Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Rett over jul er det tid for bacheloren, og jeg kjenner panikken kommer sigende..

Jeg aner ikke hvordan tema jeg skal velge, og hadde håpet på noen tanker og tips fra dere:)

Jeg har lest masse her på forumet, men føler liksom ikke at jeg finner noe jeg virkelig vil skrive om.

Jeg vet at jeg bør velge noe som jeg synes er spennende, men for tiden er jeg så ufattelig skolelei at akkurat nå er det ikke stort jeg synes er så veldig spennende.

Jeg har tenkt mye på MS, men hva kan jeg skrive om ift MS?

ALS er noe jeg synes er spennende, men det er igjen lite litteratur o.l om dette.

Ellers er jeg veldig opptatt av hvordan pasientene har det, så jeg har følt mye ensomheten mange eldre sitter med, enten på institusjon eller i hjemmet.

Jeg ser jo at jeg har en del her, men problemet er å finne noe jeg klarer og vil fordype meg i, og å forme en ok problemstilling..

Er det noen der ute med tips eller noen hjelpende ord på veien?:))

- 3 års stud.osl

Anonym poster: 405167bdc3057a1c4c48661e641d0226

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Du skriver ikke hva du studerer? Jeg antar det er noe innen helse?

Du må starte med litteratursøking. Hva finnes det allerede forskning på, hva ser du mangler, er det noe du kan sammenligne f.eks? Hvor stor skal oppgaven din være? Hvor lang tid har du? Skal du gjøre egen datainnsamling, eller skal du ta utgangspunkt i allerede innsamlet data?

Skrevet

Ups, studerer sykepleie :)

Skrevet

Takk for svar:) jeg har søkt litt, men blir liksom ikke så veldig mye klokere.

Oppgaven skal være på 9000 ord og vi har 16 uker på å skrive den.

Jeg tror jeg velger litteraturstudie, da det virker enklere.

-ts

Skrevet

Det vi fikk tips om var å skrive om noe som engasjerer deg, da er det lettere å holde fokus de mnd man skriver.

Ser du skriver du er skolelei, men husk at nå er det bare noen få mnd igjen :D

Jeg har valgt barn som pårørende som tema, og sakal forsøke å naile problemstilling iøpet av noen uker. Jeg skriver BA i sosialt arbeid, men mange av temaene kan gå igjen i spl og sos.arb.

Littaraturstudie er nok klokest på en så "liten" oppgave, vi skal skrive 8000, og be anbefalt litteraturstudie.

Det er og viktig å ikke gjøre det vanskeligere for deg selv enn du må, velg noe det finnes litteratur på, men forsøk å heller finne en ny vinkel, enn å skulle se på noe "nytt og spennende men omtrent uten litteratur".

Dette er tips vi har fått, som kanskje kan hjelpe noe? :)

Lykke til iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...