Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjærsten min i ett og et halvt år nå og og vi har det fantastisk på alle måter...bortsett fra en ting, noe av det viktigste..det å kommunisere. Vi har hatt en stor prat om dette og han sier at han ikke klarer å snakke med meg om dype ting (at vi kun snakker om overfladiske ting)... han sier at han ikke vet hvorfor han ikke prøver, og om det er fordi han ikke vil og hvrofor han ikke vil, eller om det er pga han har det kjipt på andre måter nå, eller om det er pga mye jobb eller om det er pga forholdet vårt.

Jeg synes jo dette er svevende og vet ikke hvordan vi kan redde forholdet vårt?

har noen vært i en slik situasjon??

Jeg vil gjøre alt for at vi kan ha det fint og lære å kommunisere... jeg åpner meg så godt jeg kan tl han og forteller alt som detter ut. Men at han føler det slik er veldig sårende :( har holdt meg unna en stund og venter på at han skal gi meg et svar..men hvordan klare det uten å prøve??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og kjæresten er også veldig dårlige på å kommunisere. Vi har vært sammen i litt over et år nå. Vi kan snakke i mange timer over telefon, og vi kan også snakke om dypere ting, men når det kommer til vanskelige ting i forholdet så er det nesten umulig å snakke med han.

Om det er noe som plager meg og jeg prøver å ta det opp med han så er han en mester i å skifte samtaleemne eller å tulle det bort, de fleste kranglene våres går nettopp på dette, at det ikke går an å snakke med han. Vi krangler ikke veldig mye, og aldri noen store krangler. Men jeg syntes at det er så vanskelig at han bare holder alt inne som plager han og later som ingenting. Og at når jeg prøver å ta opp ting så er det som å snakke til en vegg. Jeg syntes jo ikke at det er noe gøy å snakke om ting jeg heller, men det trengs jo faktisk i et forhold.

Sliter faktisk veldig med dette. Jeg føler at jeg ikke vil ta opp ting lenger en gang, er jo ikke ofte jeg har ting jeg vil snakke om, men som sagt, alle de gangene jeg har prøvd har jeg fått veldig dårlig respons, det har gjort at jeg syntes det er vondere og vondere og vanskeligere og vanskeligere å ta opp ting.

Anonym poster: 7be56a8416a4fd888d8251b5cd81bacb

Gjest Sunheart
Skrevet

Menn og kommunikasjonsproblemer er et kjent fenomen :(

Gjorde det slutt med exn pga at han var elendig til å kommunisere om viktige ting i forholdet.

Skrevet

Skjønner deg godt, er redd jeg må gå fra samboeren min for dette også. Vi prøver å jobbe med dette litt nå, går sakte og ikke veldig bra, men etter mitt utrbudd der alle følelsene mine datt ut om hvordan det var for meg at vi ikke kunne snakke om noe og slikt, håper jeg han skjønner at det må jobbes med. Tror glasset mitt rant over og jeg fikk et lite sammenbrudd kan man si. Til og med den gangen han var utro ble bare borte, vi har nesten ikke snakket om det i ettertid, men måten han har vært mot meg i ettertid og hvordan han reagerte (her også med handlinger) etter han fortalte hva han hadde gjort fikk meg til å bli. Det er det. Han er ekstremt flink til å snakke gjennom handlinger, men for meg er ikke det nok, jeg trenger å kunne kommunisere om problemer også, ikke bare med kroppen/etc.

Anonym poster: 7be56a8416a4fd888d8251b5cd81bacb

Skrevet (endret)

Til TS.

Hvordan er det mulig å ha det fantastisk sammen på alle måter, som du skriver, bortsett fra at dere ikke kommuniserer. Da kan dere jo ikke ha det bra?

Men kanskje du ikke snakker om kommunikasjon - men om det å snakke sammen? Det er ikke det samme. Mennesker kan kommunisere mye uten å si noe, og mennesker kan snakke mye uten å kommunisere noe som helst. Kjæresten din har sikkert kommunisert mye som du ikke hare vært lydhør for. Taushet er også kommunikasjon. Hvis du møter taushet bør du vende blikket mot deg selv. Kommuniserer du på en måte som inviterer til tillit? Hvis du forsøker å ta kjæresten din sitt perspektiv, hva tenker du da?

Du vil ha "dype samtaler". Hva er det? Du har holdt deg unna en stund. Hva ønsker du å kommunisere med det?

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...