Gå til innhold

Hvordan godta seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, hvordan godtar man den man er? Jeg er 21 år, student og bruker mesteparten av tiden på lesesalen, hjemme, trening eller være med venner. Jeg har en ganske tynn kropp og en smalt ansikt, jeg vil ikke si jeg er kjekk selv om et par har sagt det til meg. Jeg har også ganske nerdete interesser, film, musikk, spill, tv serier og data/teknologi er ting jeg driver med. Jeg føler alt alle andre har så mer spennende interesser enn meg, det samme føler jeg når det gjelder klesstil. Jeg er ikke veldig bevandret i moteverdenen og går som regel i jeans, chinos med hvit tskjorte og en genser eller skjorte over. Jeg liker ikke å skille meg ut så kler meg mest som alle andre, selv om jeg selv har visse meninger om hva jeg vil og ikke vil gå med. Jeg fokuserer for mye på hva andre tenker og mener om meg og hva de gjør i forhold til det jeg gjør. Jeg vil gjerne bare godta den du er, men hvordan gjør man det?

Jeg kan slutte å tenke på hva andre mener, men det er jo ikke en tankeprossess en bare kan skru av. Jeg føler at dette hemmer meg når det kommer til jenter også, det at jeg ikke er trygg på hvem jeg er. Er det noen som har noen tips?

Anonym poster: 78834d4db36be48ebf5158ad00ffbd26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanskelig å bli trygg og komfortabel med den man er. For noen kommer det rett og slett med alderen. At etter hvert som man modnes, blir man mer trygg på seg selv og trygg på at man er den man er og det er greit. For andre kommer det ikke like lett. Det er vanskelig å komme med konkrete tips til hva man kan gjøre for å få bedre selvtillit og et bedre selvbilde. For noen hjelper det at man bare forteller seg selv hele tiden at man er unik, at man er den man er, og det er helt fint. For andre hjelper det at noen setter pris på den man er, i form av komplimenter eller andre sånne "selvtillits-boost". Det er vanskelig.

Jeg syns forøvrig at du bør være fornøyd med den du er. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har egentlig ikke så mye godt å komme med, men du høres ut som en stødig fyr som er godt kjent med deg selv og hvem du er. Det er mye greiere å være rundt folk som tør å stå for hvem de er, hva de driver med og hva de mener, enn "medvindsmennesker" som har interesser, meninger og verdier ettersom hvordan det passer. Som Rubies sier over, kanskje kommer det med alderen, kanskje må du bare puste dypt med magen og tenke at du er du, og det er det du trives med! H

ar egentlig ikke så mye konkret å komme med, men prøv og vær fornøyd med den du er, for det virker det som om du har grunn til! :)

Skrevet

TS, mitt råd er å være deg selv, og ikke minst vær ærlig, og hjelpsom. Dine interesser gjør deg unik på din måte.

En løgn blir før eller siden gjennomskuet. Da sitter du i saksa...

• Liker 1
Skrevet

Det du sliter med er det 90% sliter med og jeg kan bare si at det blir bedre etterhvert som du får flere lvserfaringer. Det vil alltid være noen som du ikke er bra nok for, og det kan du velge å ta til deg eller akseptere. Det er mye bedre å være seg selv og være ekte og ha mennesker rundt deg som liker deg for den du er, eller bli litt likt av alle uten å være deg selv, endre væremåte ut i fra hvem du er osv.

Hvis du klarer å bli deg selv allerde nå¨, vil du slippe det styret i en alder av 30 + som de fleste andre finner ut av det.

Gjest Lurifix
Skrevet

Jonas du har bare et problem! Lær deg å gi faen! Skjønner du det? Gi faen!

Dessuten har man ingenting å tape på å være seg selv, men man har alt å vinne. Ikke bare det, men folk gir faen når du er deg selv. Kjenner folk som er helt super duper awkward å snakke med, men de får seg jenter le-le-lett!

Skrevet

1)Tips, bli kjent med flere jenter. Å få jentevenner er ikke så lett, men du kan jobbe med dem og la de se de gode sidene dine.

2) du er student, de fleste studenter er jenter, om studiet ditt har å jenter, så øk sjansense dine ved å bli med i en forening med høy jenteandel. Sykt mange får sin ørste kjæreste og leter etter kjæreste når de har flyttet hjemmefra og mistet mange av sine gamle venner.

3) fortsett å tren, det øker sjansene dine.

4) ikke tilbring mer tid hjemme enn du må. Sosialiser deg og prøv noen nye aktiviteter, det øker ikke bare damesjansen, men du kommer til å angre om du går gjennom hele studietiden uten å ha prøvd å se hva du virlkelig ville. Teater, avis, karate, radio, etc

Anonym poster: 4794ba47bb79433657c7581f447b63e8

Skrevet

Som tittelen sier, hvordan godtar man den man er? Jeg er 21 år, student og bruker mesteparten av tiden på lesesalen, hjemme, trening eller være med venner. Jeg har en ganske tynn kropp og en smalt ansikt, jeg vil ikke si jeg er kjekk selv om et par har sagt det til meg. Jeg har også ganske nerdete interesser, film, musikk, spill, tv serier og data/teknologi er ting jeg driver med. Jeg føler alt alle andre har så mer spennende interesser enn meg, det samme føler jeg når det gjelder klesstil. Jeg er ikke veldig bevandret i moteverdenen og går som regel i jeans, chinos med hvit tskjorte og en genser eller skjorte over. Jeg liker ikke å skille meg ut så kler meg mest som alle andre, selv om jeg selv har visse meninger om hva jeg vil og ikke vil gå med. Jeg fokuserer for mye på hva andre tenker og mener om meg og hva de gjør i forhold til det jeg gjør. Jeg vil gjerne bare godta den du er, men hvordan gjør man det?

Jeg kan slutte å tenke på hva andre mener, men det er jo ikke en tankeprossess en bare kan skru av. Jeg føler at dette hemmer meg når det kommer til jenter også, det at jeg ikke er trygg på hvem jeg er. Er det noen som har noen tips?

Anonym poster: 78834d4db36be48ebf5158ad00ffbd26

Høres ut som meg selv da jeg var 21!

Du kan ikke forandre den du er, bortsett fra at du kan bli glad i den du er - i tillegg til hva du er (nerdete, tynn, osvosv).

Spis nok proteiner og tren vekter, så bygger du kroppen din, men selvsikkerhet og glimt i øyet må du hente i deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...