Tordensky Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Noen som har opplevd at babyen får mageknip av D-vitamin-dråper? Finner ikke noe særlig om det på nettet, de fleste som får mageknip er babyer som får tran.. Men her i huset har småen plutselig slitt sånn med magen, siste uken, og det startet omtrent samtidig med at vi startet å gi ham D-vitamin (Nycoplus dråper). Det er jo olje i, kanskje det er vrient for små mager?
Orchideae Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Vi har ikke merket noe her iallefall. Blander de i mme.
*Joyce* Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Jepp, begge mine har reagert på både tran og D-vitamindråper med magevondt og prosjektilgulping. Har ventet til etter innføring av fast føde ved drøyt 6 mnd alder, og da har det gått fint.
Gjest Elyssa Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 Vet du hva, dette har jeg faktisk også tenkt på den siste uken. Han begynte å bli mer urolig akkurat rundt tiden vi begynte med dråpene. Nå skal jeg i hvert fall følge bedre med og se om det kan være det!
Tordensky Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2012 Vi har ikke gitt dråper i to dager nå og vi har fått gladgutten vår tilbake! Han klarer å bæsje og få ut luft også uten "hjelp" (presse knærne hans mot brystet o.l). Bleiene er også normale (har sett rare ut og luktet grusomt), og han trykker bare normalt for å få ut det han strever med (det har han gjort siden fødselen). Skal gi det et par dager til, så prøver vi igjen med noen dråper og ser...
Teriyaki Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Er det sånn at dere lar vær å gi D-vitamin dersom det viser seg at det er det som gir mageknipen? D-vitamin er tross alt veldig viktig, spesielt når de er så små.
Gjest Elyssa Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Er det sånn at dere lar vær å gi D-vitamin dersom det viser seg at det er det som gir mageknipen? D-vitamin er tross alt veldig viktig, spesielt når de er så små. Jeg aner ikke, jeg Finnes det noe alternativ?
Gjest Misteltein Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Jeg aner ikke, jeg Finnes det noe alternativ? Tran?
Tordensky Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2012 Tran er vel enda tyngre å fordøye enn d-dråper... :-( Jeg tenker å vente en dag til eller to og så gi en lavere dose for så å trappe opp og se om det funker bedre å venne ham gradvis til det.. Hvis det ikke funker så blir det vel til at vi venter med det til vi begynner å introdusere fast føde.. Vil jo ikke tvinge i ham noe han får vondt av heller.. :-(
Gjest Misteltein Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Tran er vel enda tyngre å fordøye enn d-dråper... :-( Jeg tenker å vente en dag til eller to og så gi en lavere dose for så å trappe opp og se om det funker bedre å venne ham gradvis til det.. Hvis det ikke funker så blir det vel til at vi venter med det til vi begynner å introdusere fast føde.. Vil jo ikke tvinge i ham noe han får vondt av heller.. :-( Jeg mener at jeg leste en gang at d-vitamin dråper inneholder noe som heter d2, mens tran inneholder noe som heter d3. Jeg vet ikke, men kanskje det spiller en rolle?
*Joyce* Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 Jeg drøyet tilskudd i samråd med helsesøster med første, og gjorde det samme på egen hånd med andre. De har jo ikke klart å holde på hverken tran eller dråper, noen av dem, og å utsette dem for den plagingen hver dag var bare ikke aktuelt. De viste tydelig ubehag når det kom opp igjen, begge to, og viste tegn på magevondt i noen timer. HS vi hadde den gangen mente at iom at vi bærer så mye, ville baby få nok sol på kroppen til å dekke behovet i sommerhalvåret. Det har til alt hell passet med når på året de er født.
Teriyaki Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Jeg drøyet tilskudd i samråd med helsesøster med første, og gjorde det samme på egen hånd med andre. De har jo ikke klart å holde på hverken tran eller dråper, noen av dem, og å utsette dem for den plagingen hver dag var bare ikke aktuelt. De viste tydelig ubehag når det kom opp igjen, begge to, og viste tegn på magevondt i noen timer. HS vi hadde den gangen mente at iom at vi bærer så mye, ville baby få nok sol på kroppen til å dekke behovet i sommerhalvåret. Det har til alt hell passet med når på året de er født. Hva når man har baby på vinteren da?
Tordensky Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2012 Ja, det er jo litt tricky å bære på vinteren.. Og nå er det så kaldt her at vi ikke er ute i det hele tatt :-( Jeg mener også å ha lest at tran inneholder D3, men leser på flasken min med Nycoplus D-dråper at den inneholder D3, så kanskje det finnes ulike merker med D-dråper og?
*Joyce* Skrevet 4. desember 2012 #14 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Hva når man har baby på vinteren da? Som jeg skrev, for oss har det klaffet med årstid, men jeg hadde nok gjort det samme om vi hadde fått sensommer-/høst- /vinterbaby hvis den hadde reagert like kraftig som jentene mine har gjort. Forøvrig - nå bærer vi enda mer enn om sommeren (vogn på dette føret er jo håpløst), men det er heller lite eksponert hud nå, utover kinn og litt nese. Endret 4. desember 2012 av *Joyce*
Gjest Elyssa Skrevet 14. desember 2012 #15 Skrevet 14. desember 2012 Nå har vi prøvd å gi dråpene igjen etter 2 ukers pause, med samme resultat Jeg kommer ikke til å klare å gi han det igjen når han helt tydelig får fryktelig vondt! Og tran reagerer man vel i hvert fall på da? Er det krise hvis vi venter med dette til han får fast føde? Hva med å kjøpe en dagslyslampe han kan ligge ved? Noen som vet om det hjelper?
Tordensky Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 14. desember 2012 Jeg snakket med helsesøster om dette og hun sa det var lurt at vi tok pause og skulle prøve å trappe opp gradvis. Videre sa hun også at det viktigste var at han begynte ila første halvåret eller så, så det var ingen krise å vente til han skulle begynne med fast føde. Du kan jo også ta det selv og slik få litt mer i melken din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå