Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kollega på julebordet. Skal jeg si i fra til kjæresten eller skal jeg bare holde kjekt å ikke gjøre noe med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det til kjæresten, ta ansvar for det du har gjort.

• Liker 7
Skrevet

Håper du skammer deg :nei:

Si det til han. Du sårer han sikkert noe forferdelig, og han vil nok gå fra deg. Men det er helt greit, tenker jeg. Han fortjener helt sikkert bedre, og du fortjener ikke han. Dessuten kommer alltid sannheten fram uansett.

Og du kan jo se det slik, at hvis typen ikke vil være sammen med deg lenger, så er du jo fri til å hore rundt akkurat som du vil.

Anonym poster: 4e1be6cec4d8e3de44c9dadc2560ebce

• Liker 11
Skrevet

Ikke si det, tar du livsløgnen fra et menneske tar du livsgleden fra ham med det samme.

Skrevet

Dessuten kommer alltid sannheten fram uansett.

Hvor har du dette fra? Sannheten kommer på ingen måte alltid fram uansett. Noen ganger, ja, men på ingen måte alltid.

Gjest brutal mann
Skrevet

Klapp igjen om du har planer om å fortsette å ha et forhold med partneren din.

Skrevet

Du skal ikke si det. Dersom du gjør det, er det bare for å lette på din dårlige samvittighet. Det gamle ordspråket : Det man ikke vet har man ikke vondt av _ er veldig riktig her.

Det du skal gjøre er :

1) Spør deg selv hvorfor gjorde jeg dette ?

2) Er det han jeg er sammen med som jeg vil dele livet mitt med resten av livet ?

3) Klarer jeg å glemme det jeg har gjordt ?

Ofte når en er utro er det et klart tegn på at ditt forhold ikke er som det skal være Man er utro for å få bekreftelse på at man er verdt noe.

Tenk etter grundig på hvorfor du var det .....

Skrevet

Hva gjør jeg hvis kjæresten til den jeg hadde sex.med forteller det til min kjæreste? For han har sagt det til kjæresten sin og hin truer da med å si det til min kjæreste.Er det bedt å si i fra d¿

Skrevet

Hva gjør jeg hvis kjæresten til den jeg hadde sex.med forteller det til min kjæreste? For han har sagt det til kjæresten sin og hin truer da med å si det til min kjæreste.Er det bedt å si i fra d¿

Da må du fortelle det og ta det som kommer. Vent og se. Vær voksen. Hva ønsker du videre ? Være sammen med kjæresten eller slå opp ?

Skrevet

Motbydelig hvor lite empati enkelte her inne har.. Det er greit å gjøre hva som helst da, bare man ikke blir oppdaget? Hva med det moralske ansvaret man har i et forhold om å ikke bedra hverandre? Hvorfor er det ok å la ham gå rundt som en intetanende idiot?

Håper den dårlige samvittigheten du forhåpentligvis får fucker opp for dere uansett, om du ikke har ryggrad nok til å stå for handlingene dine.

At dette i det hele tatt er noe å lure på får meg til å stille spørsmålstegn ved den sosiale intelligensen enkelte her inne (ikke) har....

Anonym poster: 19cc241646572043791578f58ce09def

• Liker 6
Skrevet

Motbydelig hvor lite empati enkelte her inne har.. Det er greit å gjøre hva som helst da, bare man ikke blir oppdaget? Hva med det moralske ansvaret man har i et forhold om å ikke bedra hverandre? Hvorfor er det ok å la ham gå rundt som en intetanende idiot?

Håper den dårlige samvittigheten du forhåpentligvis får fucker opp for dere uansett, om du ikke har ryggrad nok til å stå for handlingene dine.

At dette i det hele tatt er noe å lure på får meg til å stille spørsmålstegn ved den sosiale intelligensen enkelte her inne (ikke) har....

Mener du det er empati å fortelle til kjæresten at en har vært utro ?

Om svaret er ja, da er din intelligens lav ...

Skrevet

Mens det er empati å utsette kjæresten for smittefare og (ikke minst) la h*n leve i troen på at de har en partner som er verdt å samle på?

Jeg tror ikke på ever-after. Jeg tror ikke engang det er ønskelig i de fleste tilfeller. Så om partner ikke lengre besitter integritet vil jeg gjerne vite det så jeg kan finne en som tilfredstiller mine krav til en jeg vil dele livet med. Om forholdet er så dødt at en må ligge med tilfeldige folk på et julebord burde en ha sagt fra og gått for lenge siden.

Anonym poster: d4f202f0e8646d16f50c606ca4ef387b

• Liker 2
Skrevet

Alle kan gjøre feil, men om det var helt ubetydelig, så se inn i deg selv om du vil fortsette.

Om du sier det og han tilgir deg, vil redselen og sjalusien alltid være der, spesielt når det er en kollega det gjelder.

Tenk nøye gjennom valget ditt.

Skrevet

Du kan jo gi han fri leie til og ha sex med en annen kvinne

Anonym poster: f2f16df5f0e1840e9b18be2cc67746e8

Skrevet

Klart du skal si det!

Fortell sannheten og la vedkommende selv avgjøre om det er verdt å fortsette forholdet med en partner som ikke er trofast.

Skrevet

kollega på julebordet. Skal jeg si i fra til kjæresten eller skal jeg bare holde kjekt å ikke gjøre noe med det?

Ikke bare fortell at du hadde sex med en annen, men vær kul å fortell hvorfor du hadde sex med en annen. Hva var motivet ditt?

Skrevet

Ja, jeg mener ærlighet i de aller fleste tilfeller er en naturlig konsekvens av å være utstyrt med et normalt nivå av empati.

At man får dårlig samvittighet av å være utro, og av å holde dette skjult for sin partner, er også et resultat av empati.

Empati innebærer videre at man er i stand til å sette seg i partnerens/den bedrattes sko. Ville man selv syntes det var ok å kaste bort årevis på en som pulte rundt bak din rygg?

Folk som synes det er greit å være utro så lenge partneren ikke får vite om det mangler dog ikke bare empati og kjærlighet, men også moraler. Det er er kanskje det meste skremmende av alt, for har man ikke dette er man plutselig på nivået under de fleste dyr...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...