DGAS Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Hei! Jeg går 3VGS og skal ha muntlig særemne i norsk førstkommende tirsdag. Jeg valgte tidlig at jeg ville ha om noe innenfor psykiatri, og har derfor lest "23-salen" av Ingvar Ambjørnsen og "En dåre fri" av Beate Grimsrud. Tanken var å se psykiatrien gjennom pasient og ansatts øyne. For de som ikke har lest bøkene: "23-salen handler om en ung gutt som begynner å arbeide på Lier mentalsykehus og blir vitne og delaktig i dårlig behandling av pasientene og ingen mål om å få de ut i det friske fri igjen. En dåre fri omhandler Eli, som lider av schizofreni, og som flyr inn og ut av lukkede avdelinger i sitt voksne liv. Men nå sliter jeg litt. Jeg har dårlig tid og får ikke skrevet stort før jeg finner en problemstilling. Vet ikke om dere kan hjelpe meg, men er desperat. Alle innspill mottas med stor takk!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Hva er det du vil ha hjelp til? Komme frem til en problemstilling? I så fall ville jeg snakket med norsklæreren din og fått han/henne til å komme med noen innspill slik at den ikke blir for vid eller innskrenket Anonym poster: eb922f1f32143396b98858e1564d55b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå