PepsiMax Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Jeg spiser mye wokgrønnsaker til middag med noe magert kjøtt til, men syns jeg spiser så utrolig mye før jeg blir mett da jeg spiser dette. Vet jo at det er lite kcal, men likevel... Hvor mye vil dere si er en grei middagsporsjon? Tenker ca gram? Tenker i hovedsak normal mengde uten at det er noe slanking inne i bildet.
belle_ Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Jeg kjøper de ferdig wokblandingene, spiser halve posen, blir vel 250 g grønnsaker? Har alltid litt ris eller pasta og banan.
Athene Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Grønnsaker kan du spise så mye du vil av, uten å tenke på kalorier. Men hvor mye olje bruker du på? Min erfaring er at mange slankere spiser mye wok fordi det smaker så godt, uten å tenke på at de bruker store mengder olje på 80-100 kalorier skjeen for å tilberede den.
PepsiMax Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2012 Jeg bruker veldig lite olje. Kun bittelitt til steking. Vet det er minimalt med kcal, tenker mer hva som ville vært en "normal" porsjons størrelse. Takk for svar belle_, hvor mye har du hvis du har kun grønnsaker og kjøtt da? Hvor mye er evt litt ris/pasta?
belle_ Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Jeg bruker veldig lite olje. Kun bittelitt til steking. Vet det er minimalt med kcal, tenker mer hva som ville vært en "normal" porsjons størrelse. Takk for svar belle_, hvor mye har du hvis du har kun grønnsaker og kjøtt da? Hvor mye er evt litt ris/pasta? Har nok samme mengde selv om jeg bare har grønnsaker og kjøtt. Ikke pga kaloriene, men mest fordi jeg synes det er for kostbart å spise en hel pose wok av gangen. Av kjøtt har jeg 150 g ca. Litt ris for meg er 60 g kokt fullkornris, spiser en halv pose av de som er boil in bag.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Jeg spiser glatt 400-500 gram grønnsaker når jeg har wok. Grønnsaker har lite kalorier, og er godt og sunt. Det er ingen grunn til å tenke "normal" porsjon. Et til DU blir mett, ikke tenk på hva andre spiser. Du vet ikke hvilken kroppsstørrelse de har, hvor aktive de er, eller hvor mye de spiser til de andre måltidene. Anonym poster: 234985991ca1b60eda2cac2fcfdf4ea7 1
Jubii Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Jeg spiser en halv pose wok-blanding og ca. 200 gr kjøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå