AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Hvem av disse to hårfjerningsmetodene er mest effektiv? Hvem er mest vond? Hvilken av de to metodene holder huden lengst mulig glatt? Hvilken er favoritten din og begrunn Anonym poster: e98577b6e784fe44cceaa83eb356bf81
Isd Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Begge metodene napper jo ut hår, så sånn sett er de vel like effektive. Med voksing napper du ut mange hårstrå på samme tid, mens med epilering tar du færre hårstrå om gangen. Voksing er sånn sett mer vondt der og da, men du blir fortere ferdig. Likevel blir huden litt øm og følelsesløs etter noen minutter, uansett om du vokser eller epilerer, slik at du vil kjenne mindre smerte etterhvert. Kommer an på hva slags voks man bruker, og hvor flink den som vokser er, men så lenge man får tatt selv de minste hårstrå med voksingen (slik man får ved epilering) vil begge deler holde deg like lenge glatt. Selv foretrekker jeg epilering til leggene, fordi jeg enkelt gjør det selv hjemme med maskinen min. Da kan jeg jo gjøre det ofte uten at det koster noe mer Til underlivet foretrekker jeg voksing, med hardvoks. Gjør det ofte hos hudpleier, men det blir så dyrt i lengden at jeg noen ganger gjør det hjemme selv. Tar litt lengre tid og mer krefter å gjøre det selv, men mye billigere 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Jeg brukte hjemmevoks i et par år, men fikk aldri dreisen på det. Det var klissete og ekkelt, masse voks igjen på bena når man er ferdig, voksen fikk ikke med alle hårene, det var vondt, måtte bruke mye voks, det var vanskelig å huske hvilke områder man hadde tatt osv osv. Så fikk jeg meg epilator, og det var en helt annen verden! Kan sitte foran tven med håndkle under og bare gå over. Jeg bruker epilator på bena, lårene, under armene og til brazilian. Kan ta det helt når det passer meg, det koster ikke noe ekstra, alle hårene forsvinner og jeg slipper å spare. Det gjør vondt de første gangene, men det blir bedre for hver gang. Min epilator har jeg hatt i mange år. Kunne aldri gå tilbake til noe annet Anonym poster: c9fce3c39d7e7165f50251dfdb3d9ed6 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Nå fikk jeg veldig lyst til å begynne med epilering! Men jeg lurer på: Hvordan får maskinen tak i hårene? Anonym poster: 2752438b4b655740dd9ff0ef3791349c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Funker ikke epilering kun på mørke hår..? Anonym poster: 68ef3c31632f6fcae6e27561f8a0c1e3
Eksotisk Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Fargen på håret har da vel ingenting å si for at maskinen skal få tak i det? 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 Jeg synes voksing er bedre enn epilering. For meg er dette pros and cons: Epilering: Gjør vondere enn voksing, tar lengre tid, hårene kommer ut fortere. Men det er ikke noe søl! Og man har epilatoren lenge, trenger bare å lade den opp. Voksing: Fort over, fint resultat lenge. Ikke like vondt som epilering, men vondt. Men det blir litt kliss, og man må kjøpe ny voks. Anonym poster: 8bb607900fd3ed68399fd2cca30b8e7e
Isd Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Nå fikk jeg veldig lyst til å begynne med epilering! Men jeg lurer på: Hvordan får maskinen tak i hårene? Anonym poster: 2752438b4b655740dd9ff0ef3791349c Ved hjelp av mange små "pinsetter"
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #9 Skrevet 2. desember 2012 Jeg brukte hjemmevoks i et par år, men fikk aldri dreisen på det. Det var klissete og ekkelt, masse voks igjen på bena når man er ferdig, voksen fikk ikke med alle hårene, det var vondt, måtte bruke mye voks, det var vanskelig å huske hvilke områder man hadde tatt osv osv. Så fikk jeg meg epilator, og det var en helt annen verden! Kan sitte foran tven med håndkle under og bare gå over. Jeg bruker epilator på bena, lårene, under armene og til brazilian. Kan ta det helt når det passer meg, det koster ikke noe ekstra, alle hårene forsvinner og jeg slipper å spare. Det gjør vondt de første gangene, men det blir bedre for hver gang. Min epilator har jeg hatt i mange år. Kunne aldri gå tilbake til noe annet Anonym poster: c9fce3c39d7e7165f50251dfdb3d9ed6 Damn! Gjør det ikke vondt å ta brazilian med epilator? Tar du bare toppen av underlivet, eller tar du nede og? Jeg bruker epilator under armhulene, og det er vondt nok selv om resultatet er så bra Men holder på å grine nesten hver eneste gang, så kan ikke tenke meg hvordan brazilian blir :o Anonym poster: 2bb789568ea8d4b373f960fa2aa7093c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Damn! Gjør det ikke vondt å ta brazilian med epilator? Tar du bare toppen av underlivet, eller tar du nede og? Jeg bruker epilator under armhulene, og det er vondt nok selv om resultatet er så bra Men holder på å grine nesten hver eneste gang, så kan ikke tenke meg hvordan brazilian blir :o Anonym poster: 2bb789568ea8d4b373f960fa2aa7093c Hoho, jo.. Før den første gangen, nappet jeg så langt jeg kom med pinsett i etapper, før jeg dristet meg til å prøve epilatoren. Jeg tar hele - foran, under, bak Jeg har gjort det i noen år nå, men det gjør fortsatt så vondt at jeg må bite meg litt i leppa hvis det er leeenge siden sist. Anonym poster: c9fce3c39d7e7165f50251dfdb3d9ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå