærheten av meg. Ikke legg lokk på det du føler. Og ikke la andre fortelle deg hva som er riktig. Ja, jeg har blitt forsøkt presset til at "det er jo bare hasj!", "folk må få lov å gjøre som de vil" og lignende utsagn, men det er ikke slik jeg ser på det. Jeg har mine grunner, og jeg endrer ikke mening fordi noen forteller meg hvor gøy det er å spille Mario Cart når man er ruset eller hvor fantastisk det er for å slappe av... Jeg har null problem med å sette en strek over de menneskene som ikke respekterer mine verdier. Endret 3. desember 2012 av ninuska_ 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Jeg synes du var for slem med det slaget. Man slår ikke kjæresten! Han burde slutte om dere skal fortsette. Endret 3. desember 2012 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Jeg er enig med de andre her at slaget var over streken. Men ellers synes jeg ikke su overreagerte. Det jeg reagerer mest på er at han prøver å skjule det å lyve deg rett opp i trynet. Respektløst. Anonym poster: e2cbef18a90dd1bcc0e643f8d4e2d1bd 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Igjen blander folk hasj med annen narkotika. Det er så ufattelig kunnskapsløst at jeg blir dårlig. Hvorfor er voksne mennesker så lite interesserte i å innhente fakta? Anonym poster: 9656ed2a816b7d3547dd73ad46499026
Gjest hulderjenta Skrevet 3. desember 2012 #12 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Slaget var over streken. Han har lov til å gjøre som han vil. Men - da blir det i så fall uten deg. Jeg har full forståelse for at du reagerte. Jeg har selv vært i et forhold som ble ødelagt av dop, der min kjæreste gikk fra å være verdens snilleste og mest reale til å bli en som truet med bank og kun var opptatt av dop-vennene sine. Nå har jeg ingen toleranse for det i et forhold. Hva venner av meg gjør får være helt opp til dem, de får leve sitt liv som de selv vil - akkurat som jeg lever mitt. Men om noen skal være i et forhold med meg så får de respektere den grensen min. Den respekten går naturligvis begge veier, for all del. Men; ingen respekt, intet forhold. Endret 3. desember 2012 av hulderjenta
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #13 Skrevet 3. desember 2012 For mange så er alle narkotiske stoffer uavhengig navn lik dop. Har ikke noe med kunnskapsløshet å gjøre at hasj blir kalt for dop. Innhente fakta? Hasj er femdeles regnet for å være ulovelig å bruke på lik linje med amfetamin, GHB etc. Anonym poster: 2a8379f6db0e1404e27c866fa53d35d1 5
Shinana Skrevet 3. desember 2012 #14 Skrevet 3. desember 2012 Jeg ville reagert temmelig likt deg, TS. Synes ikke du var for hard, kanskje bortsett fra "tidenes bitchslap" da. Har absolutt nulltoleranse for "morostoff", og det ville vært et krav fra meg at dette ble respektert. "Hans liv"? Det er da TS' liv også, og om hun ikke tolererer stoff i noen form så får vel typen ta konsekvensen da ved enten å slutte eller gå. Hvis han har et problem med å velge blant de to mulighetene så forteller vel det det meste. 1
Shinana Skrevet 3. desember 2012 #15 Skrevet 3. desember 2012 Jeg føler det er vanskelig å svare på om du var for hard - for det avhenger av hvordan du stiller deg til dopbruk. Selvsagt skal man ikke slå, men jeg har full forståelse for det i situasjonen. Jeg syns det blir litt feil å fokusere på at hun klasket til han i dette tilfelle (selv om man kunne spart seg for det), men han har tydeligvis forsøk å skjule hans "morrogreier" for kjæresten. Vet han hvordan du stiller deg til dopbruk? Jeg har nulltoleranse for dop - og jeg hadde ikke tolerert en glipp en gang om min kjæreste hadde visst hvordan jeg stiller meg til det i øyeblikket han tok det valget. Hvis min kjæreste trenger det for å ha det gøy, så må han gjerne ha det kjempegøy for min del, men det blir uten meg i hans liv. Jeg har gjort det slutt med en eks på flekken (og aldri sett tilbake eller angret) når han røyket hasj siden "han savnet meg sånn... og ville glemme følelsen i et øyeblikk" - det var et øyeblikk for mye, og han kunne dope seg så mye han ville fra nå av for å glemme meg. Med venner er det litt annerledes - så lenge det ikke er i nærheten av meg. Ikke legg lokk på det du føler. Og ikke la andre fortelle deg hva som er riktig. Ja, jeg har blitt forsøkt presset til at "det er jo bare hasj!", "folk må få lov å gjøre som de vil" og lignende utsagn, men det er ikke slik jeg ser på det. Jeg har mine grunner, og jeg endrer ikke mening fordi noen forteller meg hvor gøy det er å spille Mario Cart når man er ruset eller hvor fantastisk det er for å slappe av... Jeg har null problem med å sette en strek over de menneskene som ikke respekterer mine verdier. Nemlig! Signeres!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. desember 2012 #16 Skrevet 3. desember 2012 Igjen blander folk hasj med annen narkotika. Det er så ufattelig kunnskapsløst at jeg blir dårlig. Hvorfor er voksne mennesker så lite interesserte i å innhente fakta? Anonym poster: 9656ed2a816b7d3547dd73ad46499026 Fordi det står på dopingslista.
Gjest Anonym Skrevet 3. desember 2012 #17 Skrevet 3. desember 2012 Hei alle! Takk for gode svar. Er enig i at jeg kunne spart meg for det slaget, men jeg var full, sint, skuffet, irritert og frustrert på samme tid. Tro meg, jeg er ikke en person som vanligvis tyr til vold da jeg som oftest tyr til tårer i stedet, men akkurat i denne situasjonen skjedde det altså ikke. Jeg ble bare så skuffet over at mennesket jeg har tilbringt dagene med de to siste årene kan finne på å lyve sånn for meg. Jeg tviler på at han har "glemt" hvordan jeg føler ovenfor narkotika, i og med at han prøvde og skjule at det skjedde fra meg. Han er i slutten av 20 årene, jeg i starten, så jeg regner med at han skjønner at ting har konsekvenser.! Har sendt ham en melding, så tar vi det etter det.
Cristella Skrevet 3. desember 2012 #18 Skrevet 3. desember 2012 Håper det ordner seg for dere, ts. Har selv hatt et langt forhold med en som etter hvert begynte å dope seg. Jeg gav han sjanse etter sjanse, men han tok det aldri seriøst og brydde seg fint lite om hva jeg mente om det. Hadde nok reagert på samme måte, dessverre, om han hadde holdt det skjult for meg. Kanskje litt brutalt med slaget, men det veit du jo selv. Håper for både din og hans del at han kommer seg ut av dette med det samme, før det blir en vane!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå