dilletante Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Jeg er av de få som ikke har skaffet meg smarttelefon ennå, men nåværende telefon holder på å ta kvelden, så jeg må vel bite i det sure eplet jeg også Jeg har ikke tenkt å bruke mer enn 2000 kr på ny telefon, og lurer på om noen har erfaringer og anbefalinger? Hvis det skal være noe spesielt jeg ønsker meg, så er det et ok kamera og etter forholdene god batteritid...
Klatt Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Til rundt 2000 har du en del å velge mellom. Har du tenkt noe på størrelse? Mange foretrekker enten små eller store telefoner, alt etter hva de skal bruke den til. Personlig ville jeg nok anbefalt Sony Xperia J eller Samsung Galaxy Ace 2 dersom du får tak i den. Du har også den første Ace-telefonen til Samsung, dersom du ikke får tak i Ace 2. Lite forskjeller mellom de to, selv om jeg ville satt fingeren på Ace 2. Her har du en link som sammenligner Ace 2 med Ace: http://www.gsmarena....9&idPhone2=3724 Begge telefonene ligger i skrivende stund til 1995 på Elkjop.no Alt i alt ville jeg sagt at Ace 2 er det beste kjøpet av telefonen jeg har nevnt, Xperia hvis du er på jakt etter en litt tynnere telefon. De er mye i samme løpet, hovedsaklig ville jeg basert valget på fasong om det stod mellom de tre. Endret 3. desember 2012 av Klatt
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Til rundt 2000 har du en del å velge mellom. Har du tenkt noe på størrelse? Mange foretrekker enten små eller store telefoner, alt etter hva de skal bruke den til. Personlig ville jeg nok anbefalt Sony Xperia J eller Samsung Galaxy Ace 2 dersom du får tak i den. Du har også den første Ace-telefonen til Samsung, dersom du ikke får tak i Ace 2. Lite forskjeller mellom de to, selv om jeg ville satt fingeren på Ace 2. Her har du en link som sammenligner Ace 2 med Ace: http://www.gsmarena....9&idPhone2=3724 Begge telefonene ligger i skrivende stund til 1995 på Elkjop.no Alt i alt ville jeg sagt at Ace 2 er det beste kjøpet av telefonen jeg har nevnt, Xperia hvis du er på jakt etter en litt tynnere telefon. De er mye i samme løpet, hovedsaklig ville jeg basert valget på fasong om det stod mellom de tre. Den eneste av de tre som har dual core, er Ace2. Siden Xperia J kan oppgraderes til ICS, er vel en single core litt veikt? Anonym poster: 2702978081266d08f8a9d615af0a0a7c
dilletante Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2012 Takk for svar Jeg vil helst ikke ha en veldig stor telefon, samtidig som jeg tenker at det er lettere å bruke touchskjerm osv på en litt halvstor en. Skal kikke på de du anbefaler I hvilke sammenhenger trenger jeg egentlig dual core på en telefon? Hvilke prosesser blir merkbart raskere..?
-Jiinxs- Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Dualcore er raskere enn en single core. Men om man har litt toldmodighet så har det ikke så mye å si. Synes jeg hvertfall. Det er kanskje en begrensing på hvor mange programmer du kan ha kjørende i bakgrunnen (før mobilen blir treeeg), men som oftes så pleier nå jeg å lukke programmer etter jeg har brukt de.
dilletante Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2012 Men vil alt gå tregt/tregere med en single core, eller spiller det for eksempel liten rolle når man mest bruker telefonen til sms, chatting, surfing (ikke spill)? Uansett høres jo Samsung Galaxy Ace2 ut som en interessant telefon da, så jeg kommer til å se nærmere på den
Lutetium 71 Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Selv har jeg en Xperia Sola. Mindre skjerm enn på "J" modellen (3,7 mot 4 tommer), og syns godt skjermen kunne vært noe større. Mest på grunn av spill, men også tastaturet blir litt "krympet" på denne skjermen (så har jeg jo store hender også, det har vel noe å si). Har ikke hatt noen smartmobil før, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men syns min er helt grei. Litt periodevis lugging i minecraft, men ellers ingenting. Se litt i butikkene, og finn ut hvor stor (eller liten) skjerm du kan leve med. Endret 3. desember 2012 av Lutetium 71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå