Gjest Lincoln Skrevet 2. desember 2012 #1 Del Skrevet 2. desember 2012 Som mann jeg litt forvirret over seksualmoralen som Ap forfekter. Jeg har nå skjønt at det er et overgrep å ha sex med jenter som er yngre enn seg selv om de er over 16 år. Dette var helt ukjent for meg inntil nå. Kan ikke dere som stemmer eller er medlem i Ap lage en liste over disse uskrevne reglene man må følge? Hvilke stillinger er det man har lov til å bruke? Kun misjonæren? Er oralsex lov? Fint om noen kan oppklare dette. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 2. desember 2012 #2 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå for folk, jeg? Dette handler ikke så mye om generell seksualmoral, men om at ingen firmaer ønsker en leder som puler på elevene som er innom på OD-dagen, selv om de har fått hår på tissen for lenge siden. Det er aller minst ønskelig i politiske organsisasjoner å ha en lederkultur hvor man harver over ungdomspartiet. Folk som misbruker maktposisjoner bør ikke ha dem, enkelt og greit. Det samme med skoler, lærern får IKKE lov til å putte pikken inn i elevene av ca samme grunner som en politisk leder ikke skal gjøre det. Jeg ser mange lavpanna "jeg og kjæresten min har jo så mange år mellom oss"-kommentarer, men det er jo ikke så jævla relevant all den tid dette handler om hva som er kodeks på jobb, i en politisk lederstilling, ikke hva som er lov på bygdefesten. Endret 2. desember 2012 av Cuntzilla 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 2. desember 2012 #3 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå for folk, jeg? Dette handler ikke så mye om generell seksualmoral, men om at ingen firmaer ønsker en leder som puler på elevene som er innom på OD-dagen, selv om de har fått hår på tissen for lenge siden. Det er aller minst ønskelig i politiske organsisasjoner å ha en lederkultur hvor man harver over ungdomspartiet. Folk som misbruker maktposisjoner bør ikke ha dem, enkelt og greit. Det samme med skoler, lærern får IKKE lov til å putte pikken inn i elevene av ca samme grunner som en politisk leder ikke skal gjøre det. Jeg ser mange lavpanna "jeg og kjæresten min har jo så mange år mellom oss"-kommentarer, men det er jo ikke så jævla relevant all den tid dette handler om hva som er kodeks på jobb, i en politisk lederstilling, ikke hva som er lov på bygdefesten. Så politiske ledere kan ikke ha sex. Ok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 2. desember 2012 #4 Del Skrevet 2. desember 2012 Så politiske ledere kan ikke ha sex. Ok. Unnskyld, jeg trodde jeg gjorde det så enkelt nå at selv den dummeste kunne forstå. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rskre Skrevet 2. desember 2012 #5 Del Skrevet 2. desember 2012 Men kva med Trond Giske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 2. desember 2012 #6 Del Skrevet 2. desember 2012 Unnskyld, jeg trodde jeg gjorde det så enkelt nå at selv den dummeste kunne forstå. Har statsministeren lov til å ha sex? Han har jo en ganske klar maktposisjon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 2. desember 2012 #7 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Har statsministeren lov til å ha sex? Han har jo en ganske klar maktposisjon. Nå spiller du bare dum. Statsministeren kan ha sex. Men ikke med en 17-åring på AUF-leir. Dette pga skjev maktfordeling. Å ligge med en kone er ikke maktmisbruk. På samme måte kan en lærer ha sex med sin ektemann/kone, men bør frastå fra å pule på elevene. Prester kan også (i vår religion) ha koner og ha samleie med dem, men det betyr likevel ikke at de bør putte tissen sin i munnen på korgutter. Jeg innser at man må bruke litt skjønn for å forstå disse nyansene, men om du kverner litt på det så ser du dem kanskje. Stikkord: Leder. Jobb. Makt. Endret 2. desember 2012 av Cuntzilla 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 2. desember 2012 #8 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Statsministeren kan ha sex. Men ikke med en 17-åring på AUF-leir. Dette pga skjev maktfordeling. Å ligge med en kone er ikke maktmisbruk. På