AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Hei, Jeg er ei jente på 16 år som har et problem. Fra og med skolestart neste år, skal min søster (17), jeg og ei venninne (17) flytte på hybel. Vi fikk lov av våre foreldre, de syns det var flott vi ville ta ansvar selv. Det må sies at foreldrene våre viser oss stor tillit i de fleste saker. Jeg fikk for ca. en måned siden lov å dra på ferie til utlandet sammen med noen venner samt et par reiseledere/foreldre. Mamma og pappa hadde gitt meg beskjed om at jeg måtte holde meg på samme hotellet som reiselederne, men etter et par uker ble dette ganske kjedelig da vi bodde langt oppe på fjellet, og kun et par av de andre var på min alder. Vi 3 bestemte oss derfor for å dra til et hotell 20 minutter unna, for å bo hos noen vi hadde truffet der over natten. Vi regnet med at reiseleder ikke ville merke vi var borte, eller melde ifra til våre foreldre om at vi var borte for natten (Vi fortalte noen foreldre vi skulle bo der over natten, så de visste hvor vi var). Reiseleder ringte over alle odds til pappa dagen etterpå (da han faktisk hadde truffet oss og sett vi var i god behold), og han ble ikke glad i det hele tatt. Foreldrene mine mener det var et stort tillitsbrudd, og at det å flytte på hybel fra neste år kanskje ikke blir aktuelt. Dette mener jeg er veldig, veldig strengt. Det må nevnes at jeg nesten aldri bryter regler, det har kun skjedd en gang før. (Verken å overnatte på et annet hotell for en natt eller drikke litt for mye én gang, er etter min mening noe stoort tillitsbrudd, jeg er tross alt ungdom og må leve litt.) Så, dere andre foreldre her ute, hva syns dere? Er foreldre mine strenge, eller er det en konsekvens jeg burde ha forutsett? Evt. hva kan jeg gjøre for å få de på "god-siden" igjen? Hilsen ei som egentlig er en skikkelig grei jente, og som har skikkelig lyst å flytte på hybel neste år! Anonym poster: c732521dc52a09ad720639d32d7345a3
Steinar40 Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Jeg er forsåvidt ikke forelder selv, men det du burde ha gjort var å kontakte foreldrene dine først og forklart situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå