AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Gutten min blir fem år om noen dager, og han tror at julenissen finnes. "Nissen" kom på besøk sist julaften, og sønnen min gleder seg veldig til at han skal komme i år også, og hver gang han f.eks. har vært flink til å pusse tennene, eller hjelpe til å dekke på bordet, sier han "tror dere julenissen vil komme nå når jeg har vært snill med å hjelpe?". Problemet er at jeg (jeg er altså hans mor) var julenisse i fjor, og komme kanskje til å være det i år også (om ikke faren eller den eldre broren vil være, vi skal feire på hytta og kan ikke be venner eller naboer om å være nisse). Jeg er bare så bekymret for at han skal finne ut at nissen ikke egentlig finnes, da det gir han så mye glede! Jeg vet han vil bli knust dersom han finner det ut! Men samtidig kommer han jo til å finne det ut en gang. Huff, angrer nesten på at vi lærte han opp til å tro på nissen fra begynnelsen av. Vet egentlig ikke helt hva jeg vil frem til, må bare lufte bekymringene mine. Ble deres barn skuffet da de fant ut av nissen ikke fins i virkeligheten? Når og hvordan fant de det ut? Anonym poster: 03c902bd7a859c7c12fe841572796c15 1
Wanita Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Nå tror gutten min enda på nissen, men han er bare 4 år. Søstra mi trodde på nissen frem til ho var 13 år.....da avslørte foreldrene hennes (min far og stemor) for henne at nissen ikke fantes. Ho har vel vist det i noen år, men så virkelig ønska at han fins. Og skuffelsen var VELDIG stor. Tror nok det var hennes "verste" jul. Men kan dere ikke prøve at en av dere er nisse i år og da?? Og etterhvert kan man skrive brev til barna og si at nå er du så stor at nissen må ta seg av de litt mindre barna??!! (og hilsen nissen da) 1
Rosadotten Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har ikke barn, men jeg trodde på nissen så og si hele oppveksten. Men så vokser man opp, innser logikken at ingen mann som er så tjukk kan trøkke seg gjennom en pipe, og levere gaver til alle barn i løpet av kun én natt. Men når jeg var liten, så fikk de også forskjellige familiemedlemmer til å kle seg ut som nissen, blant annet storesøstra mi. Hun kom med sekk og gave til meg, og jeg var sååå glad. Så tittet jeg i julestrømpen og fant ut at nesten all sjokoladen var borte. Så spurte jeg søstra mi (hun som spilte nisse, etter at hun hadde tatt av kostymet) hvor all sjokoladen var. Hun svarte at nissen spiste det før han gikk. Oh yes, she did. Men en liten del av meg liker fremdeles å tro at nissen finnes Og jeg blir nesten fornærmet når folk sier at han ikke gjør det, til tross for det logiske. Men personlig så ble jeg ikke særlig skuffet Hvis sønnen din på en eller annen måte finner det ut, så sier du bare at du jobber for nissen eller noe 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Men kan dere ikke prøve at en av dere er nisse i år og da?? Og etterhvert kan man skrive brev til barna og si at nå er du så stor at nissen må ta seg av de litt mindre barna??!! (og hilsen nissen da) Jo, jeg ser nå at jeg la frem ting litt uklart, men poenget er at jeg er bekymret for at sønnen min skal forstå at jeg/mannen min/den eldre broren spiller nissen, nå som han er eldre og forstår mer. Godt tips det med å skrive brev, forresten (kanskje han kan lese mer til neste år, så kan jo ty til den løsningen da, dersom han forstsatt tror) Hvis sønnen din på en eller annen måte finner det ut, så sier du bare at du jobber for nissen eller noe Ja, god ide Anonym poster: 03c902bd7a859c7c12fe841572796c15 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Jeg er bare så bekymret for at han skal finne ut at nissen ikke egentlig finnes, da det gir han så mye glede! Jeg vet han vil bli knust dersom han finner det ut! Men samtidig kommer han jo til å finne det ut en gang. Huff, angrer nesten på at vi lærte han opp til å tro på nissen fra begynnelsen av. Anonym poster: 03c902bd7a859c7c12fe841572796c15 Hadde bare religiøse maktmennesker vært like ydmyke som deg! Der i gården er det ingen som tørr å slippe katta ut av sekken. Anonym poster: 55a6bd114c09aea474a8a327bd994721 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Hadde bare religiøse maktmennesker vært like ydmyke som deg! Der i gården er det ingen som tørr å slippe katta ut av sekken. Anonym poster: 55a6bd114c09aea474a8a327bd994721 hæ, hva mener du? Anonym poster: 03c902bd7a859c7c12fe841572796c15
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 hæ, hva mener du? Anonym poster: 03c902bd7a859c7c12fe841572796c15 Liten avsporing fra min side, bare. Det er bare så rart at en form for overtro, tro på nissen, er det lov å slutte å tro på (og godt er det, egentlig), mens andre former for overtro, går voksne mennesker rundt og tviholder på, til de blir gamle og dør. Skitt samma spør du meg! Anonym poster: 55a6bd114c09aea474a8a327bd994721
Wanita Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Jo, jeg ser nå at jeg la frem ting litt uklart, men poenget er at jeg er bekymret for at sønnen min skal forstå at jeg/mannen min/den eldre broren spiller nissen, nå som han er eldre og forstår mer. Godt tips det med å skrive brev, forresten (kanskje han kan lese mer til neste år, så kan jo ty til den løsningen da, dersom han forstsatt tror) Ja, god ide Anonym poster: 03c902bd7a859c7c12fe841572796c15 Jeg skjønte hva du mente....men jeg tror ikke du skal bekymre deg så alt for mye for det. Enten så skjønner han det eller så kan det hende han har en mistanke men ikke helt vet. Eller ikke gjetter det i det hele tatt. Så ville nok ikke tatt sorgene på forskudd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #9 Skrevet 2. desember 2012 Jeg tror jeg sluttet å tro på nissen da jeg var 6 år, og mamma kledde seg ut. Jeg kjente henne igjen på ringene og skoene, og så var det jo veldig åpenlyst at nissen kom akkurat da mamma gikk på do Anonym poster: ea922c8c41bf2b4e062cb727604bb034
Wanita Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 Får gjøre sånn som pappan vår gjorde en gang. Jeg kan vel ha vært 6-7 kanskje, og søstra mi hadde fortalt at det var pappa som var nissen. Jeg trodde på ho, og når nissen kom satt jeg til og med på fanget til nissen (for det var jo pappa, for pappa hadde gått på "do") Etter noen minutter kom pappa inn i rommet og sier høyt: Neimen har nissen kommet! Dæven jeg fikk fart av det fanget...... Til og med søstra mi var sjokkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå