Gå til innhold

Bryr du deg virkelig om mitt liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest om mange som skriver om selvmord på nettet. De får stort sett alltid til svar som "ikke gjør det", "du vil angre, "alt vil bli bedre", "selvmord er ingen utvei", "gjør du det kommer du til helvete " og sånt.

Men hvorfor det? Er det fordi de faktisk bryr seg, eller det for å selv føle seg bedre bare? Eller godter de seg over at andre har det vondt og derfor vil at de skal leve?

For i andre tilfeller så hører jeg om folk som blir mobbet på nettet. Jeg har sett mange skrive ekstremt stygge ting til andre inkludert at de bør død til og med.

Det er kanskje ikke de samme som de som viser at de bryr seg når det kommer til selvmord, men den mobbingen, frekke og stygge kommentarene ser jeg daglig rundt om kring i fora.

Så dette får meg til å lure.

Videoannonse
Annonse
Gjest nersesso wich
Skrevet

Vel...det er nok komplisert. En ting som spiller inn når det gjelder depresjon er at de som ikke har opplevd det ikke greier sette seg inn i hvordan det er.

De tenker tankerekken. Men jeg har vært knust og lei meg på grunn av <sett inn vanlig livsproblem(er)) og jeg taklet det sånn og sånn og gjorde ditt og datt. De skjønner ikke at de som ikke er sårbare for klinisk depresjon har en bremse påskrudd som gjør at de går så og så langt ned i stemningsleie og stopper der. De greier ikke sette seg inn i hvordan det er å ikke ha et slikt fallnestt, å miste alt håp, energi, tro på at ting noen gang skal gå bedre, miste alle følelser osv

Skrevet

Nei, jeg bryr meg ikke nevneverdig om alles liv. Men hvis jeg først har kommet i kontakt med noen som vurderer å ende sitt eget, føler jeg meg akutt forpliktet til å påvirke ham/henne, jeg har jo blitt ufrivillig inkludert! På den annen side, vet jeg ingenting om personens livskvalitet eller psyke (man får jo ikke vite alt på et forum), så kanskje det er for det beste at han eller hun gjør som ønsket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...