AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Jeg er en 18 år gammel jente som i dag veier 75,3 kg. Jeg er 168 cm høy. Er lei av å bruke størrelse L, lei av å egentlig ha et pent ansikt, men som skjuler seg bak bolleansiktet, lei av å ikke kunne gå med tettsittende kjoler, lei av å flau over kroppen min! Målet mitt er 65 kg innen sommerferien begynner. Er dette oppnålig? Har lest veldig mye når det kommer til kosthold, men det er mye vanskeligere i praksis. Så tenkte å prøve meg på 1500 kcal dagen. Er dette den beste måten å gå ned i vekt på? Lavkarbo er ikke en diett for meg, men skal prøve å kutte ned på det. Kostholdet mitt nå er ikke bra.. jeg spiser gjerne en baguette i kantinen, og det samme til lunch (eller noe fra varmdisken på meny) Har prøvd å ha med meg mat hjemmefra, men det frister ikke, er kjedelig og ender opp med å kjøpe meg noe usunt.. Spiser vanlig middag hjemme, fisk, kjøtt, grønnsaker med potet eller lignende. Noen kvelder spiser jeg en halv(!) grandiosa, eller rester fra middagen. Kan fint klare meg uten godterier, selv om jeg elsker potetgull og popcorn som gjerne blir spist 1-3 ganger i uka. Drikker pepsi max flere ganger i uka, men drikker så og si aldri sukkerholdig brus. Vi har mye sunn mat hjemme, grønnsaker, alltid hjemmelagde knekkebrød, cottage cheese osv, men ender alltid med at jeg kjøper en pizza eller en Fjordland rett på vei hjem, siden jeg elsker varm mat, og ikke er så begeistret for vanlig kjedlig brød/knekkebrød/kornblanding. Noen som har noen tips til meg ang kosthold? Evt. en dagsmeny som kunne passet for en jente som går på vgs. og bor hjemme? Når det kommer til trening, så har jeg ingen erfaring. Var medlem på SATS for et par år siden, der jeg løp på tredemølla i 20 minutter, og spiste sjokolade etterpå fordi jeg hadde vært så "flink".. Har utrolig dårlig kondis, og er veldig lat. Tenkte å melde meg inn igjen etter nyttår, siden det er mye eksamener og veldig travelt før jul, samt at lønna mi ( jobber på Statoil etter skoletid en dag i uken + helger) ikke strekker til denne månden. Tenkte å fokusere på kosthold i desember, og når jeg har kommet i en god rutine der, begynne å tenke på trening. Håper det er noen der ute som har tips/motivasjon å komme med! Anonym poster: ddd59ef63580e32dbe90c95f21d35472
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 gå inn på fitnessbloggen.no mye smarte tips som ligger ute der! Anonym poster: 4bdd0f10e78a4cada30dc138708e0b92
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 10 kg kan du gå ned på 3 mnd uten å sulte deg, så ja, 10 kg innen sommerferien bør være VELDIG realistisk...... Jeg er myyyyye mindre enn deg(-20 kg), og har gått ned 4 kg på 3 uker, liksom, uten å sulte meg, bare spise sunt og trene. Anonym poster: d6b27fc301d0c7fc3a09e5b81ce8396b 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Takk for svar dere! Skal sjekke ut fitnessbloggen ja! Anonym poster: ddd59ef63580e32dbe90c95f21d35472
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Jeg vil anbefale vektklubb.no, det koster penger men er kjempeeffektivt! Da vil du se hvor mye du skal spise til ulike tider på dagen, hvor mye det er i ulike matvarer osv osv. Svært praktisk og hjelpsomt! Anonym poster: a3c7b078b63368197653f57ac60d8aed
Freaky Fly Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Det som fikk meg til å komme igang var en app til iphone, shapeup Club. Denne kan man også bruke på nettet. Her fører jeg enkelt og greit opp alt jeg spiser, veldig greit å ha oversikt og kontroll. Det er en gratisversjon, men jeg betaler for "gullmedlemskap" (7$ i mnd tror jeg). Jeg kan komme tilbake med eksempler på hva jeg spiser senere i kveld men denne appen var i hvertfall det som fikk meg i gang, og for meg er det lett å holde meg unna usunt fordi det bare ikke er aktuelt lenger. Har gått ned 7 kg siden 28 august
Froz1 Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Jeg vil gjerne slenge meg på og følge deg! Hvorfor? Fordi når jeg leste innlegget ditt syntes jeg det like så godt kunne vært meg. Er AKKURAT sånn jeg føler, samt samme vekt og høyde og bollekinn og str L.. Jeg flytter i egen leilighet nå og jeg vil begynne med å bare ha sunn mat i heimen! Jeg skal også kjøpe meg en kaffemaskin (energi for null kalorier) Blender (for smoothies. Tenker frosne bær, havregryn, lettmelk, og kanskje ingefær som alle skryter av?) Jeg har også veldig lyst på en tredemølle, men vi får se om jeg får råd. Har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på som: Er det mulig å steke mat sunt? Altså hva bør jeg bruke i panna istedenfor olivenolje? Jeg elsker stekte grønnsaker og wok Jeg er også veldig glad i helsekost for tiden og lurte på om noen hadde noe å anbefale Jeg har chili- og grønn te suplement, men merker ikke akkurat...noe...
