Gå til innhold

"Kan du nevne 3 dårlige sider ved deg selv?"- jobbintervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i løpet av livet vært på noen jobbintervjuer. Det siste var i forbindelse med en frivillig jobb, altså at jeg ikke får lønn. De som intervjuet meg spurte om jeg kunne si 3 gode og dårlige sider ved meg selv.

Jeg har tenkt litt på det i ettertid. Man vil jo ikke legge fram sine dårlige sider på et jobbintervju? Dessuten må jeg si at jeg har ikke så mange dårlige sider som går utover et arbeidsliv. Jeg sa at jeg er rimelig perfeksjonist, noe som kanskje kan oppleves som negativt for andre?

Anyway, hva ville dere svart på et slikt spørsmål? :klo:

Anonym poster: 40ceb2459045409259e2bfde29cfa638

Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet

Dette er et av de dårlige klisjefylte spørsmålene mange stiller. Man kan jo ikke forvente ordentlige svar der, synes alle bare sier "perfeksjonist" "alt for engasjert i jobben" "problemer med å si nei" osv.. altså kommer det ikke fram egentlige negative ting uansett.

• Liker 1
Skrevet

Dette er spørsmål som stilles for å se om du har selvinnsikt, evne til å se deg selv utenfra, ikke for at du skal blottlegge deg selv.

Svaret ditt var helt elendig og forteller endel om modenheten din. Huff.

Anonym poster: f3491faf9bbc315f28b677342ae51fa5

Skrevet

Jeg har i løpet av livet vært på noen jobbintervjuer. Det siste var i forbindelse med en frivillig jobb, altså at jeg ikke får lønn. De som intervjuet meg spurte om jeg kunne si 3 gode og dårlige sider ved meg selv.

Jeg har tenkt litt på det i ettertid. Man vil jo ikke legge fram sine dårlige sider på et jobbintervju? Dessuten må jeg si at jeg har ikke så mange dårlige sider som går utover et arbeidsliv. Jeg sa at jeg er rimelig perfeksjonist, noe som kanskje kan oppleves som negativt for andre?

Anyway, hva ville dere svart på et slikt spørsmål? :klo:

Anonym poster: 40ceb2459045409259e2bfde29cfa638

Jeg ville selvsagt nevnt tre dårlige egenskaper, smilt og sagt at jeg var bevisst på dem.

Anonym poster: f3491faf9bbc315f28b677342ae51fa5

Skrevet

Jeg hadde sagt sta, perfeksjonist og utolmodig. Fordi det er sånn jeg er i virkeligheten og.

Anonym poster: d7da8b5a3ee942dcf2ef938fedffab0f

Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

jeg sier negative ting om de ber om negative ting. Det er så gjennomskuelig om man sier positive negativer. Men jeg sier selvfølgelig ikke supernegative ting som notorisk utro, flink til å forsove meg og ler av folk som faller.

Sier som regel at jeg ofte snakker for mye, er innmari klønete og at jeg er uorganisert på privaten.

Endret av Uanonymbruker
  • Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Dumt spørsmål og alle kommer jo med innlærte fraser, "utålmodig" har jeg brukt et par ganger.

Skrevet

Jeg nevner tre negative sider ved meg selv som jeg er klar over, og fortsetter med å snakke litt om hvordan jeg jobber med dem. Passer på å unngå standardsvarene alle kommer med, og unngår ihvertfall de der håpløse "jeg er for perfeksjonistisk"-svadasvarene. Har fått veldig gode tilbakemeldinger på at jeg faktisk kommer med relevante svar, og at de kan se at jeg er ærlig.

Anonym poster: c599d635a690107de45330a9a3f71c9c

Skrevet

Ja herregud, jeg har sikkert 100 negative sider. Morgengretten, sur når jeg er sulten, utålmodig, blir sjeldent helt fornøyd, synes det er kjipt å må være utadvendt og superblid hele dagen, sta, liker ting på min måte, foretrekker å gjøre ting selv framfor å jobbe med folk, sutrete om jeg har en dårlig dag.. the list goes on.

Det er jo enkelte ting man IKKE bør si på jobbintervju da, som for eksempel at jeg er verdensmester i å sove lenge om morgenen og hater å stå opp..

ALLE har da vel dårlige, menneskelige sider som går utover arbeidslivet eller? :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...