Gå til innhold

skal man si ifra til foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Historien er som følger.

Stedatteren min (8 år) var på leketøysbutikken sammen med 2 like gamle venninner. De skulle kjøpe seg noen figurer men hun ene puttet figurene i lomma og gikk ut.

De to andre jentene gikk til betjeningen og sa ifra (det var veldig modig gjort syntes jeg-å angi venninnen sin) Men tyven var forduftet. Dette var ikke første gang jenten har stjålet.

Nå har det seg slik at min mann kjenner faren til den lille tyven, og vi diskuterer litt her hjemme om vi bør si ifra til faren.

Mot:

Stedatteren min mister venninnen sin og blir "tyster"

Vi er ikke nære venner med familien og det kan fort bli kleint

Folk får ordne opp selv

For:

Om jenten blir tatt i stjeling, og politianmeldes. Blir barnevernet koblet inn

Om foreldrene får vite det kan de kanskje få henne til å slutte

Mage følelsen min sier at vi bør si ifra, på den annen side vet jeg at det ikke hadde vert noe hyggelig å få den beskjeden av en bekjent som har barn i samme klasse.

Anonym poster: e24f245657e44c74091aa7dadb8c3a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet blir ikke koblet inn fordi en åtteåring nasker i en butikk. Jeg hadde sagt i fra til foreldrene. Jeg ville ha ønsket å vite det selv, om mine barn nasket

• Liker 5
Gjest annemor30
Skrevet

Jeg ville gjerne hatt beskjed om mine barn tok noe de ikke eide selv.

Skrevet

Si ifra. Datteren din har vel allered "tystet" om hun sa ifra i butikken. Bedre å si ifra nå enn å risikere at hun fortsetter med det gjennom hele ungdomstiden også..

• Liker 1
Skrevet

Hun "tystet" jo allerede på venninna si i butikken så det burde jo ikke dere tenke på. Dere må si fra.

Anonym poster: a4cd6c488b4312c628d82833186197ce

Skrevet

så lenge du sier i fra på en slik måte att foreldrene ikke føler seg beskyldt, så synes jeg det er helt riktig å gjøre.

men ikke fortell det til andre foreldre og snakk med datteren din om att hun heller ikke forteller det rundt kanskje?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...