Gjest *Maja* Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 Hahaha! Må bare le litt av sjokoladebelønningen etter å ha vært flink på mølla Er nok mange som kjenner seg igjen! Sunn mat trenger IKKE å være kjedelig heldigvis. Knekkebrød er kjempegodt, men da er det viktig med godt pålegg. Tomatskiver med masse skinke, eggerøre/kokte egg etc. Til frokost kan havregrøt være et godt alternativ. På en travel morgen så bland litt gryn sammen med vann og sett det i mikroen et par minutter, strø på med kanel og litt frukt/bær Lunsj kan du lage kvelden før. Kylling metter godt og lenge. http://www.klikk.no/hvordantv/mat/middag/article447254.ece Middagen ser jo normal ut fra før. Få inn litt frukt som mellommåltider. Til kvelds er jeg glad i eggerøre av 2 egg med oppskjært skinke og friske tomater f.eks. Trening er tøft i starten. Det vet jeg alt om. Det viktigste er at du setter i gang. Start med 2 ganger i uka. De fleste gjør feilen med at de skal trene 5 dager i uka, noe en utrent som oftest ikke vil klare å gjennomføre fordi fysikken ikke er på plass. Men du vil bli forbløffet over hvor fort formen kommer på plass når du først har satt i gang Utnytte at du er så ung! Med en sunnere livsstil, trening og med et godt kosthold så vil alt sprette på plass temmelig raskt!
Gjest *Maja* Skrevet 11. desember 2012 #9 Skrevet 11. desember 2012 Jeg vil gjerne slenge meg på og følge deg! Hvorfor? Fordi når jeg leste innlegget ditt syntes jeg det like så godt kunne vært meg. Er AKKURAT sånn jeg føler, samt samme vekt og høyde og bollekinn og str L.. Jeg flytter i egen leilighet nå og jeg vil begynne med å bare ha sunn mat i heimen! Jeg skal også kjøpe meg en kaffemaskin (energi for null kalorier) Blender (for smoothies. Tenker frosne bær, havregryn, lettmelk, og kanskje ingefær som alle skryter av?) Jeg har også veldig lyst på en tredemølle, men vi får se om jeg får råd. Har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på som: Er det mulig å steke mat sunt? Altså hva bør jeg bruke i panna istedenfor olivenolje? Jeg elsker stekte grønnsaker og wok Jeg er også veldig glad i helsekost for tiden og lurte på om noen hadde noe å anbefale Jeg har chili- og grønn te suplement, men merker ikke akkurat...noe... I teflonpanne så holder det med litt vann
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #10 Skrevet 11. desember 2012 TS her. Tuusen takk for mange, gode råd! Ble medlem av vektklubben forrige mandag, som noen foreslo, og har allerede gått ned nesten 2 kg! Er superfornøyd med det, og har masse motivasjon til å fortsette i samme bane! Anonym poster: ddd59ef63580e32dbe90c95f21d35472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå