Gå til innhold

Samsung Galaxy Note II vs. Samsung Galaxy SIII

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe ny telefon. Jeg greier bare ikke å bestemme meg for hvilken av de to samsungene jeg vil ha. Størrelsen har ikke noe å si. Men lurte på hva som er forskjellen på innmaten? Hvilken telefon er best av note II og SIII?

På forhånd takk :)

Anonym poster: 0e78eb5c63e0026a986012c9c9024d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har S3 og digger den! Tror ikke det er laget bedre telefon enn det.

Jeg tror de har samme operativsystemet, men forskjellen er vel størrelsen og at du kan bruke penn på Note. Kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardwaremessig så er Noten hakket vassere enn S3-en. 1.6ghz quad mot 1.4 i Galaxy. Den har også 2GB ram mot 1.

Ellers er de i grunn forholdsvis like, begge skjermene er Super AMOLED og kjører samme oppløsning. Med Noten følger det med en berøringspenn for de som liker det. Batteriet i Noten er vesentlig bedre, men så vil nok også skjermen kreve mer. Så om det utgjør så veldig mye i batteritid kan jeg ikke komme på å ha lest noe om. Slike enheter varer jo som regel mellom et døgn eller to uansett, slik at du er nødt til å lade i løpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra SII til Note II, og er kjempefornøyd. Jeg bruker ofte pennen når jeg skriver, og det kan ta formskrift, noe som gjør skrivingen faktisk både praktisk og effektiv. Men hvis du ikke er spesielt interessert i å bruke penn, og kanskje synes størrelsen kan bli litt upraktisk, så ville jeg nok gått for SIII. Omtrent like mye mobil for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samme valget selv, og valgte S3 - rett og slett fordi note faktisk blir for stor i lommen og til å funke som telefon.

jeg hadde nok litt forhåpnigner til S3, men jeg er mer enn positivt overrasket. knall-mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal mann

Hei, jeg skal kjøpe ny telefon. Jeg greier bare ikke å bestemme meg for hvilken av de to samsungene jeg vil ha. Størrelsen har ikke noe å si. Men lurte på hva som er forskjellen på innmaten? Hvilken telefon er best av note II og SIII?

På forhånd takk :)

Spørsmålet er hvordan du faktisk ser for deg å bruke dem. Det er hvordan de brukes som er det viktige her, ikke innmaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hvordan du faktisk ser for deg å bruke dem. Det er hvordan de brukes som er det viktige her, ikke innmaten.

Ts her.

Skal brukes til diverse apper, ringe, sende mye meldinger, tå litt bilder, surfe på internett og ja. :-)

Tusen takk for svar alle i hopa! Tror jeg skal prøve S3en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morteno

Hardwaremessig så er Noten hakket vassere enn S3-en. 1.6ghz quad mot 1.4 i Galaxy. Den har også 2GB ram mot 1.

Ellers er de i grunn forholdsvis like, begge skjermene er Super AMOLED og kjører samme oppløsning. Med Noten følger det med en berøringspenn for de som liker det. Batteriet i Noten er vesentlig bedre, men så vil nok også skjermen kreve mer. Så om det utgjør så veldig mye i batteritid kan jeg ikke komme på å ha lest noe om. Slike enheter varer jo som regel mellom et døgn eller to uansett, slik at du er nødt til å lade i løpet av natten.

Tror du blander litt der. Note 2 er mye kraftigere en Galaxy S3.

Se benchmark fra CPU og RAM, Geekbench 2 Integer:

Galaxy Note II: 1548

Galaxy S3: 1392

Iphone 5: 1245

Geekbench 2 Floating Point:

Galaxy Note II: 2746

Galaxy S3: 2446

Iphone 5: 2112

Geekbench 2 Score:

Galaxy Note II: 1834

Galaxy S3: 1655

Iphone 5: 1644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søstrene mine bruker Samsung S3, til surfing, sms/mms, bilder osv og vi er alle tre superfornøyde! Aldri hatt bedre mobil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back!

Er selv en hardbarka mobilbruker. Kommer av at jeg er temmelig interessert i mobiltelefoner rent personlig, og fordi jeg jobber med salg av mobiltelefoner ved en el-forretning.

Har selv pløyd gjennom Galaxy S, Galaxy S2, Note, Galaxy S3, Note 2 i den rekkefølgen. Og jeg kan trygt si at forskjellen fra Note 2 og S3 er gigantisk. Har du ikke noe imot størrelsen på Note 2 ville jeg absolutt gått for den. Finnes ikke bedre telefon. Syntes du S3 er bra vil du bli overrasket av å gå over til Note 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blander litt der. Note 2 er mye kraftigere en Galaxy S3.

Det er jo det jeg sier. "1.6 mot 1.4 i Galaxy, den har også 2GB mot 1". Det er altså Noten jeg snakker om om det skulle være uklart :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I'm back!

Er selv en hardbarka mobilbruker. Kommer av at jeg er temmelig interessert i mobiltelefoner rent personlig, og fordi jeg jobber med salg av mobiltelefoner ved en el-forretning.

Har selv pløyd gjennom Galaxy S, Galaxy S2, Note, Galaxy S3, Note 2 i den rekkefølgen. Og jeg kan trygt si at forskjellen fra Note 2 og S3 er gigantisk. Har du ikke noe imot størrelsen på Note 2 ville jeg absolutt gått for den. Finnes ikke bedre telefon. Syntes du S3 er bra vil du bli overrasket av å gå over til Note 2.

Men hva er det som gjør note 2 så mye bedre da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod mellom SIII og Note I da jeg skulle ha ny mobil i sommer, og har ikke angret et sekund på at jeg gikk for Note! Skjermen er stor og helt fantastisk for spill, surfing og slikt. Pennen har vel blitt enda litt mer nøyaktig på Note II også, tror jeg?

Så om størrelsen ikke er et problem for deg, så tror jeg du vil ha mye glede av Note II!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Note 1 :) Elsker den! Dette med lommer har jeg ikke opplevd som noe problem enda... Men så er jeg stor fan av joggebukser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får jeg den i baklommen på buksen så går det greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...