samme måte kan en lærer ha sex med sin ektemann/kone, men bør frastå fra å pule på elevene. Prester kan også (i vår religion) ha koner og ha samleie med dem, men det betyr likevel ikke at de bør putte tissen sin i munnen på korgutter. Aha. Man har bare lov til å ha sex med dem man er gift med. Ellers blir Gud sint eller? Men nå traff jo statsministeren kona si gjennom AUF. Hvordan blir det da? Endret 2. desember 2012 av Lincoln 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 2. desember 2012 #9 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Aha. Man har bare lov til å ha sex med dem man er gift med. Ellers blir Gud sint eller? Men nå traff jo statsministeren kona si gjennom AUF. Hvordan blir det da? Da de er jevnaldrende så er det noe som sier meg at han ikke var statsminister og hun 17 år gammelt AUF-medlem når de møttes, men det er bare wild guess altså. Jeg ga deg noen stikkord, se om du klarer å besvare ditt eget spørsmål ved å tygge på dem og det jeg har skrevet over her. Endret 2. desember 2012 av Cuntzilla 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 2. desember 2012 #10 Del Skrevet 2. desember 2012 Lincoln, her syns jeg du gjør deg dum. Dette sier seg selv. Som Cuntzilla påpeker, å ha sex med ungdomsparti-apprentices er like feil som når lærere har sex med elever. Hvilket gjerne sanksjoneres med sparken, selv om eleven er over 16. Å fortsette å diskutere på dette blir litt som å hyle ut sin egen dumhet. Men gjør gjerne det, så får vi alle se. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal mann Skrevet 2. desember 2012 #11 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg mener at menn som har sex med kvinner uten skriftlig samtykke er og blir dumme. Når skal menn innse at alt de puler vil bli brukt mot dem? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 2. desember 2012 #12 Del Skrevet 2. desember 2012 Lincoln, her syns jeg du gjør deg dum. Dette sier seg selv. Som Cuntzilla påpeker, å ha sex med ungdomsparti-apprentices er like feil som når lærere har sex med elever. Hvilket gjerne sanksjoneres med sparken, selv om eleven er over 16. Å fortsette å diskutere på dette blir litt som å hyle ut sin egen dumhet. Men gjør gjerne det, så får vi alle se. Jeg ser ikke noe problem i å ha sex med noen i samme parti faktisk. Så, nei, jeg gjør meg ikke dum. JEg prøver bare å forstå tankegangen til Ap-moralistene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakone Skrevet 2. desember 2012 #13 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg ser ikke noe problem i å ha sex med noen i samme parti faktisk. Så, nei, jeg gjør meg ikke dum. JEg prøver bare å forstå tankegangen til Ap-moralistene. Det er ikke samme parti. AUF er en ungdomsorganisasjon, med tilknytning til AP. Jeg synes generelt at så lenge man er over seksuell lavalder er det ok, selv med større aldersforskjeller. Men når det blir som det her så trekker jeg paralleller til lærer/elev, som tidligere nevnt i tråden. For en AUFer, så er ofte politikere i AP forbilder, eller på en annen måte har innflytelse på deres liv, og da for en sentral AP politker og ha seksuelt samvær med en fra ungdomspartiet synes jeg er ugreit, uavhengig av rammene rundt det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 2. desember 2012 #14 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg synes generelt at så lenge man er over seksuell lavalder er det ok, selv med større aldersforskjeller. Men når det blir som det her så trekker jeg paralleller til lærer/elev, som tidligere nevnt i tråden. For en AUFer, så er ofte politikere i AP forbilder, eller på en annen måte har innflytelse på deres liv, og da for en sentral AP politker og ha seksuelt samvær med en fra ungdomspartiet synes jeg er ugreit, uavhengig av rammene rundt det. Så man skal ikke ha sex med noen som ser opp til seg eller som har deg som forbilde. Hmm. