Gå til innhold

Bokostnader i mnd?


huzky

Anbefalte innlegg

Betaler dere mye i bo-kostnader i måneden?

Lån/husleie/strøm i forhold til inntekt?

Jeg er foreløpig student, så jeg betaler 2000,- og mottar i snitt 8000,- på konto (lån/stipend). Dette utgjør altså 25%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er to voksne og to barn. Bokostnader (leier) er 6000 kr./mnd. Inntekten vår er 17000 pr.mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og et barn. Har nettopp kjøpt oss hus og betaler 5100 pr måned på et lån på 1 mill (det er inkludert billån på 45 000). Jeg er student og han er i full jobb, og vi har tilsammen ca 25 000 utbetalt hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte hus for to år siden og betaler 2700 pr mnd i lån, med et gjennomsnitt på strøm/forsikring/kommunale avgifter kommer vi nok opp i 3700 pr mnd. Vi er foreløpig bare oss to og har en netto inntekt på ca 26 000 pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokostnader for oss to (lån + husleie) er rett under 8000.

Jeg er student og har ca 9000 ut hver måned (noen ganger mer) Han jobber fult som telemontør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drøyt 2 mill i boligån (enebolig) og betaler mellom 10 og 11000 i måneden.

Av dette dekker vil 8-9000 med leie fra en utleieleilighet og betaler derfor bare ca 2000 av lønna vår.

Tipper at vi har utbetalt ca 30000 pr mnd til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dolphina

Ca.9000 inkludert alt!

Jeg er student og han jobber.

Har vel utbetalt til sammen rundt 25000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi betaler 7000 på lånet, 1700 i husleie og ca 1000 i strøm , altså i underkant av 10000. Jeg er student, sambo arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 6500 i mnd. Av dette er 4300 husleie og resten lån. Vi startet med avdragsfritt lån, siden jeg fortsatt er student. Når jeg også begynner å jobbe skal vi begynne å betale avdragene også, så da blir det enda dyrere... Tilsammen i mnd har vi utbetalt ca 25000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler rett over 6000 kr i måneden, og vi er begge studenter i studentleilighet. Det vil si at fra Lånekassen har vi til sammen 12000 utbetalt hver måned, + det vi har tjent og spart fra sommerjobber og lignende.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene og betaler 5500 i måneden i husleie, i tillegg kommer strøm og nettleie med ca. 500 i måneden. Har 17 000 utbetalt så da skulle boutgifter utgjøre ca. 35 prosent av lønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Vi har utbetalt mellom 21.000 og 30.000 (ca), avhengig av provisjon...

Husleie og lån utgjør ca 6000 i mnd, men vi har valgt å betale mer på lånet (opprettholdt samme trekket som vi hadde før renta begynte å gå nedover), så vi betaler vel nesten 8000 i mnd. Stømmen varierer i løpet av året, men max hittil tror jeg har vært 700kr i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to stk, betaler ca 8000 i mnd i huslån + 1800 i husleie. Strøm aner jeg ikke, det er samboeren min som tar seg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er to stk og betaler 4150 kroner i måneden i husleie + strøm.

Jeg er arbeidsledig og mannen min er lærling.

Med stipendet vårt og hans lærlingelønn får vi utbetalt ca 17000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er studenter begge to, jeg har i tillegg deltidsjobb der jeg tjener nesten 4000 i måneden. Har nesten 4000 i husleie inkludert strøm som vi deler noenlunde likt, så for meg er det da omtrent 1/3 av inntekt som går med til boutgifter (regner IKKE lån som en inntekt nei). Han har ikke stort igjen etter å ha betalt "sin" del av husleien, men så er han da også straks ferdig på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...