Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg skal som vanlig lage fløtekarameller til jul, og tenkte å pakke de litt fint inn i cellofan for å gi bort.

MEN, er det noen som vet om det finnes ferdig kuttet cellofan i firkanter, nettopp til dette formålet, eller må jeg stå å klippe ut for hånd til hver eneste en karamell? Og evt. Hvor man får kjøpt dette?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har i to størrelser på Søstre Grene!!

Jeg skal forresten fylle dem med brendte mandler ;-)

Skrevet

De har i to størrelser på Søstre Grene!!

Jeg skal forresten fylle dem med brendte mandler ;-)

Mener du poser? Jeg mener ferdig utskjerte firkanter i cellofan til å pakke rundt karamellene, som et drops liksom. Vanligvis har jeg brukt mellomlegspapir, men vil gjøre det litt finere i år.

Skrevet

Jeg tror du må klippe selv, jeg har i allefall gjort det når jeg har brukt cellofan. Kjøpte det på bokhandel, de har mange forskjellige farger.

Men de siste årene har jeg bare brukt mellomleggspapir til å pakke inn i. De er akkurat passe i størrelse, man slipper denne klippinga. Også syns jeg de går et litt "gammeldags" utseende. Blir litt koselige liksom :fnise:

Skrevet

Jeg tror du må klippe selv, jeg har i allefall gjort det når jeg har brukt cellofan. Kjøpte det på bokhandel, de har mange forskjellige farger.

Men de siste årene har jeg bare brukt mellomleggspapir til å pakke inn i. De er akkurat passe i størrelse, man slipper denne klippinga. Også syns jeg de går et litt "gammeldags" utseende. Blir litt koselige liksom :fnise:

Ja, det er det jeg har brukt også, men jeg syns det er rart det ikke finnes sånne i cellofan :/

Skrevet

Det finnes mellomleggsplast også da, sånn grønn pakke Noen som har prøvd å pakke karameller i det? Cellofan synes jeg er vanskelig å pakke i, det spretter bare opp igjen.

Skrevet

Jeg brukte slike småe smørpapirark, også limte jeg på klistemerke :) Lette etter Cellofan selv, men fant bare poser.

Skrevet

Det var jo bare en vanlg rull med cellofan?

Ja, så kan man bare klippe ut den str man selv ønsker :)

Skrevet

Det finnes, men vet ikke om det er å få kjøpt i Norge? Har ei venninne som lager mye drops og karameller i gaver til jul, og hun har bestilt fra USA. Hvilken nettbutikk vet jeg dessverre ikke, men prøv å google f.eks cellophane pre cut eller candy wrapper cellophane så finner du flere :)

Skrevet (endret)

sent svar,men ja,store og små poser,veldig fine å pakke i.Lett å åpne/lukke.Synes selv det må være litt "krøkkete" å snurpe sammen cellofan ..??

Kan jo legge til at jeg knytter det med hyssing el. lignende og gjøre pakken litt "fluffy" så pynter jeg med glansbilder/etiketter

Endret av søstertusenfryd
Skrevet

Jeg pleier å bruke plastfolie, som jeg må kutte opp selv. Men den sitter i hvert fall fast rundt karamellene.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...