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 2. desember 2012 #15 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg ser ikke noe problem i å ha sex med noen i samme parti faktisk. Så, nei, jeg gjør meg ikke dum. JEg prøver bare å forstå tankegangen til Ap-moralistene. Nei, det gjør du ikke. Du prøver å generalisere på "over 16 år" og bruke det som en unnskyldning til å overse det faktum at vi har med en sterkt skjevfordelt maktposisjon å gjøre. Som Sakone sier, de er ikke en gang i samme parti - så det er ikke noe poeng. Skal de ha sex med unge så får de sjekke dem opp på mer nøytrale arenaer. Å benytte en setting der den ene er ung, uerfaren og kan få sin politiske karriere "avgjort" av den andre fungerer mer som utnytting enn et veloverveid valg. Å gå inn for å overse dette ganske OPPLAGTE aspektet vitner mer om en agenda fra din side enn et forsøk på å forstå tankegangen. For om det var "å forstå" som var målet ditt - ja, så hadde du lyttet til argumentene heller enn febrilsk å forsøke å motbevise dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #16 Del Skrevet 2. desember 2012 Så man skal ikke ha sex med noen som ser opp til seg eller som har deg som forbilde. Hmm. Jeg tror det betyr at den eneste sexen som er godkjent er den med noen som ikke liker deg eller rent av avskyr deg. Altså med prostituerte. Anonym poster: 14296a20e3f6b8035f3d4313f20c62cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 2. desember 2012 #17 Del Skrevet 2. desember 2012 Nei, det gjør du ikke. Du prøver å generalisere på "over 16 år" og bruke det som en unnskyldning til å overse det faktum at vi har med en sterkt skjevfordelt maktposisjon å gjøre. Som Sakone sier, de er ikke en gang i samme parti - så det er ikke noe poeng. Skal de ha sex med unge så får de sjekke dem opp på mer nøytrale arenaer. Å benytte en setting der den ene er ung, uerfaren og kan få sin politiske karriere "avgjort" av den andre fungerer mer som utnytting enn et veloverveid valg. Å gå inn for å overse dette ganske OPPLAGTE aspektet vitner mer om en agenda fra din side enn et forsøk på å forstå tankegangen. For om det var "å forstå" som var målet ditt - ja, så hadde du lyttet til argumentene heller enn febrilsk å forsøke å motbevise dem. Jeg synes ikke det er noe galt i å ha sex med folk man beundrer og ser opp til. Det er faktisk mange som beundrer og ser opp til kjærestene sine. Disse er vel dypt umoralske i følge Ap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 2. desember 2012 #18 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg synes ikke det er noe galt i å ha sex med folk man beundrer og ser opp til. Det er faktisk mange som beundrer og ser opp til kjærestene sine. Disse er vel dypt umoralske i følge Ap. Der gjør du det igjen - overser dette med maktfaktor med vilje. Det går deg bare hus forbi, kunne like gjerne latt være å skrevet det. Som sagt, du er bare ute etter støtte for ditt eget syn. Og det får du ikke fra meg. Ingen vits for meg i å fortsette denne samtalen, da du på forhånd har bestemt deg for at ingen ting skal skli inn uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 2. desember 2012 #19 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Der gjør du det igjen - overser dette med maktfaktor med vilje. Det går deg bare hus forbi, kunne like gjerne latt være å skrevet det. Som sagt, du er bare ute etter støtte for ditt eget syn. Og det får du ikke fra meg. Ingen vits for meg i å fortsette denne samtalen, da du på forhånd har bestemt deg for at ingen ting skal skli inn uansett. Hva så om vedkommende har "makt". Det er bare en oppkonstruert problemstilling. På samme måte som at muslimer mener det er skittent med svinekjøtt. Det er ingen rasjonell grunn for at det skal være galt. Hvis en sjef og en ansatt har frivillig sex så er det hundre prosent greit og i orden så lenge det er frivillig dem imellom. Endret 2. desember 2012 av Lincoln Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #20 Del Skrevet 2. desember 2012 Hvor mye skal til før "makten" blir skjevfordelt? Over 5 år i aldersforskjell? Over 1 år i utdanningsvarighet? Over 50 000 i inntektsforskjell? Anonym poster: 7b63800f4c1122785294f35513d517a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå